Performance marketing - co to?

Performance marketing – co to?

Performance marketing, co to jest? To internetowa strategia reklamowa oparta na wydajności, nazywana również marketingiem efektywnościowy, który opiera się wyłącznie na takich wskaźnikach. A także wynikach reklam cyfrowych, takich, jakie widać na stronach internetowych, w mediach społecznościowych lub w środku filmu na YouTube.

Czym jest performance marketing?

Performance marketing obejmuje wiele mierzalnych działań i narzędzi. Reklamodawcy i marketingowcy mogą mierzyć swój sukces i podejmować świadome decyzje na podstawie wyników kampanii. Mogą zobaczyć, co działa w ich przypadku, a co nie, jaki ma to wpływ na ich ogólną sprzedaż (online i offline) i zoptymalizować ją. Na przykład, jeśli trwa kampania, która wyświetla coś, co nie podoba się grupie docelowej, specjalista od marketingu będzie mógł dostosować ten zasób reklamowy. Jeśli skupi się na bezpłatnych produktach, będzie chciał zobaczyć ranking swoich słów kluczowych i wprowadzić niezbędne poprawki na podstawie ich ogólnej skuteczności.

Marketingowcy śledzą, jak ich płatne i organiczne działania wpływają na siebie nawzajem. Należy podkreślić, że w performance marketingu ludzie podejmują decyzje na podstawie danych i optymalizują swoje kampanie na podstawie wyników. Ostateczny cel może się różnić w zależności od tego, co specjalista próbuje zrobić, ale zwykle jest to obniżenie CPI, zwiększenie CVR i poprawa ROI. Performance to praca, która zamienia zadanie w skuteczne i mierzalne działanie. Efektywność zawsze dotyczy korzyści i wyników, jeśli chodzi o biznes. Na przykład zestaw osiągniętych pożądanych wyników to sfinalizowana transakcja, sprzedaż, rezerwacja lub pobranie.

Jakie narzędzia wykorzystywane są w marketingu efektywnościowym?

  • Płatne pozyskiwanie użytkowników: SEM (marketing w wyszukiwarkach), reklama targetowana w sieciach społecznościowych, automatyzacji sprzedaży. Reklama natywna. Optymalizacja sklepu z aplikacjami. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO).
  • Kreacje. Optymalizacja sklepu z aplikacjami. Marketing afiliacyjny. Przykłady kanałów wykorzystywanych do płatnego pozyskiwania użytkowników: Reklamy Google (sieć wyszukiwania Google i sieć reklamowa Google). Miejsca docelowe na Facebooku (Instagram, Messenger). Każda z tych platform ma różnych użytkowników i segmentację, więc przed wybraniem miejsca docelowego i skonfigurowaniem kampanii marketingowych należy zbadać grupę docelową. Podczas tworzenia kampanii trzeba wziąć pod uwagę specyfikę przestrzeni reklamowej.

Na co należy zwrócić szczególną uwagę:

  • CPM – kwota za tysiąc wyświetleń reklamy.
  • CPC – koszt kliknięcia: reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy ktoś kliknie jego reklamę.
  • CPL – reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy docelowy użytkownik wypełni i prześle formularz kontaktowy.
  • CPA – reklamodawca płaci tylko w przypadku sprzedaży lub wypełnienia i przesłania formularza kontaktowego.
  • CPI – reklamodawca płaci, jeśli użytkownik dokona instalacji danej aplikację klikając w reklamę.
  • CTR – stosunek użytkowników, którzy kliknęli reklamę, do łącznej liczby wyświetleń.
  • Zwrot z inwestycji w reklamę (ROAS) — mierzy zdolność kampanii do osiągnięcia pożądanego rezultatu, umożliwiając firmom określenie, która metoda działa, co można poprawić i gdzie.

Specjalista ds. marketingu musi pamiętać o tych danych dotyczących skuteczności i starać się precyzyjnie kierować reklamy na grupę docelową, aby uzyskać jak najlepsze wyniki. Uważnie analizować słowa kluczowe, to naprawdę ma znaczenie, ponieważ użytkownicy zwracają się do wyszukiwarek, aby znaleźć określone produkty i usługi.

Czy jest lepszy sposób niż zaspokajanie ich potrzeb i oszczędzanie czasu, pokazując od razu dokładnie to, czego szukają? Podobnie jest z sieciami społecznościowymi trzeba badać odbiorców, wyświetlać komunikaty reklamowe na czas, w oparciu o zainteresowania grupy docelowej. Zawsze aktualizować swoje ogłoszenia. Reklama, która działała rok, miesiąc, a nawet tydzień temu, dziś może nie być przydatna. Mierzenie sukcesu kampanii reklamowych jest niezbędnym elementem performance marketingu. Kluczem do sukcesu w marketingu efektywnościowego są z góry ustalone cele, ciągła analiza i holistyczne podejście.

Wnioski

Performance marketing to specjalna usługa agencji marketingowych, w której wykonawca kieruje się wynikiem promocji, a zatem jest bardziej zaangażowany w pracę niż w innych warunkach współpracy. Podstawą marketingu efektywnościowego jest analityka internetowa, trzeba stale mierzyć kluczowe wskaźniki, aby pracować nad ich poprawą.Trzeba być gotowym nie tylko na udostępnienie kontrahentowi swoich kont w systemach analitycznych, ale także na ich udoskonalenie, dodanie nowych modułów, dla lepszego zrozumienia sytuacji.

Jedną z głównych zalet performance marketingu jest to, że jego klient zyskuje partnera i sojusznika zainteresowanego rozwojem biznesu.Towarzyszy temu obiektywne spojrzenie z zewnątrz, nowe pomysły, umiejętność pracy z nowymi kanałami promocji. Jedną z wad performance marketingu jest to, że nie ma zastosowania do działań, dla których trudno jest zmierzyć efekt.