Pozycjonowanie stron - co to znaczy?

Pozycjonowanie stron – co to znaczy?

Planujesz pozycjonowanie stron i pragniesz, aby osiągały one jak najwięcej wpisów? A może Twoim celem jest zwiększenie dochodów Twojej firmy? W każdym przypadku dłużej nie czekaj i rozpocznij współpracę z naszą profesjonalną firmą zajmującą się pozycjonowaniem stron. Razem wypracujemy najkorzystniejsze rozwiązanie. Ważne! Jeżeli strona internetowa nie powoduje żadnego ruchu, można porównać ją do zamkniętego sklepu. Nawet, jeśli w środku znajduje się sprzedawca, żaden klient nie wejdzie.

Pozycjonowanie stron – co to znaczy?

Pod tą koncepcją kryje się kompleksowy rozwój serwisu i jego promocja na jedną z najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Promocję SEO-strony można zdefiniować w inny sposób, a mianowicie, jako kanał przyciągania ruchu do witryny i narzędzie do wpływania na roboty wyszukiwania w celu osiągnięcia pozycji lidera w wynikach wyszukiwania. Powstaje pytanie, dlaczego tak ważne jest, aby znajdować się w pierwszych wierszach wyników wyszukiwania. Odpowiedzią są statystyki wyszukiwarek dla zapytań odzwierciedlających chęć użytkowników do zakupu czegoś. Z całkowitego natężenia ruchu 95% przypada na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, a od 60% do 80% – na 1-3 wiersze. Każdy biznesmen chętnie zwróci taką uwagę na Twoją firmę (markę, produkt). SEO to zestaw prac mających na celu poprawę pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Głównym zadaniem promocji serwisu jest umieszczenie go na pierwszej stronie w celu uzyskania większego ruchu. Dlaczego SEO jest potrzebne w poszukiwaniu potrzebnych informacji, produktu lub usługi? Internauci wpisują zapytania w pasku wyszukiwania? Pozycjonowanie stron - co to znaczy?Na przykład „zamów pizzę” lub „mieszkanie do wynajęcia”. W odpowiedzi wyszukiwarka generuje stronę wyników.

System automatycznie klasyfikuje wszystkie witryny z wymienionymi frazami i umieszcza na pierwszych miejscach odpowiednie (odpowiadające żądaniu) zasoby o najlepszej treści i stabilnej reputacji. Niektórzy mogą się spierać: dlaczego mam stworzyć stronę internetową i wynieść ją na szczyt, skoro istnieją Facebook, Instagram, YouTube i inne tańsze narzędzia promocyjne? Odpowiedź jest prosta: niewielu użytkowników szuka niezbędnego produktu lub usługi w sieciach społecznościowych za pomocą żądań lub hasztagów. Z koniecznością zakupu lub zamówienia, wszyscy zwracają się do wyszukiwarek. Dlatego im wyżej strona znajduje się w SERP, tym większy ruch, a tym samym potencjalni klienci.

Komponenty pozycjonowania strony SEO

Algorytmy są zaprogramowane w taki sposób, aby sprowadzić na pierwsze pozycje witryny, w których harmonijnie połączone są wszystkie komponenty rozwoju: część techniczna, treść semantyczna, użyteczność oraz możliwość zainteresowania czytelnika. Z tego powodu pozycjonowanie strony pod kątem wyszukiwarek wiąże się z konieczności wykonania wielu zadań.

Przyjrzyjmy się głównym elementom SEO:

  • Tworzenie rdzenia semantycznego – nazwa zestawu wszystkich słów kluczowych na temat zasobu, zapisanych w tekstach.
  • Poprawa jakości i niepowtarzalności treści – jedno z najważniejszych kryteriów, według których roboty wyszukiwania określają poziom witryny.
  • Poprawa użyteczności – oznacza wygodę korzystania z zasobu. Strona powinna mieć przejrzysty interfejs, łatwą nawigację.
  • Przyspieszone ładowanie – szybkość ładowania wpływa na ruch w witrynie. Optymalna wartość to do trzech sekund.
  • Tworzenie linków zewnętrznych – z wysokiej jakości zasobów stron trzecich.

Historia rozwoju pozycjonowania stron SEO

Pozycjonowanie stron SEO pod wyszukiwarki rozpoczęła się w latach 90 wraz z pojawieniem się pierwszych witryn wyszukiwania, które zastąpiły katalogi.To opowieść o odwiecznej walce specjalistów SEO z twórcami wyszukiwarek. Ci pierwsi próbują zrozumieć algorytmy robotów i sprawić, by działały same dla siebie, podczas gdy drudzy próbują stworzyć jak najbardziej obiektywny system rankingowy, którego nie da się obejść sztuczkami.

Początkowo głównym kryterium oceny zasobu internetowego była treść i słowa kluczowe. Pierwsza metoda rankingu była prymitywna, witryny wykorzystujące sprytne techniki promocji często trafiały na szczyt. Na przykład zestaw słów kluczowych zamiast tekstu. Kolejnym krokiem w rozwoju wyszukiwarek był ranking linków. W 2005 roku uruchomiono algorytmy Google.To wydarzenie zapoczątkowało kryzys w wyszukiwarkach. Wartość witryny była teraz określana przez liczbę zewnętrznych linków prowadzących do niej z zasobów stron trzecich.

Jakość sprzedawanych linków nikogo nie interesowała, więc strony o niskiej jakości, przepompowane masą linków niewiadomego pochodzenia, trafiły na szczyt. Ranking linków szybko okazał się błędną techniką. Punkt zwrotny nastąpił w 2009 roku, kiedy wprowadzono algorytm uczenia maszynowego dla wyszukiwarek. Mówiono, że to zwiastuje upadek pozycjonowania stron SEO, ponieważ oczywiste metody wpływania na wyszukiwarkę nie będą już działać. Ale uczenie maszynowe uderzyło tylko w „czarne” metody. Teraz SEO stało się sztuką, a stronę internetową można osiągnąć tylko za pomocą legalnych metod promocji.

Nowoczesna wyszukiwarka wykorzystuje wiele kryteriów rankingowych: określa wagę strony w megabajtach (im jest lżejsza, tym lepiej), zwraca uwagę na ilość i jakość linków zewnętrznych, jakość i niepowtarzalność treści. Lwią część prac przejmują roboty, ale część weryfikacji wykonują specjaliści. Strony przeładowane słowami kluczowymi i linkami, z błędami technicznymi i innymi problemami nie mogą już dostać się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania.