Skąd pobrać fakturę za Google Ads?

Skąd pobrać fakturę za Google Ads?

Google Ads jest systemem reklamy kontekstowej, który od wielu lat stanowi podstawę kampanii marketingowej każdej szanującej się firmy, która chce osiągnąć sukces w Internecie. To on posiada bowiem zdecydowanie największy zasięg (składa się na niego wyszukiwarka internetowa amerykańskiego giganta oraz strony współpracujące z nim na zasadzie programu Google AdSense), który przekłada się na skuteczność i konwersje. Jako że system ten skierowany jest do właścicieli firm, naturalnym jest, że ci szukają w jego obrębie rzeczy, które pozwolą im rozliczyć się z jego korzystania w sposób nie tylko zgodny z prawem, ale i najbardziej dla nich korzystny. Muszą więc wydobyć z niego faktury za każdą z kampanii. Jak jednak mogą to zrobić i w którym miejscu odnajdą takowe? To wyjaśnimy w dzisiejszym wpisie.

Gdzie można znaleźć fakturę za Google Ads?

Skąd pobrać fakturę za Google Ads? Wszystkie, które firma wystawia na poczet współpracujących z nią firm pojawiają się w odpowiedniej sekcji panelu administracyjnego. Aby się do niej dostać należy przejść przez niżej przez nas wspomniane kroki.

  1. Logowanie na konto – aby dostać się do faktur, trzeba być użytkownikiem zalogowanym.
  2. Kliknięcie w ikonkę ustawień w prawym górnym rogu (ikonka klucza), a następnie przejście do działu „Podsumowanie płatności” z sekcji „Płatności”.
  3. Wybranie opcji „Transakcje” z menu po lewej stronie lub po prostu wciśnięcie przycisku „Wyświetl transakcje” znajdującego się w karcie na środku strony.
  4. Ustawienie zakresu dat, dzięki czemu będzie można znaleźć dokładnie tę fakturę, której się potrzebuje.
  5. Kliknięcie menu „Dokumenty”, które znajduje się tuż pod miesiącem, z którego fakturę chce się zobaczyć lub wydrukować.
  6. Kliknięcie w opcję „Faktura miesięczna”, która pojawi się na ekranie.
  7. Wybranie numeru faktury, która stanowi obiekt zainteresowania. Faktury są naliczane na podstawie naliczonych już kosztów w obrębie kampanii marketingowej. Nie zawsze są tożsame z dokonywanymi na rzecz Google płatnościami zasilającymi konto. Jeśli zatem danego miesiąca wpłaciło się środki na konto, ale nie wystartowało się z żadną kampanię i nie nabiło się kosztów, żadna faktura za ten miesiąc nie zostanie wystawiona.
  8. Faktura wyświetli się w nowym oknie przeglądarki.

Warto wiedzieć, że niemożliwe jest dokonywanie jakichkolwiek zmian w obrębie już wystawionych faktur. Jeżeli więc zmieniło się nazwę własnej firmy, będzie to widoczne dopiero na kolejnych fakturach. Ma to miejsce również w przypadku omyłkowego wprowadzenia nieprawidłowych informacji rozliczeniowych. Tyczy się to jednak tylko nazwy. Pozostałe dane można zmienić poprzez wypełnienie formularza korekty faktury.

Skąd pobrać fakturę za Google Ads?

Co zrobić, gdy faktura nie zostanie wystawiona na czas?

Wiedząc już, skąd pobrać fakturę za Google Ads trzeba również mieć świadomość tego, że Google wystawia je z opóźnieniem. Faktura za bieżący miesiąc pojawi się w miesiącu kolejnym, a konkretnej – do piątego dnia miesiąca. Jeżeli jednak w tym czasie wypadnie weekend (na przykład 4 i 5) lub święto, okres ten może się przedłużyć. To może spowodować pewne problemy z księgowością. Należy jednak wiedzieć, że faktura nie jest jedynym potwierdzeniem wydatków w obrębie Google. Innym są tak zwane „potwierdzenia płatności”, które – jak sama ich nazwa mówi – są dokumentami poświadczającymi o dokonaniu płatności na rzecz Google.

Należy pamiętać, że potwierdzenia płatności różnią się od faktur i mogą odstawać od nich wartością. Wynika to z faktu, że zawierają one pełną kwotę, jaką doładowuje się własne wirtualne saldo w Google Ads. Faktura zaś zawiera w sobie wyłącznie kwotę, jaką zapłaciło się już za wyświetlone reklamy. Jeżeli więc nie wykorzysta się w pełni własnego budżetu na dany miesiąc, kwota z faktury i potwierdzenia nie będzie tożsama. Właśnie dlatego nie należy wiązać tych dwóch rzeczy ze sobą i traktować potwierdzenia płatności jak samej faktury. Można za to – mimo wszystko – trzymać je na wypadek kontroli. Urzędy nie powinny doczepić się do takiego sposobu wliczania w koszty kampanii marketingowych (wystarczy odpowiednio im to wszystko wyjaśnić).

Warto wiedzieć: firmy często korzystają z usług księgowych, którzy doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak działa Google Ads. Wystarczy podać im dane do konta, by sami zajęli się wszystkim w sposób jak najbardziej transparentny względem polskiego prawa. 

Podsumowanie

Google Ads to system, który jest bardzo przyjazny względem przedsiębiorców – z tym jednak, że może też być dla nich zagmatwany pod względem prawnym. Zanim więc zacznie się z niego korzystać warto dowiedzieć się nie tylko tego, skąd pobrać fakturę za Google Ads, ale i jak wygląda proces rozliczania się z urzędem w przypadku spóźniania się z nią czy jej wartości nietożsamej z wartością dokonanej wpłaty.

Przy tworzeniu kampanii marketingowych warto korzystać z usług agencji interaktywnych. Wtedy też wszystkie faktury przychodzą bezpośrednio od nich, a one same zajmują się rozliczeniami z Google. Przy okazji agencja tego typu zadba o odpowiednią optymalizacje kampanii. Taką, która szybko zacznie przynosić wymierne efekty.