fbpx

Domain Authority - co to jest?

Audyt SEO Marketing Pozycjonowanie stron

Domain Authority – co to jest? Termin ten opisywany jest jako władza domeny, bądź autorytet domeny a stał się znany, gdy MOZ (autorytet w wyszukiwaniu online) wprowadził go jako swoją metrykę. To wtedy zaczęło się zamieszanie: niektórzy używają tego terminu, mówiąc o samym pojęciu Domain Authority, inni używają go głównie w odniesieniu do metryk. Ważne jest, aby zrozumieć, że Domain Authority to znacznie więcej niż metryka MOZ. Autorytet witryny to pojęcie SEO, które opisuje siłę konkretnej domeny. Miarą pomiaru autorytetu witryny jest Domain Rating (ocena domeny). Mierzy się go w skali od zera do stu. Oczywiście im wyższa ocena domeny, tym silniejsza jest strona internetowa i bardziej zasługująca na zaufanie

Czym jest Domain Authority?

Urząd domeny określa jej zdolność w rankingu.Ta metryka składa się z wielu sygnałów, które wskazują, że strona internetowa ma określony poziom jakości i jest godna zaufania. Wśród tych sygnałów najważniejsza jest suma autorytetu wszystkich stron.

Domain Authority opiera się w dużej mierze na dwóch czynnikach, a mianowicie:

  • Wiek i zaufanie.
  • Popularność.

Wiek i zaufanie

Starsze domeny z wysokiej jakości zawartością mają zwykle wyższą pozycję. Nowe domeny nie będą oceniane tak wysoko jak stare, chyba że witryna zostanie przeniesiona ze starej do nowej domeny. Dla młodych domen w Google istnieje filtr (Google SandBox – stan kwarantanny). Nowe domeny muszą najpierw zdobyć reputację. Częściowo ze względu na wiek, ale głównie ze względu na treść: dobrą treść i wysokiej jakości linki zwrotne.

Popularność

Najważniejszymi czynnikami decydującymi o popularności są linki zwrotne: im więcej linków zwrotnych oraz im lepsze, tym lepiej.

Wynik w rankingu wyszukiwarki – linki

Unikalne domeny linkujące: im więcej domen linkuje do strony, tym więcej osób będzie o niej wiedziało, zwiększając jej popularność. Jeśli strona internetowa ma słabą pozycję w popularnych, wysoce konkurencyjnych zapytaniach, a profil linków jest niskiej jakości, problem najprawdopodobniej wynika z niskiego autorytetu domeny – domain authority. Ale ważne jest, aby nie oceniać jej w kategoriach absolutnych. Ponieważ pozycja domeny jest z definicji metryką względną.

Nie można argumentować, że dobra ocena domeny to 30, 50, 60 lub 70. Warto skupić się na pozyskiwaniu linków zwrotnych z silnych stron uznanych witryn w branży do stron, dla których chce się pozycjonować. Ponieważ istnieje wyraźna zależność między liczbą domen odsyłających do strony a ilością otrzymywanego ruchu organicznego. Liczba domen linkujących do strony jest najsilniej czynnikiem linkującym, jeśli chodzi o ranking.

Dlaczego Domain Authority jest ważny?

Google konsekwentnie odmawia używania wskaźnika – autorytet domeny jako czynnika rankingowego. Jednak zgodnie z oświadczeniem rzecznika Google Johna Muellera, mają ocenę całej witryny, która wyświetla podobne wskaźniki. Aby uzyskać przybliżone oszacowanie, można postępować zgodnie z następującą zasadą: ocena domeny (autorytet) jest dobra, jeśli jest wyższa lub porównywalna z podobnymi domenami. Należy pamiętać, że jest oceną z usługi strony trzeciej, a nie z wyszukiwarki.

Aby jak najlepiej wykorzystać moc Domain Authority dla własnego sukcesu SEO, warto rozważyć przypadki użycia:

  1. Analiza porównawcza z konkurencją.

Jeśli autorytet strony internetowej jest wyższy niż u konkurencji, oznacza to, że strona ma większą popularność linków. Porównując rankingi swoich domen z witrynami konkurencji, można dowiedzieć się, kto radzi sobie najlepiej na rynku. Jeśli konkurencja radzi sobie lepiej, można przeanalizować ich profil linków, aby znaleźć wcześniej niezrealizowane możliwości.

  1. Wstępna analiza możliwości łącza

Dla Google siła strony linkującej jest ważniejsza niż siła całej domeny. A jednak strony w domenach o wysokim autorytecie są zwykle silniejsze niż w witrynach o niskim autorytecie. Nie należy jednak oceniać jakości witryny wyłącznie na podstawie autorytetu całej witryny. Warto wziąć pod uwagę na przykład: jakość linków zwrotnych, czy zawiera linki do wielu stron internetowych i czy publikuje treści wysokiej jakości.

Jednak nie wszystkie linki są sobie równe:

  • Linki z unikalnych domen są bardzo wartościowe (np. 10 linków z 10 różnych witryn jest lepszych niż 10 linków z tej samej witryny).
  • Linki pochodzące z wiarygodnych stron i witryn również (tj. strony i witryny, które również zawierają wiele linków do nich prowadzących).
  • Linki pochodzące z witryn związanych z tematem treści są cenne (tzn. linki z witryn o podobnej tematyce są lepsze niż linki z witryn o zupełnie niezwiązanym temacie).
  • Linki zawierające trafne słowa kluczowe są użyteczne (na przykład link zawierający docelowe słowo kluczowe jest lepszy niż zwykły link kliknij tutaj).
  • Linki umieszczone na górze i w treści strony są bardziej wartościowe (w porównaniu z linkami umieszczonymi pod stroną, w stopce, na pasku bocznym czy w nagłówku)

Można zwiększyć swój Domain Authority, upewniając się, że posiada się czysty profil linków i kupując nowe linki. A najbezpieczniejszym sposobem na uzyskanie linków jest marketing treści. Najważniejsze jest to: tworzenie świetne treści, które ludzie uznają za przydatne i zechcą się nimi dzielić. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!