Opis SEO - ile znaków?

Opis SEO – ile znaków?

Ewidentnie nie masz pojęcia, czym cechuje się porządny opis strony? Dlaczego generalnie meta description jest tak istotny? Poznaj kilka kluczowych faktów na ten właśnie temat! Czego jeszcze możesz dowiedzieć się z naszego poniższego poradnika? Sprawdź, jak długi powinien być opis SEO. Poznaj zasady, jakimi dodatkowo należy kierować się przy tworzeniu meta description. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Dlaczego opis strony jest tak ważny?

Ta kwestia absolutnie nie jest przypadkowa. Wszystkie osoby, które na co dzień zajmują się działaniami SEO powinny być tego świadome. Jeśli zatem zależy Ci na tym, by konkretna witryna była wyżej w klasyfikacji, to ta sprawa zasadniczo ani przez jeden moment nie może być potraktowana po macoszemu. Może meta description bezpośrednio nie oddziałuje na ranking stron internetowych. Wszak od kilkunastu lat opis SEO nie jest brany aż tak bardzo pod uwagę przez roboty indeksujące. Spora część ekspertów twierdzi jednak, że pośrednio ta kwestia ma dalej spore znaczenie. Nie warto zatem tego czynnika absolutnie traktować po macoszemu. Są osoby, które nie tworzą żadnego opisu SEO. To spora pomyłka. Wszak dzięki temu nie masz pewności, że wygenerowany napis będzie zachęcający do odwiedzenia konkretnej witryny online. Warto zatem postarać się, by do tej właśnie sytuacji ani przez moment nie dopuścić. Dobrze stworzony, zgodnie z zasadami, opis SEO ma wpływ (co do tego żaden fachowiec nie ma wątpliwości) między innymi na współczynnik klikalności CTR. Jeśli zatem komuś zależy na tym, by jego witryna była bardziej atrakcyjna, to musi się postarać. Na szczęście stworzenie dobrego meta description wcale nie jest takie trudne. O czym jeszcze nie powinno się tutaj zapominać? Dodatkowo dobry opis SEO oddziałuje także pozytywnie na ruch na stronie. A przecież dla każdego właściciela ta sprawa ma spore znaczenie, prawda? Istnieje zaś wiele przesłanek sugerujących, że dobrze stworzony meta description ma spore znaczenie na tej właśnie płaszczyźnie. O czym jeszcze warto wspomnieć? Spore znaczenie ma także konwersja. Z jednej strony ruch na przykład w sklepie internetowym jest bardzo ważny. Właścicielom tych placówek online zależy jednak przede wszystkim na tym, by osoby odwiedzające witryny internetowe coś kupowały. Chcesz zwiększyć konwersję? W takim razie postaraj się zrobić naprawdę bardzo dobrej jakości meta description.

Jak długi powinien być opis SEO?

To naprawdę istotna sprawa. Warto wiedzieć, że dobry opis SEO danej strony internetowej powinien mieć od 150 do około 160 znaków. Dlaczego jednak warto zmieścić się w tym konkretnym przedziale? Pamiętaj, że Google właśnie tyle opisu wyświetla pod tytułem strony. Jeśli zatem opis będzie zbyt długi, to jego treść zostanie ucięta. Na końcu zdania będzie zaś wielokropek. Tak naprawdę nie jesteśmy w stanie do końca przewidzieć, w jaki sposób zostanie zaś ucięty opis SEO. Każdemu powinno zaś zależeć na tym, by jego treść była atrakcyjna i zachęcająca do odwiedzenia konkretnej strony internetowej. Wbrew temu, co niektórzy sobie teraz myślą, ta sprawa ma znaczenie. Warto zatem pamiętać o tym czynniku i nie przekraczać konkretnej długości. Ewentualnie opis SEO może być nieco krótszy. Co ciekawe, kilka lat temu wprowadzono zasadę, że meta description może wynosić nawet do około 300 znaków. Ta zmiana jednak nie do końca sprawdziła się w praktyce. Szybko się zaś z niej wycofano. Obecnie znowu opis SEO powinien wynosić około 160 znaków. Jeśli będzie on dłuższy, to po automatycznym ucięciu treść może nie być do końca logiczna. Niestety, przez to taka strona internetowa traci w oczach potencjalnych Klientów. Warto zatem naprawdę przyłożyć się do wykonania tego właśnie zadania.

Opis SEO - ile znaków?

Jakie jeszcze kwestie są ważne przy tworzeniu meta description?

Generalnie opis SEO to niejako wizytówka Twojej firmy. Statystyki pokazują zaś, że są osoby, które chętnie zapoznają się z taką właśnie treścią. O czym jeszcze musisz pamiętać w czasie tworzenia meta description? Opis SEO, jak już wiesz, musi mieć około 160 znaków. To stosunkowo niedużo. Dlatego istotne jest to, by zastanowić się, co będzie zawarte w tej liczbie. Najważniejsza sprawa jest taka, by opis SEO zawierał kluczowe informacje odnoszące się do danej strony internetowej. Jeśli zatem jest to sklep, to warto opisać, że Klienci mogą na tej stronie kupować online konkretny asortyment itp. Trzeba tak tworzyć te treści, by przy użyciu stosunkowo małej liczby słów przekazywać możliwie jak najwięcej informacji. Co jeszcze się tutaj liczy? Słowa kluczowe. Wszak ta sprawa ma wpływ pod kątem pozycjonowania. Warto zatem dokładnie je wyselekcjonować i stworzyć taki opis, który będzie rzeczowy, zwięzły i jednocześnie logiczny. Co jeszcze ma tutaj znaczenie? Na pewno sprawa odnosząca się do zachęcenia do odwiedzenia konkretnej witryny. Warto zatem stosować słownictwo „call to action”. Chyba nikomu nie musimy przypominać tego, że opisy tego właśnie typu powinny być unikalne. Nie możesz zatem na przykład kopiować treści od konkurencji. Nawet, jeśli dany opis bardzo przypadł Ci do gustu.