Google Ads oferuje wiele możliwości reklamowania się. Jedną z nich (z całą pewnością jedną z bardziej skutecznych) jest remarketing. Dlaczego? Ponieważ pozwala nam pracować nad potencjalnym klientem, który już wcześniej odwiedził naszą stronę.
Jak to działa?
- Potencjalny klient wchodzi na naszą stronę internetową lub korzysta z aplikacji.
- Zostaje dodany do listy remarketingowej, zależnej od podstrony, produktu bądź aplikacji, z której skorzystał.
- Tworzymy osobne kampanie dla różnych list, dzięki czemu reklamy będą wyświetlane użytkownikom w zależności od tego, czym byli zainteresowani.
Remarketing możemy wykorzystać na wiele sposobów. Możemy spróbować nakłonić potencjalnego klienta, który z jakiegoś powodu na pewnym etapie zrezygnował z zakupu, możemy skierować do klientów, którzy dokonali już zakupu kampanię z najnowszymi promocjami, możemy… tak naprawdę jesteśmy ograniczeni tylko wyobraźnią, tyle możliwości posiada narzędzie remarketingu w Google Ads!
Case:
Biuro nieruchomości “Mieszkanko” z Warszawy po analizie ruchu na stronie internetowej dowiaduje się, że wielu klientów poszukuje mieszkań 2-pokojowych na warszawskiej Pradze. W większości nie decydują się oni jednak na skorzystanie z oferty. Właściciel biura chce do niech dotrzeć, więc decyduje się skorzystać z remarketingu Google Ads. Tworzy kampanię reklamową z najciekawszymi ofertami mieszkań dwupokojowych na Pradze i ustawia listę kierowania na osoby, które szukały tych ofert na jego stronie. Okazuje się, że sprzedaż mieszkań na Pradze wzrosła o 120%, ponieważ klienci, którzy na początku się nie zdecydowali na wybór oferty “Mieszkanka” po pewnym czasie widząc reklamę oferty jednak postanowili z niej skorzystać
Case:
Firma “SuperGierki” wydała nową grę na telefony komórkowe. Gra zyskała dużą popularność, jednak po jakimś czasie okazało się, że duża część użytkowników dochodziła do 6 poziomu w grze, po czym przestawała z niej korzystać. Właściciele postanowili użyć remarketingu w celu ponownego przyciągnięcia graczy. W tym celu stworzyli listę remarketingową składającą się z osób, które zaprzestały gry na 6 poziomie. Następnie utworzyli kampanię reklamową skierowaną na tę listę. W reklamie zawarli informację, że dostępne są nowe dodatki, dzięki którym można łatwiej przejść ten poziom. Po pewnym czasie okazało się, że około 70% graczy postanowiło wrócić do korzystania z aplikacji.