Pozycjonowanie stron, jak zrobić samemu?

Pozycjonowanie stron, jak zrobić samemu?

Masz własną stronę internetową i nie wiesz, dlaczego ludzie tam nie wchodzą i nie kupują Twojego produktu? Albo planujesz założyć własną stronę internetową i przestudiować wszystko, co pomoże Ci w dalszej pracy nad projektem. Interesuje Cię pozycjonowanie stron jak zrobić to samemu, nie naruszając norm, zasad i wymagań wyszukiwarek? Odpowiadamy. Właściciel strony internetowej aby optymalizować stronę www w Google powinien zostać projektantem stron internetowych, optymalizatorem SEO. Aby wiedzieć, jak robić pozycjonowanie stron, musisz zagłębić się w złożony proces o krótkiej nazwie SEO.

Pozycjonowanie stron jak zrobić samemu?

Na pytanie, jak samemu robić SEO, odpowiedź jest tylko jedna – musisz nauczyć się wszystkiego, analityki, trochę programowania, trochę zrozumienia budowy strony i algorytmów wyszukiwarek. Jeśli wiedza zdobyta za darmo to za mało, warto ukończyć płatne kursy. Otrzymany certyfikat pomoże Ci wziąć cudze projekty na promocję SEO i zarobić dobre pieniądze. Zanim projekt zacznie się podobać lub przynosić zyski, musisz wykonać dużo praktycznej pracy. Ale najpierw trzeba teoretycznie przestudiować: jak zrobić pozycjonowanie strony na własną rękę, bez naruszania zasad wyszukiwarek. Warto przeczytać informacje na blogach Google, dzięki czemu nie popełnisz błędów.

Pozycjonowanie stron dla wyszukiwarek (SEO)

Optymalizacja dla wyszukiwarek to dziedzina, której musisz uczyć się przez całe życie. Aby dowiedzieć się, jak samodzielnie wypromować stronę internetową, musisz:

  • Czytać książki, artykuły specjalistów SEO
  • Notatki na prywatnych blogach specjalistów SEO
  • Wiele przydatnych instrukcji można uzyskać na forach wyszukiwania SEO

Aby odnieść sukces w autopromocji, będziesz musiał zostać copywriterem, menedżerem treści, marketerem – szeroko pojętym specjalistą.

Przygotowanie zasobu do niezależnej promocji SEO

Roboty wyszukujące zwracają szczególną uwagę na młode, nowo powstałe projekty. Do 3–6 miesięcy nie zachęca się do obfitości reklam na stronie internetowej promującej się samodzielnie. Ze względu na ich obecność, zwłaszcza nadmiar, łatwo jest uzyskać filtr z wyszukiwarek. Strony nie będą wyświetlane w SERP (strona przedstawiająca wyniki wyszukiwania). Bardzo trudno jest usunąć witrynę z filtrów, zajmie to kilka miesięcy lub będziesz musiał założyć nową stronę, ponieważ starą nie zawsze da się zreanimować. Pieniądze (za domenę) zostaną zmarnowane.

Jak zrobić SEO, aby użytkownicy polubili Twoją stronę?

Aby dowiedzieć się, czy użytkownicy lubią daną stronę internetową, czy nie, należy zastanowić się, w jaki sposób wyszukiwarki rozumieją przydatność treści w samodzielnie pozycjonowanej stronie. I jak zostanie ona później uszeregowana.

Jakie są kryteria niezależnej optymalizacji SEO projektów internetowych?

  • Atrakcyjny design – udane połączenie kolorów, które nie powoduje irytacji, nie męczy oczu: czarne czcionki na białym tle, a nie odwrotnie.Pozycjonowanie stron, jak zrobić samemu?
  • Wygodna użyteczność – szybkie poruszanie się po stronach, gdzie wszystko jest proste i jasne, nie sprawia trudności. Błyskawiczne wczytywanie stron, nie trzeba ich wielokrotnie wczytywać. Wolne ładowanie jest najczęstszą przyczyną niskiej liczby odwiedzin.
  • Ciekawe treści, adekwatne do ogólnej tematyki bloga, powodujące chęć udostępnienia linku po przeczytaniu.Ta prosta wiedza pomoże w zastanowieniu się nad zadaniami samodzielnego pozycjonowania strony oraz przy tworzeniu planu pracy nad projektem.
  • Najważniejszym czynnikiem w rankingu wyszukiwarek jest zawartość strony. Oznacza to, że strona internetowa powinna jak najdokładniej odpowiadać na żądanie użytkownika, według którego przeszedł on z wyszukiwarki. Jeśli użytkownik trafił na stronę po jednym żądaniu, a na stronie zostanie ujawnione inne znaczenie, to oczywiście wróci do wyszukiwarki, aby znaleźć bardziej odpowiednią odpowiedź.
  • Z kolei wyszukiwarki zwracają uwagę na zachowanie użytkowników, niezależnie od tego, czy powrócił on do wyników wyszukiwania, czy nie. Jeśli nie, prawdopodobnie użytkownik znalazł odpowiedź na swoje żądanie, a to oznacza, że witryna jest przydatna dla tego żądania, a wyszukiwarki podnoszą tę witrynę w wynikach wyszukiwania.To ważne: wyszukiwarki uwielbiają projekty o wąskim temacie, a użytkownicy uwielbiają prostotę.

Jak pozycjonować stronę, aby zadowolić roboty wyszukiwarek?

Skomplikowane prace techniczne nad projektem pod pozycjonowanie trzeba wykonać samodzielnie lub zatrudnić programistę, aby ułatwić robotom nawigację, aby nie miały ochoty wypychać go na margines wyników wyszukiwania lub w ogóle go nie pokazywać w wyszukiwaniu.

Konfiguracja techniczna (jak samodzielnie zrobić promocję strony dla robotów) – proces krok po kroku:

  • Uzupełnienie metadanych dla każdej strony: tytuł – tytuł strony do 70 znaków, opis – jej opis do 300 znaków. Nagłówki i podtytuły są ozdobione znacznikami h1 – h4. W przypadku obrazów potrzebne są tagi Alt — przenoszą one użytkowników, którzy przeglądają obrazy w wyszukiwarce.
  • Konfiguracja lustra głównego. Najłatwiejszym sposobem zarejestrowania strony o tej samej nazwie (domenie) jest po prostu dodanie do nazwy www.
  • Poprawne formatowanie plików: robots.txt do indeksowania stron
  • Dostęp do zmiany ustawień
  • Mapy dla robotów Sitemap.xml.
  • Podłączenie projektu do wyszukiwarek – rejestracja w Google
  • Instalacja liczników np.: Google Analytics.
  • Instalacja wtyczek: do każdego CMS (systemu zarządzania) zostało stworzonych kilkadziesiąt wtyczek, które poprawiają działanie strony. Musisz wybrać te najlepsze: SEO, ochrona przed spamem, zwiększenie rozmiaru obrazu, subskrybowanie nowych artykułów.
  • Zamknięcie z indeksowania poszczególnych części strony: nieunikalna treść, części szablonu HTML, linki prowadzące do innych portali i przenoszenie na nie wagi.
  • Przejście na protokół https w celu zwiększenia ochrony i bezpieczeństwa. Projekty komercyjne szczególnie potrzebują certyfikatu SSL, który można uzyskać na hostingu. Zapewni szyfrowaną transmisję danych.

Prace techniczne w SEO obejmują ocenę jakości hostingu, adaptację na urządzenia mobilne, sprawdzenie szybkości ładowania strony oraz wprowadzenie zmian w kodzie. Musisz regularnie sprawdzać, czy nie ma wirusów, wyszukiwać i usuwać zduplikowane strony oraz uszkodzone linki. W przeciwnym razie możesz stracić witrynę.