fbpx

Co zawiera audyt SEO?

Audyt SEO

Co zawiera audyt SEO? Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, jak duże znaczenie posiada audyt SEO. Każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, aby powstała strona internetowa była możliwie najbardziej atrakcyjna dla użytkowników. Oczywiście nie ma w tym niczego dziwnego. Jeśli chcemy, aby witryna prawidłowo funkcjonowała, wówczas ważne jest przeprowadzenie wcześniej wspomnianego raportu. Co to jest audyt SEO? Dlaczego audyt SEO ma tak duże znaczenie? Co możemy znaleźć w audycie SEO? Jakie czynniki zewnętrzne i wewnętrzne możemy wyróżnić? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Co to jest audyt SEO?

Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek dywagacje na temat audytu SEO, warto poświęcić chwilę, aby lepiej zrozumieć, czym dokładnie jest audyt SEO. Otóż jest to dogłębna analiza witryny, która to umożliwia uwzględnienie wszystkich czynników, które mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Dzięki audytowi SEO jesteśmy w stanie szybko i skutecznie zaznajomić się z najważniejszymi parametrami witryny. Jednocześnie możliwe jest ocenienie potencjału w organicznych wynikach wyszukiwania. Raport SEO cieszy się dużą popularnością, bowiem możliwe jest ocenienie treści czy też fraz kluczowych, które to znajdują się w danej chwili na stronie. Zostaniemy zaznajomieni z optymalizacją techniczną witryny, dzięki temu dowiemy się, jak szybko wyświetla się użytkownikom zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych. Nie bez znaczenia jest jej prędkość ładowania. Na podstawie audyty jesteśmy w stanie dowiedzieć się, które strony zewnętrzne linkują do serwisu. Niekiedy audyty SEO są darmowe, natomiast każdorazowo wyniki otrzymujemy zarówno w zrozumiałej, jak i w pełni przejrzystej formie. 

Dlaczego audyt SEO ma tak duże znaczenie?

Skoro wiemy już, czym charakteryzuje się audyt SEO, warto poświęcić chwilę, dlaczego raport ten ma tak duże znaczenie. Aby móc to zrozumieć, w pierwszej kolejności powinniśmy zdawać sobie sprawę z tego, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, a także wykonywanie audytów ma duży wpływ na to, aby osiągnąć sukces w Internecie. Dla wielu może się to wydawać mało prawdopodobne, jednakże w praktyce ma to ogromne znaczenie. Im rzadziej będziemy odnajdywani, tym bardziej negatywnie wpływa to na nasz wynik końcowy. Co więcej, im dłużej będziemy ignorować poszczególne czynniki, tym więcej czasu będziemy musieli poświęcić na to, aby poprawić pojawiające się elementy czy też problemy. Brzmi to dosyć atrakcyjnie, prawda? W rzeczywistości nie jest tak kolorowo, jak może nam się wydawać na pierwszy rzut oka. Marketingowcy i przedsiębiorcy twierdzą, że SEO to często magia, a nie nauka. Dlatego też tę branże żartobliwie możemy podzielić na trzy grupy- pierwsza z nich się tym zajmuje, druga tego nie zaleca, natomiast trzecia nie rozumie tego zjawiska. 

Co zawiera audyt SEO?

Warto przeczytać :

Co to jest SEO?

Pozycjonowanie stron – ile trwa?

Co możemy znaleźć w audycie SEO?

Z pewnością wiele osób zastanawia się zatem, co możemy znaleźć w pełnym audycie SEO. Wbrew pozorom odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, bowiem dużo w tym przypadku zależy od firmy marketingowej. W praktyce wyróżnić możemy kilka elementów wspólnych, które pojawiają się niemalże w każdym przypadku. W pierwszej kolejności warto wspomnieć o czynnikach zewnętrznych, w których skład wchodzą backlinki, źródła ruchu, profile społecznościowe, jakość domen, ranking domen. Jeśli chodzi o czynniki wewnętrzne, jest to przepływ treści, linki wewnętrzne, podstrony, struktura linków. Oba te elementy zostaną opisane w dalszej części artykułu. Warto wspomnieć o słowach kluczowych. Otrzymamy informacje na temat gęstości fraz, haseł firmowych, trudności fraz, wyników konkurencji. Ważne są również dane na temat treści, czyli zawartość podstron, dodatkowe treści, blog. W pełnym audycie SEO uwzględniona jest również kwestia budowy strony, czyli szybkości ładowania witryny, meta danych, optymalizacja. 

Jakie czynniki zewnętrzne i wewnętrzne możemy wyróżnić?

SEO to dość delikatny proces- większość czynników mamy poza kontrolą. Google czy też inne wyszukiwarki regularnie wykorzystują sygnały i aspekty, które obecne są w naszej witrynie. Warto w tym miejscu wspomnieć o backlinkach, rozpoznawalności marki, popularności w mediach społecznościowych, a także o innych elementach, które są w stanie ocenić jakość domeny. Jeśli ktokolwiek udostępni naszą stronę lub wymieni naszą markę, wówczas ma to pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Okazuje się, że najsilniejszy czynnik zewnętrzny to baclink- są to linki w formie tekstu, które to nawiązują na witrynę. Istnieją pewne czynniki wewnętrzne, które również możemy znaleźć w audycie SEO. Budowa strony internetowej ma ogromną rolę w przypadku optymalizacji SEO. Co godne podkreślenia- nie jest to jednak bezpośredni wpływ. W tym miejscu chodzi o nawigację, a także przepływ informacji w danej stronie, które to w połączeniu tworzą wewnętrzną strukturę. Co ciekawe, wiele osób o tym zapomina, ale to właśnie struktura jest rodzajem impulsu dla wyszukiwarki. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!