Pozycjonowanie i optymalizacja stron www. Jak to się robi?

Pozycjonowanie i optymalizacja stron www. Jak to się robi?

Pozycjonowanie stron internetowych oraz ich optymalizacja od zawsze idą w parze. Są to działania, które doskonale ze sobą współgrają, a przy okazji od długiego czasu cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Wynika ono z ich skuteczności. Nie ma aktualnie skuteczniejszej akcji marketingowej niż ta przeprowadzana właśnie za pośrednictwem pozycjonowania i optymalizacji. Jak jednak dokonuje się tych dwóch rzeczy? O tym opowiemy właśnie dzisiaj.

Jak optymalizuje się stronę pod pozycjonowanie?

Jeżeli chodzi o marketing internetowy, współcześnie najwięcej uwagi przyciąga do siebie pozycjonowanie i optymalizacja stron www. Jak to się robi? Jeżeli chodzi o optymalizację, ta powinna być pierwszym, co tylko się zrobi po opracowaniu własnej strategii pozycjonowania (a zatem między innymi wybraniu słów kluczowych, w obrębie których będzie się zamierzało obracać). Jest to jedna z rzeczy, które można zrobić w pełni na własną rękę. Jak jej dokonać? Poniżej kilka naszych porad, skupiających się na zdecydowanie najważniejszych rzeczach właśnie w jej obrębie.

  • Optymalizacja kodu strony, która ma na celu przyspieszenie jej działania, ale też sprawienie, że ta będzie pobierała mniej transferu użytkownikowi (zwłaszcza temu mobilnemu). W jej trakcie trzeba pozbyć się niepotrzebnych skryptów i zoptymalizować te, które są niezbędne. Warto też pozbyć się tych elementów, które mają marginalne znaczenie.
  • Optymalizacja treściPozycjonowanie i optymalizacja stron www. Jak to się robi?, która zakłada przede wszystkim nasycenie jej wybranymi wcześniej słowami kluczowymi, ale też zadbanie o to, by treść ta przedstawiała pewną wartość. Priorytetem jest tutaj unikalność, co jest zresztą niezmienne od wielu lat. Optymalizacja treści to też coś, czego trzeba przestrzegać przy tworzeniu nowych materiałów.
  • Zadbanie o wersję mobilną, która aktualnie jest rzeczą wręcz priorytetową. Google lubi strony, które poprawnie wyświetlają się w obrębie każdego urządzenia – również tego mobilnego. Właśnie dlatego warto na to postawić, a wręcz nadać temu priorytet.
  • Udoskonalenie interfejsu użytkownika – odwiedzający musi mieć możliwość błyskawicznego zorientowania się w tym, co i gdzie znajduje się na konkretnej stronie. Dlatego też tak ważny jest umiejętnie opracowany interfejs.

Optymalizację strony internetowej warto zakończyć profesjonalnym audytem SEO. Ten dokładnie sprawdzi, czy została ona przeprowadzona w sposób prawidłowy. Zweryfikuje także to, czy podeszło się do niej odpowiednio dokładnie, czy może w międzyczasie pominęło się któryś z jej aspektów. Jest to bardzo istotne, gdyż sama optymalizacja pozwoli maksymalnie wykorzystać potencjał, jaki stworzy każde kolejne działanie w zakresie pozycjonowania.

Na czym polega samo w sobie pozycjonowanie?

Oczywiście pozycjonowanie stron nie kończy się na samej w sobie optymalizacji. Tak naprawdę jest ona zaledwie wstępem do rzeczywistego pozycjonowania. Pozwala ona stworzyć grunt pod osiągnięcie w tym efektywności. Właściwe pozycjonowanie wykorzystuje ją do przyniesienia korzyści stronie. Na czym ono tak właściwie polega?

Jego główną częścią jest pozyskiwanie linków ze stron zewnętrznych. Profesjonalnie nazywa się to budowaniem profilu linkowego. Tutaj trzeba być najbardziej uważnym. Choć bowiem kiedyś spamowanie jak największymi liczbami linków przynosiło wymierne rezultaty, dziś może szybko skończyć się banem lub filtrem (obie te rzeczy z kolei prowadzą do zniknięcia strony z wyników wyszukiwania, a zatem do czegoś przeciwnego temu, do czego tak właściwie się zmierza). Dziś najbardziej istotne jest stawianie na naturalny profil. Oznacza to poszukiwanie takich miejsc z linkami, które byłyby prawdopodobnymi do zalinkowania w sposób naturalny (bez płacenia za nie). Warto skupiać się więc na stronach tematycznych – nawet jeśli tematyka pozycjonowanej strony nie pokrywa się w pełni z tym, czym się zajmują. Linki trzeba pozyskiwać z głową. Nie warto zdobywać setek z nich od razu. Jeśli ma się taką możliwość, powinno się to rozkładać w czasie. Zwłaszcza jeśli ma się do czynienia z nowo powstałą stroną, która jeszcze nie zdołała sobie wyrobić  reputacji.

Pozycjonowanie to również dokonywanie stałej analizy własnych działań. Tutaj najbardziej przydadzą się wszelkiego rodzaju narzędzia, które powstały z myślą o śledzeniu pozycji. O ile bowiem sprawdzać ją można ręcznie, w przypadku kilkudziesięciu fraz może być to kłopotliwe. Zwłaszcza jeśli będzie się to robiło każdego dnia. Znacznie lepiej, wygodniej i efektywniej będzie postawić na coś, co zrobi to automatycznie.

Podsumowanie

Nie ulega wątpliwości fakt, że nie wzięła się znikąd olbrzymia popularność, jaką aktualnie cieszy się pozycjonowanie i optymalizacja stron www. Jak to się robi? Obie te rzeczy są dość złożone, choć nie w każdym aspekcie szalenie skomplikowane. Mimo wszystko jednak wymagają umiejętnego podejścia. Jeżeli więc sami nie czujemy się na siłach, by je dla siebie przeprowadzić, powinniśmy sięgnąć po agencję interaktywną, która zrobi to za nas. Wbrew wszelkim pozorom, może się to okazać znacznie bardziej opłacalne niż brnięcie w to na własną rękę.