Po co robić audyt SEO

Po co robić audyt SEO?

Audyt SEO to pojęcie, które dla wielu osób brzmi dość enigmatycznie. Nie ma się temu co dziwić, bo o SEO zrobiło się głośno stosunkowo niedawno. Jak się okazuje, audyt SEO jest narzędziem, które może ułatwić nam bardzo wiele. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, w jaki sposób należy przeprowadzić taki audyt i jakie elementy powinien zawierać. Należy także dowiedzieć się, jakie korzyści wynikają właściwie z wykonywania audytu SEO. Wówczas będziemy mogli zrozumieć, czy i dlaczego go potrzebujemy. 

Audyt SEO – podstawowe informacje

Jak już wspomniano na wstępie, nie każdy zdaje sobie sprawę z tego czym jest, a czym nie jest audyt SEO. Tymczasem pojęcie to nie jest tak skomplikowane jak mogłoby się na pozór wydawać. Otóż audyt SEO to nic innego jak pewien dokument, który może stanowić początek współpracy nawiązywanej pomiędzy właścicielem danej strony internetowej a firmą SEO. Należy mieć świadomość tego, że audyt SEO pełni różne funkcje. Niezmiernie ważna jest analiza aspektów danej witryny. Klient może oczekiwać tego, że firma SEO wskaże mu konkretne drogi działania, dzięki którym zyska. Jak zaś powszechnie wiadomo, posiadaczom stron internetowych najbardziej zależy na zwiększeniu ruchu na ich witrynie. Wówczas sklep internetowy bądź blog czy innego rodzaju witryna generuje większe zyski. Dobrze byłoby, gdyby przeprowadzeniem audytu zajmowała się naprawdę doświadczona i wykwalifikowana firma. Warto byłoby więc poczytać opinie na temat poszczególnych firm SEO. Im więcej pozytywnych opinii klientów, tym rzecz jasna większe prawdopodobieństwo zadowolenia posiadacza danej witryny. Jeżeli jakaś firma SEO posiada mnóstwo negatywnych opinii, oznacza to najprawdopodobniej to, że nie jest ona skuteczna. Z usług mało skutecznych firm nie warto korzystać, bo po prostu szkoda na to pieniędzy. Lepiej zainwestować w pomoc firmy, która naprawdę ma szansę zwiększyć ruch na naszej stronie internetowej. Nie bójmy się więc pytać i szukać, bo bez tego ciężko będzie znaleźć rozwiązanie, z którego będziemy zadowoleni. 

Po co robić audyt SEO

Jak wykonuje się audyt SEO?

Wykonanie audytu SEO, dobrze byłoby rozpocząć od uświadomienia sobie naszego celu. Jak już zaznaczono powyżej, celem większości osób jest to, aby zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej. Należałoby zastanowić się również nad tym, dlaczego ruch na naszej stronie internetowej jest tak niewielki. W pierwszej kolejności należy niestety zadać sobie pytanie o to, czy oferowane przez nas treści naprawdę są ciekawe. Może się bowiem okazać, że brak zainteresowania wynika z faktu, iż nasze treści nie są wysokiej jakości. Istotne jest także to, czy grupa odbiorców jest szeroka. Jeżeli kierujemy swojego bloga do bardzo wąskiej grupy osób, logiczne jest, że odwiedzających będzie mniej. Sam audyt SEO składa się z kilku ważnych elementów, które warto znać. Dzięki audytowi powinniśmy odpowiedzieć sobie na wiele pytań. Musimy więc poznać między innymi dane historyczne strony internetowej. Podczas audytu nieodzowne jest poznanie i przeanalizowanie konkurencji w wyszukiwarce. Należy więc przyjrzeć się między innymi słowom kluczowym, które wykorzystuje konkurencja. Oczywiście podstawą audytu jest również sprawdzenie tak zwanego indeksowania. Osoba odpowiedzialna za przeprowadzanie audytu SEO musi również dowiedzieć się, czy dana witryna internetowa jest w ogóle dostępna dla wyszukiwarek. 

O czym jeszcze warto byłoby pamiętać przeprowadzając audyt SEO?

Jeżeli zależy nam na przeprowadzeniu dobrego audytu SEO, musimy również mieć na uwadze przeanalizowanie tak zwanych meta znaczników. Meta znaczniki to kolejne pojęcie, które dla wielu osób może brzmieć tajemniczo. Meta znaczniki określa się również często mianem meta tagów. Najprościej można rzecz, że meta znaczniki opisują to, co znajduje się na danej witrynie internetowej. Nie należy jednak w żadnym razie mylić ich z treścią, która znajduje się na danej stronie internetowej. Koniecznie należy również sprawdzić, czy dana strona internetowa jest odpowiednio dostosowana do urządzeń mobilnych. Nie da się bowiem nie zauważyć, że coraz więcej osób przegląda strony internetowe na smartfonach czy tabletach. Jak już zaznaczono wyżej, podczas audytu trzeba również ocenić jakość treści znajdujących się na stronie internetowej. Jeżeli treści te są niskiej jakości, należałoby zastanowić się nad tym, czy nie możemy ich poprawić. Jeśli niestety nie jest to możliwe, należy rozważyć zmianę branży. Prowadzenie bloga o ogrodnictwie nie jest dobrym pomysłem, jeżeli nie mamy pojęcia na temat sadzenia i pielęgnacji roślin. Jeżeli zakładamy bloga, to dobrze byłoby postawić na tematykę, w której się specjalizujemy. Podobnie rzecz ma się ze sklepem internetowym. Jak bowiem doradzimy klientowi, jaką karmę dla psa ma kupić, jeżeli nie mamy o tym zielonego pojęcia? Zawsze więc zastanówmy się nad tym, jaka ma być tematyka bloga czy czym ma się zajmować sklep internetowy. Wówczas mamy zdecydowanie większe szanse na osiągnięcie sukcesu. Mimo wszystko, wskazana jest jednak cierpliwość. Zdobycie wiernych czytelników bądź klientów wymaga bowiem czasu.