fbpx

Reklama kontekstowa

Marketing

Reklama kontekstowa. Każdego rodzaju reklama ma na celu przyciągnięcie jak największej ilości odbiorców. Niestety źle dobrana może przynieść odwrotny skutek od zamierzonego. Czym jest reklama kontekstowa i jakie znaczenie ma w biznesie?

Czym jest reklama kontekstowa?

Reklama kontekstowa jest kierowana wyłącznie do wybranej grupy odbiorców. Wybierani są oni poprzez własne zainteresowania, wyszukiwania w sieci, czy produkty, które ich interesują. Dla potencjalnego klienta jest ona o tyle istotna, że przekaże tylko te wiadomości, które mają jakąkolwiek wartość i sens.Reklama kontekstowa nie zawsze musi znajdować się w wynikach wyszukiwań. Można ją także zobaczyć na stronie o podobnej tematyce, portalu społecznościowym, czy nawet innej witrynie. Jest to spowodowane tym, że przeglądarka zapamiętuje wyszukiwane frazy i wyświetla reklamy z nimi związane.Przykładowa po wpisaniu w wyszukiwarkę słów kluczowych: buty męskie do garnituru reklamy tego obuwia będą pojawiały się też na stronach modowych dla mężczyzn.

Mechanizmy mające wpływ na reklamę kontekstową

Podczas czytania definicji reklamy kontekstowej wiele osób zadaje sobie pytanie, jak to jest możliwe, że przeglądarka jest w stanie zapamiętać tyle wyszukiwań. Odpowiedź jest prosta, do takie działania wykorzystywane są odpowiednie mechanizmy. Najbardziej popularne z nich są dwa. Pierwszym są pliki cookies, to właśnie na nich zapisywane są wszelkie informacje, które wyszukuje użytkownik. Dzięki temu system reklamy może znacznie lepiej poznać odbiorcę i wyeksponować taką, która go zainteresuje.Przede wszystkim ciasteczka przedstawiają to, w jakie serwisy tematyczne przegląda, interesujące produkty, lub czytane blogi. Wystarczy jednorazowa akceptacja plików cookies, aby system reklamy już zaczął generować nową.Drugim mechanizmem jest konto Google, z którego większość z nas korzysta. Nie tylko daje nam możliwość założenia darmowej skrzynki mailowej, ale też tworzenie dokumentów, czy udostępnianie plików. Konto Google jest też niezbędne do korzystania z telefonów komórkowych z system operacyjnym Android.Lokalizacja w połączeniu z kilkoma innymi danymi osobowymi to doskonała podstawa do powstania reklamy kontekstowej.Można śmiało powiedzieć, że użytkownik korzystający z internetu jest śledzony na każdym kroku. Uprzedzając nasuwające się pewnie pytanie, nie, nie pomoże nieakceptowanie ciasteczek, czy rezygnacja z konta Google. System reklamowy jest na tyle rozległy, że zawsze znajdzie się sposób na dotarcie do odbiorcy.

Czy reklama kontekstowa ma wpływ na pozycjonowanie strony?

Jak wiadomo, pozycjonowanie strony jest bardzo istotne, ponieważ to dzięki niemu witryna znajduje się bardzo wysoko w wyszukiwaniu. Reklama kontekstowa podobnie jak każda inna także ma wpływ na pozycjonowanie. Jednakże w tym przypadku ten proces trwa trochę dłużej. Wysokość wyszukiwania jest zależna od liczby kliknięć w konkretną reklamę. Nie bez znaczenia jest więc przygotowanie jej w taki sposób, że zachęci odbiorcę do wykonania tego kroku.Pierwszym ważnym aspektem jest odpowiedni dobór słów kluczowych i wykonanie listy słów wykluczających. Są to wyrazy, które nie powinny pojawić się w reklamie i nie są adekwatne do oferty przedstawionej na witrynie.Następnie trzeba opracować ogłoszenie, które przyciągnie wzrok odbiorcy i przekona go kliknięcia. Musi być to prosty przekaz, bez zbędnych wypełniaczy i informacji.Co więcej, po kliknięciu w link odbiorca musi zostać przekierowany na stronę, która się w nim znajduje. W przeciwnym razie nie wzrośnie współczynnik klikalności (kliknięcia/wyświetlenia) i konwersji (procentowy wskaźnik pokazujący liczbę osób, które wykonały pożądaną akcję).

Czy reklama kontekstowa jest skuteczna?

Reklama kontekstowa jest jak najbardziej skuteczna. Głównie dlatego, że trafia wyłącznie do wybranych odbiorców, którzy z całą pewnością interesują się produktem. Dzięki temu, że reklama wyświetlana jest na podstawie wcześniejszych wyszukiwań, szansa na to, że trafi do odpowiedniego człowieka, znacznie wzrasta.Każda osoba korzystająca z Internetu nie raz spotkała się z nachalną reklamą, która zasłaniała część strony, mimo że nie miała nic wspólnego z przeglądanymi treściami. Jest to zjawisko nieprzyjemne i często zniechęca odbiorcę do jakiegokolwiek działania.Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku reklamy kontekstowej. Ona przekazuje tylko treściwe, rzetelne informacje, które zachęcają odbiorcę do odwiedzenia witryny i wykonania określonych ruchów.

Zalety reklamy kontekstowej

Główną zaletą reklamy kontekstowej jest to, że przedsiębiorca od samego początku wie, do kogo trafia jego reklama. Nie musi się więc obawiać, że odbiorca nie zainteresuje się jego ofertą. Nie bez znaczenia jest też miejsce, w którym pojawi się reklama, to jej właściciel zdecyduje, na jakim portalu ją umieścić.Co więcej, reklama jest zgodna z treścią i witryny i nie jest konieczne ponoszenie dużych kosztów.Warto też zaznaczyć, że reklama kontekstowa może być przedstawiana na różne sposoby. Choćby w formie, bannera, maila, czy nawet linku sponsorowanego. Decyzję o tym, w jakiej formie zostanie przedstawiona odbiorcy, należy do przedsiębiorcy.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!