fbpx

SEO copywriting – to praca polegająca na tworzeniu unikalnych tekstów SEO dla witryny, dzięki którym jej strony będą pozycjonować się pozytywnie. To pomaga przyciągnąć ruch z wyszukiwarek. Teksty zawierają zapytania (słowa kluczowe), za pomocą których użytkownicy przechodzą do witryn z wyszukiwania. Na przykład, jeśli dana osoba chce wiedzieć, jak zrobić stołek własnymi rękami, pisze odpowiednią prośbę w wyszukiwaniu i otrzymuje listę stron z instrukcjami, jak zrobić stołek. SEO copywriting w dzisiejszym rozumieniu oznacz pisanie tekstu odpowiadającego na prośbę użytkownika.

Czym jest SEO copywriting?

Ogólnie to tworzenie treści w oparciu o kluczowe słowa. Kilka lat wcześniej wszystkie treści były rzeczywiście oryginalnie pisane dla wyszukiwarek. Wystarczyło zoptymalizować teksty z pomyślnego rozwiązania problemu i serwis wszedł na TOP wyników wyszukiwania. Jednak wraz z wyszukiwaniem pojawiły się nowe algorytmy wyszukiwarek dotyczące tekstów mające na celu dotarcie do ludzi. Oznacza to, że teksty są przeznaczone dla użytkowników.

Cele SEO copywritingu

Teksty seo umieszczane są na promowanych stronach. W związku z tym cele seo copywritingu są następujące:

  • Promocja stron w wyszukiwarkach o określonych słowach kluczowych. Dobrze dobrano klucze, ich optymalna wartość w prawidłowym znaczniku. Wcześniej, optymalizując artykuł pod kątem seo należało wyróżnić wszystkie słowa kluczowe pogrubioną czcionką. W tej chwili sytuacja się zmieniła. Ważne jest, aby dobierać w tekście określone zapytania na podstawie obciążenia semantycznego materiału.
  • Wysokiej jakości informacje i łatwość percepcji. Użytkownicy często nie czytają tekstu w całości, a jedynie przesuwają informacje, dlatego tak ważne jest zwrócenie uwagi czytelnika na najważniejsze dane. W tym celu kluczowe frazy i tezy są wyróżniane za pomocą nagłówków i list. Jest to warunkiem skutecznego seo copywritingu. Aby poprawnie wyświetlić taki tekst, witryna wykorzystuje znaczniki HTML. Ważne jest, aby tekst być przydatny dla czytelnika, aby po przeczytaniu artykułu znalazł on odpowiedzi na swoje pytania i najlepiej pozostał na stronie.

Podstawowe zasady SEO copywritingu

Mówiąc o skutecznym SEO copywritingu, chodzi o rodzaj tekstu, który najlepiej służy głównemu celowi promocji: poprawie rankingu witryny w oczach wyszukiwarek. Aby osiągnąć ten cel, trzeba przestrzegać podstawowych zasad:

  • Wyjątkowość. To pierwsza rzecz, na którą zwracają uwagę wyszukiwarki. Witryny z unikalną treścią znacznie częściej zajmują wysokie pozycje w rankingu. Jednak strony ze zduplikowaną treścią (nawet jeśli ten tekst jest używany w tej samej witrynie, nie wspominając o witrynach konkurencyjnych) mogą zostać objęte filtrami i zniknąć z wyników wyszukiwania.
  • Słowa i frazy kluczowe. Są to słowa, których potencjalni klienci używają do wyszukiwania produktu lub usługi w sieci. Współczesny seo copywriting polega na umiarkowanym używaniu kluczy zgodnie ze stylem tekstu i kompetentnym wpisem. Klient może określić swoje wymagania, jak często słowa kluczowe i frazy powinny być używane w tekście. Ponadto klient ma również możliwość wyboru tych najbardziej priorytetowych, wyrażenia życzeń dotyczących ich wzajemnych relacji w gotowych tekstach itp.
  • Długość tekstu. Niektórzy uważają, że im dłuższy tekst, tym lepiej, inni wolą krótkie teksty, ale tak naprawdę sama długość nie jest tak ważna. Zgodnie z zasadami copywritingu w tekście nie powinno być lania wody, tj. niepotrzebne słowa, które nie przynoszą czytelnikowi żadnego pożytku. Optymalny rozmiar tekstu to od 2500 do 5000 znaków.
  • Błędy. Trudno przecenić znaczenie sprawdzania tekstu pod kątem literówek, brakujących znaków interpunkcyjnych, a ponadto błędów ortograficznych. Mogą zrujnować reputację firmy i sprawić, że potencjalni klienci będą mieli zupełnie inne wrażenie niż te oczekiwane.

Jak zoptymalizować tekst pod kątem SEO?

Aby napisać unikalny i szczegółowy tekst, klient musi podać opis świadczonych usług oraz jak najpełniejsze informacje o firmie. Artykuły seo pomagają ludziom kształcić się w interesującym ich obszarze, zdobywać nową i przydatną wiedzę. Dlatego bardzo ważne jest, aby dokładnie zrozumieć temat, o którym się pisze. W końcu prawidłowe i wiarygodne dane pomagają człowiekowi kształtować własny światopogląd i rozwijać się jako osoba.

Kompleksowa strategia SEO zawiera wszystko, co jest potrzebne, aby promować swoją witrynę w konkurencyjnej niszy. Obejmuje to optymalizację techniczną i poprawę użyteczności strony, zapewnienie bezpieczeństwa danych użytkownika i wiele więcej. Jednym z najważniejszych czynników jest podporządkowanie się regułom SEO copywritingu. Nie należy oczekiwać, że użytkownik przeczyta tekst i oceni jego styl literacki, ale nie można rezygnować z jakości. Tekst powinien być informacyjny napisany zgodnie z wymaganiami wyszukiwarek. Tekst marketingowy przyjazny SEO nie jest łatwy do napisania: musi zawierać zestaw wstępnie wyselekcjonowanych fraz kluczowych, a jednocześnie być interesujący, czytelny i zapadać w pamięć. Ponadto profesjonalny copywriting polega na analizie tekstu za pośrednictwem serwisów internetowych, gdzie sprawdzana jest unikalność, spamowanie i inne parametry istotne dla promocji SEO. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!