SEO - gdzie dodawać linki?

SEO – gdzie dodawać linki?

Wiele osób zastanawia się nad tym, w jaki sposób wykonać pozycjonowanie stron. Okazuje się, że mocne linki to kluczowa kwestia podczas procesu związanego z pozycjonowaniem witryny. O ile wydaje się, że zdobywanie mocnych linków nie jest czymś problematycznym, to jednak w praktyce wygląda to zupełnie inaczej. Dzieje się tak, bowiem wyróżnić możemy wiele różnych witryn, jednakże każda z nich wymaga od nas dogłębnej analizy. Co to jest linkowanie i w jaki sposób można ocenić moc linków? Dlaczego linki zwrotne mają tak duże znaczenie? W jaki sposób pozyskać mocne linki do strony? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Co to jest linkowanie i w jaki sposób można ocenić moc linków?

Gdybyśmy zdecydowali się na to, aby zdefiniować linkowanie, wówczas moglibyśmy dojść do wniosku, że jest to pewien proces, który polega na tym, że publikuje się klikalne linki na zewnętrznych stronach internetowych. Proces ten służy przede wszystkim pozycjonowaniu stron, a także wymianą tzw. Page Rank pomiędzy poszczególnymi domenami. Aby nieco lepiej zrozumieć tę kwestię, możemy stwierdzić, że linkowanie działa poniekąd jak system głosów, w który to jedna ze stron oddaje głos i poleca drugą. Co ciekawe, algorytm jest patentem wyszukiwarki Google, pełni istotną funkcję w pozycjonowaniu. Część osób być może zastanawia się, w jaki zatem sposób możemy ocenić moc linków. W tym przypadku zdania są podzielone. Według niektórych specjalistów najważniejszym elementem jest widoczność strony w wynikach organicznych Google. Inni twierdzą, że ważniejsza jest tematyczność, popularność w serwisach społecznościowych czy też ilość linków wychodzących. Możemy jedynie się domyślać, bowiem znalezienie jednoznacznej odpowiedni nie jest możliwe. Powinniśmy zatem zająć się każdym z tych aspektów, aby mieć pewność, że linki są mocne. Mocny link to taki, po którym użytkownik przejdzie na naszą stronę. Dzięki temu uzyskamy dodatkowy ruch, co jest niezwykle istotne w pozycjonowaniu. Nie bez znaczenia jest atrybut linków.

Dlaczego linki zwrotne mają tak duże znaczenie?

Jednym z częściej pojawiających się pytań w linkowaniu jest to, dlaczego mocne linki zwrotne mają tak duże znaczenie. Jak już wspominaliśmy w poprzednim akapicie artykułu, linki to bardzo istotny czynnik w procesie związanym z pozycjonowaniem strony. Mają one bezpośredni wpływ na to, w jaki sposób będzie wyświetlała się w wynikach wyszukiwania, a z pewnością zależy nam na najwyższej pozycji. Mocne linki mają znaczenie, bowiem dzięki nim możliwe jest wyprzedzenie konkurencji. SEO - gdzie dodawać linki?Okazuje się, że zajmujemy miejsce na szczycie listy wyszukiwania, co warto mieć na uwadze. Oczywiście w przypadku pozycjonowania znaczenie mogę mieć także inne czynniki, wśród których warto wyróżnić content, optymalizację, techniczną część strony. Jeśli jednak mam do czynienia z kilkoma dopracowanymi domenami, wówczas podlinkowanie strony mocnymi linkami może już robić różnice. Mocne linki często przekładają się na rozpoznawalność naszej firmy i brandu w sieci. Jest to skuteczny sposób na to, aby wygenerować ruch użytkowników. Jeśli kampania link buildingu zostanie przeprowadzona w sposób prawidłowy, wówczas tworzy się efekt synergii. Co to oznacza w praktyce? Budowana jest widoczność strony w wyszukiwarkach, jednocześnie generuje ruch i wzmacnia wizerunek danej firmy, a na tym przedsiębiorcom niekiedy zależy w sposób szczególny. 

W jaki sposób pozyskać mocne linki do strony?

Jednym ze sposobów na pozyskanie mocnych linków do strony mają wpisy gościnne. Są one zupełnie darmowe, a jedynym kosztem jest czas, który poświęcamy na przygotowanie treści, w której to znajduje się odnośnik do naszej witryny. Jest to świetna metoda na budowanie popularnego personal brandingu. Popularnym miejscem są również komentarze na blogach. Pomimo tego, że zdecydowana większość linków posiada atrybut nofollow, to jednak mocne linki za pomocą komentarzy działają, w konsekwencji podnoszą pozycję witryny w wyszukiwarce. Tego typu rozwiązanie ma jednak wadę, bowiem niektóre komentarze nie zostaną zaakceptowane przez moderację, przez co nasza praca pójdzie na marne. Mocne linki możemy również pozyskiwać z artykułów sponsorowanych. Jest to w dzisiejszych czasach niemalże najpopularniejsza metoda. Aby tego dokonać, potrzebujemy odpowiedniego budżetu. Okazuje się, że kupno publikacji na popularnym portalu to koszt niekiedy kilkuset złotych. Dodatkowo musimy doliczyć ewentualne koszty związane z copywritingiem. W naszym kraju istnieją platformy, które zrzeszają wydawców i właścicieli stron, dzięki czemu publikowanie artykułów sponsorowanych jest mniej problematyczne. Ciekawym pomysłem jest także zaplecze SEO, czyli strony internetowe, które należą do nas, dzięki czemu mamy nad nimi kontrolę. Zbudowanie silnego zaplecza to bardzo skuteczna technika link buildingu, jednakże wymaga od nas sporego poświęcenia czasu i budżetu- efekty są jednak zadowalające.