O czym warto pamiętać, stawiając nową stronę internetową?

O czym warto pamiętać, stawiając nową stronę internetową?

Strona internetowa jest jednym z nośników wizerunku firmy. Powinna w odpowiedni sposób przedstawiać tematykę, którą się zajmujemy, być czytelna i wyrażać styl. W obecnych czasach istnieje wiele stron internetowych, dlatego ciężko jest być oryginalnym w danej branży. Ważne jest, żeby spróbować się czymś wyróżnić. Stawiając nową stronę internetową warto wziąć to pod uwagę. 

Jak stworzyć stronę internetową? 

W ostatnich latach tworzenie stron internetowych bardzo się zmieniło. Kiedyś wymagało to o wiele więcej wkładu pracy i znajomości kodów. Dzisiaj możemy znaleźć specjalne edytory, które pozwolą nam stworzyć funkcjonalną, pełną stronę bez konieczności użycia kodów. Zazwyczaj są to proste platformy, które są bardzo łatwe w użyciu. Przede wszystkim kiedy zaczynamy stawiać nową stronę internetową warto wybrać odpowiednią usługę hostingową. Wciąż dużo stron jest pisanych “od zera”, czyli na kodzie. Jednak jest to czasochłonny proces, który wymaga odpowiedniej wiedzy. Ręczne aktualizowanie w kodzie może być kłopotliwe. Jeśli nie planujemy regularnych aktualizacji, wtedy strona oparta na kodzie może zdać swoją rolę. 

Istnieje także możliwość prowadzenia strony na własnym serwerze. Chodzi o tak zwany CMS – Content Management System. Jest to system zarządzania treściami, oprogramowanie, które pozwala na proste stworzenie i prowadzenie strony WWW oraz jej późniejszą aktualizację oraz rozbudowę, zarówno przez administratora jak i personel nietechniczny. Nie ma tu potrzeby znajomości kodów i rozbudowanych komend. W takim przypadku można skupić się wyłącznie na czytelnej formie i designie. W sytuacji, gdy chcemy stworzyć bardziej spersonalizowane dodatki, większa znajomość konkretnego systemu będzie niezbędna. Zarządzanie i tworzenie treści w serwisie internetowym CMS odbywa się za pomocą interfejsów użytkownika, w większości przypadków w formie stron WWW zawierających rozbudowane formularze. Podstawową funkcją platform CMS jest oddzielenie treści od wyglądu. Kiedy osoba, głównie zarządzająca stroną wprowadzi i zapisze informacje, system wygeneruje dynamicznie stronę internetową na podstawie treści pochodzącej z bazy danych i szablonów. Dzięki temu w wygodny i elastyczny sposób można zarządzać treścią. Wykorzystanie szablonów sprawia, że zmiana całej koncepcji graficznej będzie o wiele prostsza. O czym warto pamiętać, stawiając nową stronę internetową?

WordPress – najpopularniejszy system zarządzania treścią 

WordPress jest to jeden z systemów zarządzania treścią CMS, napisany jest w języku PHP i zazwyczaj służy do obsługiwania blogów. Co ważne, jest on dostępny bezpłatnie. Według analiz ponad 30 % stron internetowych na świecie jest opartych na tym systemie. WordPress opiera się na kontrolerze przekierowującym wszystkie żądania do pojedynczego pliku analizowanego przez identyfikator URI i następnie identyfikuje stronę docelową. Użytkownicy mogą zmieniać motywy, wtyczki i dodawać różne opcje, które będą usprawniać i ulepszać daną stronę. 

Na co zwrócić uwagę przy stawianiu nowej strony internetowej? 

Przede wszystkim osoba tworząca stronę powinna zdefiniować swoich klientów. Oznacza to, że powinna się zapoznać z tym, kim są jego odbiorcy, co będą oczekiwać, czego potrzebować i co będzie można im zaoferować. Bardzo dużą rolę odgrywa spełnienie oczekiwań klienta. To do niego będzie skierowana oferta i warto, żeby odpowiadała jego wymaganiom. Co więcej, odpowiednie zaplanowanie poszczególnych kroków projektu strony. Trzeba zastanowić się jakie informacje chcemy przekazać odwiedzającym i potencjalnym klientom. Ustalenie budowy menu i podstron ułatwi poruszanie się na tronie i pozwoli na odnalezienie odpowiednich informacji o naszej firmie, o świadczonych usługach, pełnej ofercie, kontakcie. Struktura strony powinna być przede wszystkim czytelna, intuicyjna i prosta. Odbiorca powinien w szybkim tempie znaleźć informacje, które go interesują. Osoba, która odwiedza stronę powinna na niej zostać i z przyjemnością ją przeglądać. Nawigacja strony powinna być dobrze zaplanowana – potencjalny klient/odbiorca musi poruszać się po stronie i podstronach bez problemu. Warto wziąć pod uwagę również to, że jeśli samodzielnie wykonujemy wszystkie działania to zakup hostingu i domeny będzie podstawowym zadaniem. 

Blog firmowy jest z pewnością narzędziem, które posiada coraz więcej firm. Ma wpływ na pozycjonowanie strony internetowej, dzięki czemu możemy liczyć na większe zasięgi i więcej odwiedzających. Najważniejsze jest w tym przypadku regularne publikowanie treści. W takim przypadku należy mieć czas na samodzielne pisanie artykułów, skorzystać z usług agencji lub zatrudnić samodzielnego copywritera. Do komunikacji z klientem często może sprawdzić się czat, jednak trzeba pamiętać, że ktoś cały czas musi mieć wgląd do czatu i odpisywać na wiadomości. W przeciwnym przypadku można stracić klienta w bardzo łatwy sposób. 

Warto także wziąć pod uwagę kampanię SEO. Sam blog i regularne artykuły nie wystarczy. Content, czyli tworzenie wartościowych treści, zarówno pisanych jaki graficznych. Słowa kluczowe, które najlepiej odpowiadają stronie wpłyną na poprawę pozycji w wyszukiwarce. Dodatkowo link building – pozyskiwanie wartościowych odnośników, które będą prowadzić na stronę klienta z zewnętrznych stron.