Usprawnienie działań SEO Jak poprawić widoczność strony

Usprawnienie działań SEO: Jak poprawić widoczność strony?

3,5 miliarda wyszukiwań w przeglądarkach internetowych każdego dnia jest wystarczającą zachętą, aby chcieć, żeby nasza witryna znajdowała się wysoko w rankingach wyszukiwania. Jednak aby potencjalni odwiedzający mieli szansę na natknięcie się na oferowane przez Ciebie treści, musisz dostosować się do zasad gry SEO. Jak poprawić swoje techniki pozycjonowania i o jakich kwestiach należy pamiętać?

W dzisiejszym świecie opartym na ciągłej wymianie danych, firmy każdej branży muszą stale analizować i interpretować swoje działania SEO, aby móc znaleźć się w czołówce. Niezależnie od tego, czy znasz już podstawy SEO lub dopiero poznajesz czym jest ta dziedzina, poniższe praktyki zauważalnie wpłyną na poprawę wyniku pozycjonowanie Twojej strony

Zadbaj o odpowiednie narzędzia

Zanim zaczniesz na poważnie rozkładać SEO na czynniki pierwsze, warto zainstalować oprogramowanie, które znacznie usprawnią Twoja pracę. Dzięki nim, będziesz w stanie na bieżąco śledzić postępy Twojej pracy i analizować każdy aspekt Twojej witryny, tak aby zwiększyć jej ROI i popularność.

  • Google Analytics
    Dzięki Google Analytics będziesz w stanie wyciągać więcej wniosków ze swoich działań za pomocą statystyk oferowanych przez to darmowe narzędziem. Może dla początkującego w tym temacie program może wydawać być bardzo złożony, jednak nawet i takie osoby są w stanie wyciągnąć z niego wiele korzyści.
     
  • Google Search Console
    Program ten pokaże Ci szczegóły na temat tego, jak Twoja strona wypada sobie w rankingu wyszukiwania i co możesz w niej usprawnić. Dzięki Google Serach Console możesz zobaczyć, jak każda strona w witrynie radzi sobie z konkretnymi słowami kluczowymi, na których opierają się użytkownicy. Narzędzie ostrzeże Cię także, jeśli Twoja strona ma jakiekolwiek problemy techniczne, które szkodzą pozycjonowaniu.

Usprawnienie działań SEO Jak poprawić widoczność strony

Badanie słów kluczowych

Skorzystaj z zebranych danych i badaj swoją konkurencję. To pozwoli Ci znaleźć najlepsze frazy dla każdej strony w Twojej witrynie. W zależności od jej wielkości i dostępnych zasobów, zacznij od stron, które oferują najwięcej treści i są najbardziej pomocne dla Twoich klientów. Przykładem może być podstrona z Twoim najważniejszym produktem lub blog, do którego przywiązujesz dużą wagę.

Oferuj informacje, których szukają ludzie

Z pewnością znasz swoją branżę lepiej niż ktokolwiek inny. Wykorzystaj swoją wiedzę i napisz treść, która jest pomocna dla Twoich klientów, a także nacechowana jakością, dzięki temu algorytmy wyszukiwarki Google będą jej bardziej przychylne. Pamiętaj o słowach kluczowych, lecz nie przesadzaj z ich ilością. Upewnij się, że dana treść jest przede wszystkim czytelna dla odwiedzających. 

Nadaj tytuł swojej stronie, aby pomóc wyszukiwarkom i użytkownikom

Wyszukiwarki internetowe opierają się na znacznikach tytułu, lub meta tytuł i biorą je jako ważny wskaźnik tego, o czym traktuje dana strona. Znacznik title jest również najważniejszym opisem strony, widocznym dla użytkownika jako niebieski link w który klikamy. Warto zawrzeć w nim słowa kluczowe, których będą szukać potencjalni odwiedzający stronę. Znacznik title różni się od tytuł będącym pogrubionym nagłówkiem, który każdy widzi na Twojej stronie. Dlatego, jeśli będzie to pomocne, możesz napisać jeden tytuł dla SERP (strona wyników wyszukiwania) i inny nagłówek dla swojej strony internetowej.

Zadbaj o wewnętrzne linki do innych stron

Tworząc treść na swoją stronę, zapewne często będziesz musiał odwoływać się do tematów, które już opublikowałeś. Linkowanie wewnętrzne polega na wybraniu danej frazy i dodaniu do niej hiperłącza do wpisu na stronie do której się odnosisz. Linki te skłonią część użytkowników do kliknięcia w nie w celu pozyskania informacji ze stron pod nie podpiętych. Co ważniejsze, wyszukiwarki także indeksują te linki. Frazy, które umieszcza się w hiperłączu nazywane są anchorami. Ich wykorzystanie daje użytkownikowi i wyszukiwarkom poznania kontekstu na temat strony, do przekierowuje link. Pomocnym jest, aby w hiperłączach używać słów kluczowych.

Szybkość i kompatybilność z urządzeniami mobilnymi

Nie jest tajemnicą, że coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych do łączenia się z internetem. Musisz upewnić się, że projekt Twojej strony będzie przyjazny użytkowników mobilnych. Zoptymalizuj także wszystkie obszary, które wpływają na szybkość ładowania strony. Sprawność techniczna jest ważna nie tylko dla algorytmów wyszukiwarek, ale także dla samych odwiedzających, którzy często opuszczają dane strony na rzecz innych, jeśli płynność działania witryny jest niezadowalająca, wyszukiwarki także widzą ten odpływ i nie polecają takich stron.

Często odświeżaj zawartość strony

Wyszukiwarki internetowe promują nowe i unikalne treści. Dodawaj nowy content do swojej strony przynajmniej raz w tygodniu. Wzbogacenie strony o treść wideo często przynosi dobre rezultaty, podobnie jak sumiennie prowadzony i aktualizowany blog. Ważne jest również, aby usuwać treści, które nie są już istotne. Odświeżanie zawartości zachęca wyszukiwarki do częstego wskazywania na Twoją stronę. Twoi odwiedzający także docenią fakt stałego dostępu do nowych informacji.