W jaki sposób pisać teksty pod SEO?

W jaki sposób pisać teksty pod SEO?

Musimy wiedzieć, że w przypadku tekstów pod SEO dobra treść nie będzie wystarczająca. Musi spełniać szereg warunków. Mamy na myśli między innymi odpowiednią konstrukcję, która zapewni jej bardzo wysoką pozycję w wyszukiwarce. Sprawdźmy jak pisać pod SEO?

SEO i słowa kluczowe

SEO, a więc Search Engine Optimization jest tematem rzeką. W sieci znajdziemy sporo blogów oraz materiałów właśnie na ten temat. Można mówić sporo. Kluczem do optymalizacji strony jest przygotowanie odpowiednie treści na stronę internetową. Jak się w ogóle za teksty zabrać?

W pierwszej kolejności musimy znaleźć ciekawe pomysły na teksty. Najgorsze, co w takiej sytuacji możemy zrobić, to się zdać na swoją własną intuicję. Możemy rzeczywiście wyczuć potrzeby swoich klientów, ale lepiej jednak sprawdzić, o czym chcieliby, abyśmy pisali. Tylko i wyłącznie takie treści pomogą nam uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce. W jaki sposób rozpoznać potrzeby swoich klientów? Przede wszystkim należy zacząć od narzędzi do dobierania słów kluczowych.

Jak pisać tytuły zgodnie z SEO?

Po pierwsze musimy zadbać o to, aby kluczowe frazy się znalazły w tytule, leadzie, jak i także w śródtytułach naszej strony. W tym celu zawsze stosujmy nagłówki hierarchicznie H1, H2 oraz H3. Zawsze od najważniejsze, aż po te mniej istotne. Boty zwracają uwagę głównie właśnie na nagłówki. Według nich będą indeksowały treść. Warto zadbać o to, aby wiedziały, na co konkretnie mają patrzeć.

Wtyczki do SEO

Jeśli korzystamy ze specjalnych wtyczek, jak chociażby Yoast SEO, to także zobaczymy podgląd strony edytowanej w wynikach wyszukiwania Google. Warto skorzystać z niego i sprawdzić czy przez nas stworzony tytuł nie jest zbyt długi.

Jeśli jednak z WordPressa nie korzystamy, może sprawdzić, jak nasza strona wyglądać będzie w wynikach wyszukiwania korzystając z popularnego narzędzia Tothweb. Pomimo, że nie wyświetla zawsze polskich znaków, jest to możliwie najlepsze narzędzie darmowe tegoż typu.

W jaki sposób pisać teksty pod SEO

Jaki jest wpływ formatowania tekstu na SEO?

W pisaniu tekstów SEO bardzo ważne jest formatowanie tekstu. Dlaczego jest takie ważne? Wyszukiwarki interpretują pogrubione czy też podkreślone słowa jako ważniejsze od całej reszty, indeksując tym samym podstronę konkretną na te właśnie fazy.

Drugą kwestią jest zapewnienie wygody swoim czytelnikom. Google wcale nie jest takim głupim narzędziem i jego reguły są oparte bezpośrednio na psychologii odbioru. Jak pisać teksty pod SEO? Najlepsza rada mówi o tym, aby teksty się wygodnie czytało ludziom. Jednak musimy zdawać sobie sprawę, że ludzie czytają całkiem inaczej niż się nam wydaje.

Skuteczne nagłówki

Dzięki skutecznym nagłówkom zwiększymy liczbę kliknięć organicznych z wyszukiwarek. Po prostu musimy się nauczyć pisać przyciągające oko wszelkie nagłówki oraz zwyczajnie zacznijmy w nie wplatać słowa kluczowe. Musimy zrobić tak, aby treści były przyjazne nie tylko wyszukiwarkom, ale do tego przyciągały użytkowników.

Nie zawsze tytuł generyczny, który odzwierciedla idealnie tekst, będzie naprawdę dobrym rozwiązaniem. Wszystko jest zależne od docelowej grupy. Dużą część odbiorców reaguje dobrze na to jak pisać teksty SEO, które pokochają wyszukiwarki, a inni się zdecydowanie wzdrygają na widok tytułów tego typu. Musimy pamiętać, że to nasi odbiorcy powinni być dla nas najważniejsi. To oni przecież głosują na witrynę klikami.

Opisy strony pod SEO

Umiejętność tworzenia dobrego CTA oraz formuły copywriterskie przydadzą się również podczas tworzenia specjalnych meta opisów strony. Google ich nie bierze pod uwagę jako rankingowego czynnika. Pełnią one pewnego rodzaju rolę dwuliniowego opisu, który to zachęca odbiorcę do wejścia w dany link. Skoro Google na nie kompletnie nie patrzy, to większość twórców stron prostu o nie nie da. Zdajmy sobie w końcu sprawę, że jest to olbrzymi błąd. Google może i je rzeczywiście ignoruje, ale użytkownicy w żadnym wypadku. Dlatego też mata opis to kolejne miejsce, w którym możemy wykorzystać swoje umiejętności marketingowe oraz użycie samego języka korzyści, aby nakłonić skutecznie czytelników do klikania.

Wpływ bliskoznacznych wyrazów na SEO copywriting

Google już na tyle posiada dobre algorytmy, że całkiem nieźle ogarnia naszą odmianę przez przypadki oraz coraz lepiej sobie radzi z gramatyką polską. Niestety, ale RankBrain niekoniecznie jest na tyle mądry, aby móc ogarnąć zamienniki słów oraz zaproponować naszą stronę, na której występują potencjalnie synonimy fraz przez nich wyszukiwanych.

Dlatego właśnie w swoich tekstach z dużym powodzeniem możemy stosować bliskoznaczne wyrazy. Aby się dowiedzieć, co podobnego do naszych fraz wpisują ludzie w wyszukiwarkach, wykorzystajmy najlepiej Google Trends.

Jednak musimy pamiętać o kwestii podstawowej. O co chodzi? SEO ma nam pomóc zoptymalizować nasza stronę, a nie ją zdominować. Trzymajmy się tej rady podstawowej, a gwarantujemy, że na pewno nigdzie nie zabłądzimy. Nie bójmy się także odmian przez przypadku oraz liczby. Nie wahajmy się stosowania różnych pokrewnych wyrazów.

Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki okazały się potrzebne i pomogą pisać teksty SEO idealne.