SEO description - co to jest?

SEO description – co to jest?

Zadaniem SEO description jest stworzenie krótkiego opisu strony html. Jego zawartość może zostać wykorzystana przez wyszukiwarki do utworzenia fragmentu.Ten tag nie wpływa na wygląd strony, ponieważ jest informacją serwisową. Znajduje się w bloku kodu html strony. Wartość tagu opisu dla SEO Tag meta description może mieć wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwarek, które go uwzględniają (w szczególności Google). Ponadto odwiedzający, przeglądając stronę wyników wyszukiwania, zapoznają się z opisami proponowanych stron.To właśnie ta niewielka informacja, która jest tworzona z uwzględnieniem danych podanych w polu opisu, pomaga użytkownikowi podjąć ostateczną decyzję, czy przejść na stronę oferowaną przez wyszukiwarkę.

Jak napisać opis SEO description?

Istnieje kilka wskazówek dotyczących wypełniania tagu meta description: rozmiar tagu w Google nie powinien przekraczać 140-200 znaków. Jest to ta ilość tekstu, która znajduje się pod linkiem do strony. Jeśli długość tagu jest większa niż ta wartość, meta opis strony będzie niekompletny. Prawidłowy opis SEO description powinien zawierać słowa kluczowe, dla których optymalizowana jest ta strona. Najczęściej zadawane pytania powinny znajdować się na początku opisu. W tagu nie należy używać więcej niż 3-4 fraz kluczowych.To samo słowo nie powinno być powtarzane więcej niż 5-7 razy.

Tag SEO description powinien opisywać zawartość konkretnej strony. Tekst powinien być jasny i zwięzły, nie zaleca się używania zwrotów ogólnych. Opisy w tagach meta_description powinny być unikalne dla wszystkich stron witryny, nie zaleca się kopiowania części tekstu na stronie w celu wypełnienia tagu.Tag opisu musi być inny niż tag tytułu. Opis powinien być atrakcyjny dla użytkowników, dawać wyobrażenie o informacjach, które znajdą na opisywanej stronie, opowiadać o zaletach produktu lub usługi.

Opis SEO description dla strony witryny w wynikach wyszukiwania

SEO description to meta opis strony w witrynie.Tag w przeciwieństwie do meta słów kluczowych, jest skutecznym sposobem wpływania na prezentację witryny w wynikach wyszukiwania Treść opisu nazwy meta jest używana podczas tworzenia fragmentu opisującego witrynę w wyszukiwaniu. Jeśli SEO description opisu jest wypełniony na stronie, meta opis strony może zostać odzwierciedlony w wynikach wyszukiwania, jako opis pod linkiem do witryny. Czyli oprócz tytułu strony, który służy do utworzenia nazwy linku do strony, jest jeszcze jedną możliwość bezpośredniego wpływania na wygląd strony w wynikach wyszukiwania. A co za tym idzie poprawienia współczynników rankingowych strony.SEO description - co to jest?

Prawidłowy opis wysokiej jakości może mieć bezpośredni wpływ na CTR, co z kolei może wpłynąć na trafność strony w serwisie. Oznacza to, że wpływ SEO description na pozycję witryny w wyszukiwaniu jest pośredni. Prawidłowy opis zachęca osoby z wyszukiwania do przejścia na stronę w witrynie. Dlatego tworzenie opisu witryny w tagu meta description jest jednym z głównych punktów właściwej optymalizacji witryny SEO. Pomimo tego, że obfitość słów kluczowych nie odgrywa tu bezpośredniej roli na drodze do sukcesu.

Co napisać w meta opisie- SEO description?

Google opisują szczegółowo, jak poprawnie wypełnić opis meta. Jeśli podsumuje się dostępne informacje, można wywnioskować kilka zasad, których zaleca się przestrzegać podczas wypełniania SEO description swojej witryny:

Jak poprawnie wypełnić opis meta SEO description:

  • Dokładność opisu meta. Opis musi pasować do konkretnej strony internetowej, a nie do całej witryny. Powinien odzwierciedlać aktualny stan strony.
  • Unikalne opisy. Starać się tworzyć różne opisy dla każdej konkretnej strony i nie używać szablonów do opisu. Lub przynajmniej wypełnić opis oryginalnym opisem na ważnych, kluczowych stronach witryny.
  • Minimalna długość opisu meta. Opis meta nie powinien być zbyt krótki, od kilku słów.
  • Rozmiar opisu meta nie powinien przekraczać 100-140 znaków. Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Istnieją różne punkty widzenia na temat górnej granicy długości tagu meta description: średnio 160 znaków lub 120 do 250 znaków. Większość ludzi nie odbiera dobrze informacji tekstowych dłuższych niż 120-140 znaków (pamiętać o tym samym Twitterze).
  • Formularz opisu nazwy meta. Meta Opis może być napisany w formie jednego (z kropką lub bez kropki na końcu) lub kilku zdań lub w formie listy ważnych parametrów, które są cenne dla użytkownika.
  • Treść tagu meta description. SEO description powinien odpowiadać językowi strony serwisu, być krótki, pojemny, ale jednocześnie znaczący. Konieczne jest krótkie i jasne wyrażenie istoty treści strony. Najważniejszą część opisu umieść bliżej początku tekstu.
  • Meta Opis czytelny dla człowieka. Meta Opis powinien być prosty, zrozumiały bez nadmiernego używania słów kluczowych/wyrażeń, wielkich liter, haseł reklamowych, zbędnych symboli i wykrzykników.

A oto jak Google używa opisów meta:

Google stosuje różne metody wybierania opisów tekstowych. Najłatwiejszym sposobem kontrolowania zawartości opisów jest użycie metatagu SEO description dla każdej strony. Treść meta opisu można wykorzystać, jako część opisu witryny we fragmencie w wynikach wyszukiwania Google lub innej wyszukiwarki. Opis powinien zawierać krótki, zwięzły i trafny opis strony w postaci zdań lub zestawienie ważnych parametrów. Nie należy zmieniać opisu w listę słów kluczowych. Główną korzyścią SEO description wynikającą z meta opisu jest możliwość dostarczenia atrakcyjnego opisu strony witryny w wynikach wyszukiwania. Prawidłowy opis meta może pozytywnie wpłynąć na czynniki behawioralne witryny, zwiększając współczynnik klikalności fragmentu witryny w wyszukiwaniu.