Pozycjonowanie stron, ile można zarobić?

Pozycjonowanie stron, ile można zarobić?

Na pozycjonowaniu stron ile można zarobić? W SEO, jak w każdym innym zawodzie, pojęcie średniego dochodu jest względne. Różne firmy mogą oferować różne pieniądze za ten sam zestaw funkcji. Wszystko zależy nie tylko od umiejętności promocji witryn, ale także od umiejętności prezentowania, „sprzedawania” siebie. Dlatego rozwijaj nie tylko umiejętności techniczne, ale także umiejętności miękkie – umiejętności efektywnej komunikacji, umiejętność rozwiązywania problemów, zarządzania projektami i doskonalenia procesów biznesowych.

Kim jest pozycjoner stron internetowych?

Pozycjoner to osoba zajmująca się promocją stron w wyszukiwarkach, specjalista w zakresie promocji stron. Promocja (SEO, pozycjonowanie stron pod kątem wyszukiwarek) to działania mające na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach po wpisaniu danego słowa/frazy. Są to zarówno wewnętrzne (w serwisie), jak i zewnętrzne (linki z innych stron do pozycjonowanej strony).W Polsce zwyczajowo używa się pojęcia SEO, jako synonimu pojęcia Promocja. Dlaczego zwiększa się popyt na specjalistów SEO?

Pozycjonowanie jest ważne z dwóch powodów. Po pierwsze to zadowolenie użytkownika z przeglądania stron, szybko się ładuje, działa intuicyjnie, dopasowuje się do urządzeń mobilnych. Drugą stroną medalu są roboty Google, które śledzą wszystkie witryny w Internecie. Dla robotów najważniejsze jest to, że osoby przeglądające Internet znajdują ciekawe informacje. Wszystko to doprowadzi do tego, że gdy strona będzie kontrolowana przez specjalistów od pozycjonowania stron, pojawi się tam, gdzie ludzie jej szukają.

Podstawowe wymagania dla specjalisty SEO – pozycjonera stron internetowych

Lista obowiązków pozycjonera SEO i geniusza promocji jest na pierwszy rzut oka taka sama. Jednocześnie od tego ostatniego oczekuje się, że wszystko będzie w stanie zrobić samodzielnie, dodatkowo postawi zadania programistom i działowi treści, a początkujący zostanie poproszony o przynajmniej teoretyczną znajomość podstawowych wymagań wyszukiwarek. Pozycjonowanie stron, ile można zarobić?Na pozycjonowaniu stron początkujący specjalista może zarobić około 3000 zł netto, posiadający już pewne doświadczenie w pozycjonowaniu SEO około 5000 złotych. Natomiast pozycjoner z dużym doświadczeniem, znający marketing internetowy i odnoszący sukcesy w branży SEO może zarobić około 7000 złotych.

Jeśli chcesz dobrze zarobić na pozycjonowaniu stron poznaj:

  • Oficjalne rekomendacje i ostrzeżenia wyszukiwarek – najpierw Google.
  • Pozycje rankingowe, ruch, fragmenty i ich wpływ na zachowanie użytkowników.
  • Behawioralne (zachowanie klientów) i inne czynniki rankingowe.
  • Poprawne łączenie metatagów, ich szablonowanie.
  • Nagłówki, podtytuły i planowanie treści.
  • Analiza techniczna konkurentów i zasobów własnych.
  • Usługi Google Analytics.

Aby zostać dobrym pozycjonerem stron i zarobić zadowalające pieniądze, trzeba wiedzieć jak wszystko skonfigurować. Znać i potrafić używać te narzędzia do wyświetlania niezbędnych zapytań na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Problem w tym, że algorytmy wyszukiwarek ciągle się zmieniają, a proces szkolenia na specjalistę SEO nie kończy się – nie da się raz się nauczyć i pracować z sukcesem przez lata, trzeba będzie stale aktualizować swoją wiedzę.

Ścieżka zawodowa pozycjonera stron internetowych

Jeśli przepracowałeś, co najmniej rok i stale doskonalisz swoje umiejętności, to już teraz możesz liczyć na przyzwoitą pensję dla specjalisty SEO. Średnio oferują 4000 złotych, w niektórych firmach pozycjonerzy mogą liczyć na premię za zaawansowane strony i konkretne wymagania.Te pieniądze trzeba będzie wypracować, spełniać żądania dla poszczególnych stron witryny. Musisz także edytować metatagi, analizować usługi statystyczne i badać zachowania użytkowników. W tym momencie możesz pracować bezpośrednio z klientem. Jeśli chcesz dalej się rozwijać, spróbuj znaleźć pracę w poważnej agencji z dużymi projektami komercyjnymi.

Profesjonaliści na rynku pozycjonowania stron

Jeśli pracowałeś przez dwa lub trzy lata w dużych agencjach, przeprowadziłeś kilkadziesiąt eksperymentów z projektami własnymi lub klienckimi i zostałeś guru analitykiem, możesz spróbować znaleźć wakat z pensją od 6000 do 7000 złotych netto. Za te pieniądze trzeba pracować albo w dużej firmie z witryną na kilka tysięcy słów kluczowych, albo w firmie z kilkunastoma dużymi sklepami internetowymi jednocześnie. Być może zostaną poproszeni o przeszkolenie asystentów. Na takie stanowisko nie wystarczą umiejętności SEO – trzeba rozumieć marketing w mediach społecznościowych i inne obszary marketingu internetowego. Główną wadą ofert dla profesjonalistów jest wymóg zagwarantowania awansu na szczyty wszystkich wyszukiwarek dla konkretnych, często bardzo konkurencyjnych zapytań. A to oczywiście jest niemożliwe, ponieważ to nie ty tworzysz algorytmy dla Google.

Wypróbuj niezależny zawód pozycjonera stron internetowych

Praktycznie nie ma zamówień dla zupełnie początkujących specjalistów. Zasadniczo szukają tych, którzy mogą skomponować rdzeń semantyczny, wiedzą jak przyciągać ruch poprzez reklamy ukierunkowane i kontekstowe. A także utrzymywać zainteresowanie marką za pomocą biuletynów e-mail. Mając kilkuletnie doświadczenie poparte dobrymi wynikami, posiadając znajomość znaczących platform e-commerce można zarobić nawet około 11000 złotych. Jakie umiejętności są ważne podczas pozycjonowania stron? Samodzielne tworzenie strategii rozwoju dla konkretnego klienta, branie udziału przy pozyskaniu, analizowaniu i raportowanie wyników.