Teksty SEO - co to znaczy?

Teksty SEO – co to znaczy?

Teksty SEO, co to znaczy? Pozycjonowanie to tekst specjalnie przygotowany z uwzględnieniem wymagań wyszukiwarek, zawierający słowa kluczowe do umieszczenia na stronie internetowej. Optymalizacja tekstów polega na dodawaniu fraz kluczowych, które wpisujesz w wyszukiwarkę swojej przeglądarki, gdy szukasz informacji o danym produkcie. Wyszukiwarka zbiera i uwzględnia wszystkie zapytania wszystkich użytkowników. Specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem strony internetowej ustalają listę słów kluczowych i wyznaczają copywriterowi zadanie – na jaki temat napisać tekst SEO lub artykuł SEO, na jaką objętość, jakich użyć słów kluczowych.

Główne cele tekstów SEO

Czy treści SEO i artykuły SEO oznaczają to samo? To są różne formaty i mają różne cele. Teksty SEO to zawartość kart produktów w sklepie internetowym, opisy działów katalogu, zawartość głównych stron serwisu. Czyli – strona główna, o nas, dostawa i płatność. Z reguły w teksty SEO wstawiane są wyzwalacze sprzedaży tzn momenty, które przekonują osobę, że opłaca się jej kupić produkt lub zamówić usługę w tej konkretnej firmie.Teksty SEO - co to znaczy?

Artykuł SEO to bardziej obszerny format, zwykle ponad 3000 znaków, który ma niezależną wartość.Tekst SEO opisuje, co dana osoba zobaczy w dziale sklepu internetowego, nie ma sensu czytać nigdzie indziej niż sam katalog. Artykuł to przydatne informacje, które można publikować w innych witrynach, udostępniane i zapisywane w zakładkach. Celem artykułu SEO jest nie tylko przekazanie informacji, ale także pełne ujawnienie zadanego tematu, zapewnienie czytelnikowi korzyści i pomocy w kształtowaniu wizerunku firmy będącej właścicielem witryny, jako eksperta w swojej dziedzinie.

Ale bezpośrednim, ogólnym celem wszystkich rodzajów treści SEO, zarówno tekstów, jak i artykułów, jest pomoc w optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek. Sprawienie, aby użytkownicy widzieli witrynę na pierwszej stronie bezpłatnych wyników wyszukiwania dla zapytań tematycznych i weszli na stronę. Aby właściciele firmy nie musieli kupować ruchu (odwiedzających witrynę), wydawać pieniądze na reklamę kontekstową w sieciach społecznościowych.

Główne zadania tekstu SEO to:

  • Zgodność z wymaganiami wyszukiwarek.
  • Wyszukiwarka pozycjonowania stron.
  • Informowanie odwiedzających witrynę i pomoc w budowaniu lojalnej społeczności wokół firmy.
  • Motywowanie ludzi do zakupu/zamówienia usługi.

Jak napisać tekst SEO?

Aby ocenić jakość tekstów SEO, musisz wiedzieć, jak powinny być napisane.

  • Tytuł. Pierwszą rzeczą, jaką widzi osoba przechodząca na stronę w witrynie z wyszukiwania po wprowadzeniu zapytania tematycznego, jest tytuł. Bardzo ważne jest, aby tytuł zawierał główne słowa kluczowe.Tak, więc, jeśli ktoś przyszedł do zapytania, „Co to jest wytwornica pary”, to dobrze zareaguje na nagłówek „Wytwornice pary: czym one są, jak z nich korzystać i zasady wyboru”. Wtedy na pewno zrozumie, że tutaj otrzyma przydatne informacje dla siebie.
  • Akapit wprowadzający (lead). Jest to tekst, który przekazuje streszczenie artykułu w sposób, który zainteresuje użytkownika i skłoni go do przeczytania całego tekstu SEO.
  • Rzeczywisty tekst. Wysokiej jakości tekst SEO składa się z bloków, z których każdy poświęcony jest jednemu pytaniu. Każdy blok powinien zawierać podtytuły h2, h3. Idealnie, podtytuły powinny zawierać zapytania, które są rzadsze niż nagłówek H1.
  • Zasada SEO: tekst musi być dobrze ustrukturyzowany, jeśli chcesz coś wymienić, skorzystaj z list punktowanych. Ułatwi to osobie odwiedzającej witrynę zapoznanie się z informacjami.
  • Linki. Jeśli mówimy o konkretnym produkcie, to logiczne byłoby podanie linków (linków tekstowych lub obrazkowych) do innych produktów w tej samej kategorii lub do produktów uzupełniających. Jeśli mówimy o artykule na bloga, przydatne będzie podanie linków do materiałów tematycznych na pokrewne tematy. Możliwe są również linki do usług stron trzecich, które nie konkurują z Tobą i są przydatne dla użytkownika.
  • Ostatni akapit. Na końcu tekstu SEO ważne jest, aby wyciągnąć wnioski, podsumować.
  • Słowa kluczowe. Nie ma tekstu SEO bez słów kluczowych. Powinno być kilka słów kluczowych, aby nie wpaść w spam, którego wyszukiwarki tak nie lubią. Wskazane jest używanie słów kluczowych przede wszystkim w tytule artykułu oraz w podtytułach bloków tekstowych. Ważne jest, aby były wpisane naturalnie i nie rzucały się w oczy, jako coś obcego.

Jakie są wymagania wyszukiwarek dla tekstów SEO?

W ciągu ostatnich lat cele i zadania tekstu SEO bardzo się zmieniły. Dziś z tekstem, nie tylko nie dostaniesz się na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania – Twoja witryna może zostać usankcjonowana przez wyszukiwarki, a nawet zablokowana. W pierwszym przypadku zostanie ona obniżona w wynikach wyszukiwania i zawiśnie gdzieś poza dziesiątą stroną, gdzie ręce i oczy użytkowników nie sięgają. W drugim w ogóle nie będzie widoczna, nawet w odpowiedzi na najbardziej aktualne zapytania użytkowników. Dzieje się tak, ponieważ wyszukiwarki nie śledzą już słów kluczowych, ale określają jakość tekstu. Czy teksty SEO są potrzebne? Oczywiście, jeśli myślisz strategicznie, potrzebujesz tego.To właśnie optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek (i tekstów, jako jej głównego składnika) pomaga zasobowi pewnie osiągnąć dobre pozycje w wyszukiwarkach.