fbpx

W jaki sposób reklama oddziałuje na ludzi?

Marketing

W jaki sposób reklama oddziałuje na ludzi? Reklama jest czymś, co otacza nas już od wielu lat i co ulega stałej ewolucji. Ta wynika przede wszystkim z tego, że szybko zaczynamy ją dostrzegać i automatycznie ignorować. Nowoczesne jej formy zapobiegają temu na dwa sposoby. Po pierwsze są na tyle ciekawe, że tak właściwie nie chcemy ich ignorować. Po drugie zaś – dostosowują się do naszych preferencji. Czy to pod względem formy podania (koniecznie takiej, która nas nie zniechęci), czy też pod kątem tego, co tak właściwie prezentują. Jak dokładnie działa dziś reklama na jej odbiorców? Czy my – właściciele sklepów internetowych i operatorzy usług – jesteśmy w stanie wykorzystać to na własną korzyść? O tym zamierzamy opowiedzieć w dzisiejszym wpisie.

Jak działa reklama na oglądającego ją człowieka?

W jaki sposób reklama oddziałuje na ludzi? Jak się okazuje robi to na wiele różnych sposobów i nie o każdym z nich w ogóle mówi się na głos. Oczywiście wiele w tym wszystkim zależy od tego, na co tak właściwie stawia konkretna reklama. To jej cel w największym stopniu wpływa na planowany sposób oddziaływania. Co więcej, wiele w tym wszystkim zależy od medium, w jakim znajdzie się owa reklama. Oczywistym jest, że reklama w prasie ma ograniczone spektrum działania, gdyż polega wyłącznie na jednym zmyśle i posiada bardzo ograniczoną interaktywność. Reklama w telewizji daje reklamodawcom większą swobodę, a ta Internetowa – praktycznie nieograniczoną. Reklama może zatem:

  • zachęcać do zakupu – tego typu reklamy są ukierunkowane na promowanie konkretnych produktów. Zazwyczaj kładą nacisk na niską cenę przy zachowaniu najwyższej jakości;
  • budować świadomość marki – te reklamy mają za zadanie sprawić, by nazwa naszej firmy zapadła w pamięci osoby oglądającej reklamę – nawet jeśli nie doprowadzi to do konwersji, zbuduje zaufanie i stworzy pole do późniejszych interakcji;
  • przekierowywać na stronę internetową – niektóre reklamy mają na celu przekierowanie ich odbiorcy na stronę internetową – niekoniecznie taką, na której sprzedawane są przedmioty czy oferowane usługi. Tego typu reklamy mają na celu zwiększanie popularności i oglądalności stron.

Dobra reklama to taka, która zapada w pamięć. Nie musi prowadzić bezpośrednio do konwersji – powinna za to zachęcać odbiorcę do wykonania pierwszego kroku. To na tym zależy najbardziej nam, reklamodawcom. Potencjalny klient za jej sprawą powinien zajrzeć na stronę internetową lub do sklepu stacjonarnego. Wtedy już wszystko będzie zależało od nas, a konwersja będzie zależała wyłącznie od tego, jak będzie działał na sklep.

Reklama zazwyczaj wpływa na podświadomość. Ludzie nieświadomie uważają reklamowane produkty czy usługi za lepsze, bardziej wartościowe, ale i popularniejsze. Nie od dziś każdy (a nie tylko dzieci, jak przyjęło się uważać) pragnie mieć produkty rodem z reklamy. Dziś działa to w dokładnie ten sam sposób. Rzecz w tym, by myśl o ich zakupie w konkretnym sklepie została zasiana w umyśle oglądającego reklamę, a następnie wykiełkowała w nim i przerodziła się w ostateczną konwersję.

Pamiętajmy o tym, że różne formy reklamy używają odmiennych środków do trafienia do odbiorców. Reklamy wizualne mają za zadanie przykuć oko kolorystyką czy formą przekazu. Te audiowizualne przykuwają też słuch – wpadają więc w ucho. Internetowe zaś potrafią być dokładnie targetowane w tych klientów, którzy wykazują największy potencjał na pozytywne zareagowanie na nie.

Czy możemy wykorzystać to na swoją korzyść?

Prowadząc własny biznes i wiedząc, w jaki sposób reklama oddziałuje na ludzi możemy oczywiście podejść do tego w pełni świadomie i wykorzystać to na własną korzyść. Nie powinno stanowić dla nas problemu znalezienie takiej formy reklamy, która będzie się idealnie wpisywać w nasze potrzeby i w to, jakich odbiorców będziemy chcieli do siebie przyciągnąć. Co istotne, wiedząc, na jakie zmysły możemy oddziaływać i w jaki sposób będziemy mogli zaprojektować reklamę, by osiągnąć własny cel będziemy mieli pewną przewagę. Szczególnie odczujemy to projektując reklamy czysto internetowe. Dzięki nim bowiem możemy obecnie tworzyć własną bazę informacji na temat preferencji każdego z potencjalnych klientów,  następnie wykorzystywać ją do tego, by w jeszcze lepszy sposób trafiać do nich z własną ofertą – idealnie dopasowaną do ich gustów i upodobań produktowych.

Podsumowanie

Wiedząc już, w jaki sposób reklama oddziałuje na ludzi jesteśmy w stanie zrozumieć, dlaczego tak właściwie stała się elementem życia każdego z nas, a przestała być częścią zaledwie jednego medium. W dodatku zauważalną i oczywistą. Dziś reklamy stają się mniej niechciane, a bardziej dopasowane do potrzeb, oczekiwań i wymagań ich odbiorcy. My zaś, jako właściciele sklepu internetowego, możemy to wykorzystać na swoją korzyść. Czy to samodzielnie, inwestując w reklamy kontekstowe i ucząc się na własnych błędach, czy też przy skorzystaniu z usług profesjonalistów – już bez błędów i z widocznymi niemal natychmiast pozytywnymi efektami. Internet daje nam pod tym kątem niemal nieograniczone możliwości.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!