Skrót SEO - co oznacza?

Skrót SEO – co oznacza?

SEO (Search Engine Optimization) to zestaw środków mających na celu poprawę pozycji witryny pod kątem jej pozycji w wyszukiwarkach. Zadaniem promocji SEO jest umieszczenie promowanej witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania dla potrzebnych zapytań. Zestaw takich zapytań jest również nazywany rdzeniem semantycznym witryny lub semantyką.

Jak jest efekt promocji witryny SEO

Rzeczywisty ruch docelowy na stronie

Użytkownicy wpisują hasła do wyszukiwarki. Jeśli strona pojawi się na szczycie wyników wyszukiwarki, użytkownicy będą na nią klikać. Mogą oni poszukiwać produktu lub usługi właśnie teraz, być najbardziej zainteresowani zakupem, lub przeglądać informacje będąc na początku lejka pozyskiwania klienta.

Transakcje i sprzedaż

Jeśli strona jest przyjazna dla użytkownika, asortyment produktów jest zróżnicowany, ceny są adekwatne, a zamawianie jest szybkie i łatwe, to ruch przychodzący przekształci się w sprzedaż online lub zamówienia na Twojej stronie.

Powtarzalna sprzedaż i lojalni klienci

Dzięki wysokiej jakości optymalizacji i dobrze zaprojektowanej stronie, przyjaznej dla użytkownika karcie produktu lub usługi, użytkownik zapamiętuje stronę i może do niej wracać już na zapytania związane z marką. Jeśli po zakupie użytkownik jest zadowolony z produktu i usługi, to zainteresowanie to należy podtrzymywać i rozwijać. Na przykład, buduj komunikację z każdym klientem za pomocą marketingu CRM. Klienci cenią sobie spersonalizowane treści, które otrzymują w odpowiednim czasie i miejscu. I na pewno wrócą, aby ponownie złożyć zamówienie.

Skrót SEO - co oznacza?

Zalety i wady pozycjonowania witryny SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek przynosi ruch na stronę z wyszukiwarek. Ruch ten nazywany jest ruchem w wyszukiwarkach lub ruchem organicznym. Ten kanał ruchu, jak każdy inny, ma szereg zalet i wad. Zastanów się nad najważniejszymi z nich:

Plusy pozycjonowania

Nie musisz płacić za kliknięcia. W rzeczywistości wyszukiwarki nie pobierają opłat za kliknięcia w wynikach organicznych, więc nie musisz płacić za użytkowników przychodzących z wyszukiwania. W przeciwieństwie do reklamy kontekstowej, gdzie każde kliknięcie w reklamę będzie Cię kosztować. Ale to nie wszystko jest takie proste. Nadal musisz inwestować pieniądze w promocję w wyszukiwarkach – niezależnie od tego, czy korzystasz z usług agencji, czy pracownika wewnętrznego. Uświadomienie sobie, że ruch pochodzący z wyszukiwania organicznego jest wielokrotnie tańszy niż ruch z reklamy kontekstowej. Dodatkowo, podczas optymalizacji strony internetowej trwają prace nad udoskonaleniem całego projektu – dopracowaniem struktury, landing page’y, content marketingu. A klient otrzymuje zarówno ukierunkowanego ruchu i poprawy witryny, w przeciwieństwie do innych rodzajów reklamy.

Gorący ruch. Użytkownicy sami poszukują produktu lub usługi, wpisując w tym celu zapytania do wyszukiwarki. Co ważne, szukają ich w czasie rzeczywistym. Dlatego ruch organiczny jest jednym z najwyższej jakości i najtańszych kanałów pozyskiwania ruchu.

Elastyczny wybór zapytań. Sam określasz listę zapytań, które chcesz promować w wyszukiwarce. W ten sposób możesz pracować z dość szeroką listą zapytań, obsługując popyt na każdym etapie lejka pozyskiwania klientów – budowanie wiedzy o marce, docieranie do „gorącego” popytu, podejmowanie decyzji o zakupie oraz praca z istniejącą bazą klientów. Z drugiej strony, możesz skupić się na promowaniu produktów o najwyższej marży lub zapytań, które generują najwięcej klientów w Twoim temacie. Takie zapytania można zobaczyć w Google webmaster.

Poprawa stanu technicznego strony. Aby strona mogła zająć wysoką pozycję w rankingu, musi spełniać określone standardy wyszukiwarek. Praca nad promocją w wyszukiwarkach może sprawić, że strona będzie się szybko ładować z każdego urządzenia, zmniejszając liczbę błędów, które przeszkadzają w zakupach. Nieco później porozmawiamy o czynnikach seo promocji strony.

Poprawia użyteczność strony. Algorytmy wyszukiwarek dostosowują się i coraz częściej biorą pod uwagę przy tworzeniu rankingu użyteczność strony. Mówiąc prościej, użytkownicy powinni mieć możliwość łatwego filtrowania, wybierania i zamawiania dowolnego produktu lub usługi. Wyszukiwarki bardzo to doceniają.

Minusy pozycjonowania

Rezultat nie jest od razu widoczny. Po zoptymalizowaniu strony, wyszukiwarki potrzebują czasu, aby ją zaindeksować. Wyszukiwane zapytania będą ostatecznie plasować się coraz wyżej i wyżej, aż osiągną 10 najlepszych pozycji. Ten przedział czasowy jest zawsze inny – średnio od 2 do 6 miesięcy.

Koszty udoskonalenia terenu. Ulepszanie strony internetowej składa się z dwóch głównych części – opracowania planu zmian i wdrożenia tych zmian. Opracowanie planu jest zadaniem wykonawcy SEO, wdrożenie jest dziełem Twojego zespołu ds. rozwoju strony. Oba wymagają zasobów – czasu i pieniędzy. Z drugiej strony, oprócz ruchu lub odpowiednich pozycji w top 10, otrzymujesz poprawę całej strony. Wpływa to korzystnie na konwersję – zwiększa i pozwala uzyskać więcej wejść na stronę z dowolnych źródeł ruchu.

Ograniczona trafność wyszukiwania. Liczba zapytań w Twoim temacie może być bardzo mała – łatwo to ocenić za pomocą usługi Google. W tym przypadku inwestowanie w pełnowartościową promocję w wyszukiwarkach może nie być celowe. Jest to znacznie lepiej, aby uzyskać witrynę i działa.