Network marketing - co to jest?

Network marketing – co to jest?

Czy jest jakaś dobra opcja pracy w domu? Można zwrócić uwagę na network marketing. Co to jest? W uproszczeniu to marketing sieciowy i sposób na zarabianie pieniędzy, związany z tworzeniem wielopoziomowej sieci dystrybutorów. Nazywa się również MLM, co oznacza marketing wielopoziomowy. Dzięki takiemu systemowi sprzedaży marka przyciąga dystrybutorów, którzy z kolei szukają klientów. Wysokość zarobków zależy od popularności marki i wysokości sprzedaży. Czy warto podjąć pracę w network marketing? MLM nie oznacza inwestycji w czynsz biurowy, pensje pracowników i zakup produktów. Ten sposób zarabiania pieniędzy jest odpowiedni dla studentów, młodych mam, osób chętnie realizujących projekty na zlecenie i każdego, kto chce mieć dodatkowy dochód.

Network marketing – co to jest w prostych słowach?

Network marketing to szczególny model biznesowy z wielopoziomowym systemem handlowców, z których każdy zawiązuje relacje bezpośrednio z klientami. Ludzie przyzwyczaili się do tego, że zazwyczaj, aby kupić konkretny produkt, trzeba przyjść do konkretnego sklepu. O cechach i zaletach tego produktu dowiadują się z reklam. W biznesie sieciowym dystrybutorzy sami znajdują klienta. Mogą wysyłać mailingi, zapraszać do grup tematycznych itp.Ten model nazywa się sprzedażą bezpośrednią. Celem network marketingu jest nie tylko sprzedaż produktu, ale także pozyskanie nowych dystrybutorów.

Pewne bonusy są przyznawane za zaproszenie takich sprzedawców. Ponadto sam dystrybutor może zakupić produkty po niższej cenie. I z tego parametru powstaną również płace. Wszyscy odnoszą korzyści, zarówno właściciel firmy, jak i kupujący i dystrybutorzy. W miarę realizacji planu dystrybutor wspina się na kilkuetapową karierę. Na każdym etapie czekają na niego pewne nagrody.Taki system motywacyjny pomaga zwiększyć zyski firmy. Dodatkowo pobudza podekscytowanie pracowników. Zazwyczaj zwykłym uczestnikom przypisuje się odpowiedzialność za realizację działań marketingowych i reklamowych.

Pozytywne strony network marketingu

  • Główną zaletą takiej pracy jest elastyczność harmonogramu. Około połowa transakcji jest realizowana szybko, a czas ich przygotowania i organizacji to około 10 godzin tygodniowo. Głównymi grupami docelowymi są osoby z rozwiniętymi umiejętnościami komunikacyjnymi i talentami biznesmena. Jednak część sprzedawców pozostaje w sieci, a MLM staje się w tym przypadku głównym źródłem dochodu. Wynika to z możliwości łatwego rozpoczęcia własnej działalności i doskonalenia umiejętności biznesowych.
  • Uważa się, że network marketing jest bardziej prężny, ale jednocześnie bardziej elastyczny, co ułatwia przetrwanie kryzysów na rynku.Ten rodzaj marketingu ma szereg zalet, które przyciągają nowych klientów: nie jest konieczne tworzenie specjalnych warunków, sprzedaż bezpośrednia znacznie upraszcza zadanie dystrybutora z punktu widzenia materialnego. Nie ma potrzeby wydawania pieniędzy na imponującą reklamę. Przykład: oferuje kosmetyki, jest osobą towarzyską i życzliwą. Niektórzy klienci będą składać zamówienia wyłącznie, dlatego, że go lubią, jako osobę.
  • Zależność płac od wysiłku włożonego w pracę.Ta motywacja stwarza potrzebę pokazania swojego potencjału, efektywnego wykorzystania własnych zasobów. Nie ma górnego limitu dochodu, ponieważ zależy on tylko od liczby udanych transakcji.
  • Szkolenia i rozwój zawodowy. Dbając o reputację firmy, kierownictwo stale przyczynia się do rozwoju pracowników, jako profesjonalistów. Seminaria, kursy tematyczne, spotkania ze starszymi kolegami w celu wymiany doświadczeń mogą odbywać się zarówno na koszt uczestników, oraz jako prezent od organizatorów.
  • System wzajemnej pomocy. Często wzrost ogólnego poziomu dochodów zależy od spójności pracy w zespole. Członkowie sieci wolą łączyć się w grupy, aby osiągać lepsze wyniki. Strategia konkurencyjna w tym przypadku jest nieskuteczna. Dlatego często organizowane są spotkania, na których dyskutuje się o sukcesie, niektórzy pracownicy są nagradzani

Niedogodności network marketingu

Każdy medal ma odwrotną stronę, co dotyczy również MLM. Biznes w sieci zawsze stanowi ryzyko, jak każdy podobny projekt. Wiąże się to z kilkoma cechami:

  • Niestabilność zarobków. Wielu pracodawców oferuje hipotetyczną stawkę minimalną, która jest wypłacana niezależnie od poziomu sprzedaży. Częściej jednak można zaobserwować sytuację, w której cały dochód sprzedawcy wiąże się z odsetkami od dochodu.To znacznie komplikuje zadanie, ponieważ na początku swojej kariery nowicjusz, który nie do końca rozumie, czym jest marketing sieciowy, ma bardzo skromną bazę klientów
  • Koszty materiałowe. Większość projektów zawiera warunek realizacji – zakup przez dystrybutorów określonego produktu za określoną kwotę. Dalszy udany handel wiąże się z pokryciem kosztów i osiągnięciem zysku. Jednak nie zawsze można sprzedać produkt, ponieważ kupowany jest zgodnie z gustem sprzedawcy, a nie na specjalne zamówienia kupujących.
  • Istnieją pewne trudności w stosunku prawnym między pracodawcą a pracownikiem. Często budowane są na podstawie umowy, ale nie w formie umowy o pracę. Przewiduje to wynagrodzenie, które nie jest formą wynagrodzenia.Tym samym pracownik nie podlega gwarancjom socjalnym przewidzianym w kodeksie pracy.

Najważniejszą rzeczą, którą należy zrobić na samym początku, jest określenie własnych zdolności do takiej pracy. Jeśli wizerunek potencjalnego, odnoszącego sukcesy przedstawiciela firmy MLM jest bliski, kolejnym krokiem jest wybór dziedziny działalności. Najlepiej wybrać kierunek pracy zgodny z osobistymi zainteresowaniami i podobny wizerunkowo.