Mobile marketing co to?

Mobile marketing – co to?

Mobile marketing, co to? To marketing mobilny i sposób na promocję produktów lub usług za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zaletą tej strategii jest personalizacja treści na podstawie czasu i lokalizacji potencjalnego klienta.

Czym jest mobile marketing?

Marketing mobilny to każda działalność reklamowa wykorzystująca cyfrowe kanały marketingowe do przyciągania klientów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Jest to skuteczny sposób na generowanie wysokiej jakości leadów i interakcji z klientami przy jednoczesnym promowaniu produktów i usług. Jedną z kluczowych korzyści mobilne marketingu jest możliwość dotarcia i segmentacji szerszej publiczności.Tworzenie spersonalizowanych kampanii marketingu mobilnego przyniesie pozytywne rezultaty.

Jak działa marketing mobilny?

Aplikacje mobilne, wysyłanie SMS,, marketing w mediach społecznościowych, marketing głosowy, wyszukiwanie mobilne, reklamy w grach są częścią marketingu mobilnego. Trzeba dowiedzieć się, których kanałów użyć, analizując, gdzie odbiorcy spędzają czas i jakiego rodzaju treści oglądają na swoich gadżetach.

Wraz z postępem technologii strategie marketingowe muszą się zmienić. Należy tworzyć treści dla grupy docelowej, bo tylko wtedy będą skuteczne. Jeden z rodzajów marketingu mobilnego oparty na lokalizacji otwiera nowe możliwości segmentacji odbiorców i późniejszej personalizacji. Korzystając z danych o lokalizacji użytkownika, można wysyłać powiadomienie o promocji na jego telefon, gdy znajdzie się w pobliżu danej firmy.

Dostosowanie strony pod urządzenia mobilne poprawi relacje z klientami i ranking w wyszukiwarkach, ponieważ preferują one strony przyjazne dla urządzeń mobilnych.Trzeba upewnić się, że witryna i treści są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, aby użytkownicy mogli bez problemu znaleźć potrzebne im informacje.

Rodzaje mobile marketingu

Istnieje wiele taktyk marketingu mobilnego, które można zastosować w firmie. Oczywiście o sukcesie strategii decydują takie czynniki jak budżet, branża, segment klienta.

Przykłady mobile marketingu

  • Aplikacje mobilne. Umożliwiaja firmom włączanie reklam do projektów aplikacji mobilnych. Facebook to świetny przykład reklamy w aplikacji.
  • Reklama w grze. Dotyczy wszystkich reklam na urządzeniach mobilnych, które pojawiają się podczas procesu gry, począwszy od jej otwarcia. Reklamy te mogą być wyświetlane, jako reklamy pełnowymiarowe, wyskakujące banery lub reklamy wideo wyświetlane podczas ładowania ekranów.
  • Kody QR (rodzaj kodu kreskowego). Obrazy 2D, które są skanowane aparatem w telefonie i przekierowują klientów do powiązanej witryny, na której mogą zobaczyć więcej informacji o konkretnej marce.
  • Mobilna reklama banerowa. Jest to dokładnie taka sama reklama, jak na pulpicie komputera, tylko znacznie mniejsza, aby zmieścić się na ekranie telefonu komórkowego.
  • Mobile marketing Bluetooth. Umożliwia użytkownikom otrzymywanie spersonalizowanych i ukierunkowanych reklam przez Bluetooth na ich urządzeniu.
  • Marketing głosowy.To on umożliwia firmom korzystanie z komputerów i automatycznych połączeń w celu promowania swoich produktów lub usług. Klient sam decyduje, czy ma się rozłączyć, czy posłuchać rozmowy telefonicznej.
  • Marketing SMS-owy. Specjaliści ds. marketingu często wykorzystują marketing SMS do komunikacji z klientami i promowania swojej marki.

Jak korzystać z mobile marketingu?

  • Sprecyzowanie grupy docelowej. Przede wszystkim trzeba przeprowadzić dokładne badanie danych demograficznych konsumentów, aby zebrać przydatne informacje. Dowiedzieć się, co lubią, zidentyfikować odwiedzane witryny, aplikacje, z których korzystają i tak dalej. Uzyskane dane pomogą stworzyć skuteczną reklamę. Dobrze przemyślana kampania reklamowa jest w stanie skutecznie wypromować markę w Internecie, przyciągając dużą liczbę użytkowników sieci społecznościowych.
  • Wyznaczone cele. Mierzenie wyników i ocena postępów określonej strategii marketingu mobilnego jest możliwe tylko wtedy, gdy cele kampanii zostały wcześniej ustalone.Trzeba dostosować kampanie reklamowe do urządzeń mobilnych. Ponieważ celem jest promocja marki za pomocą tych urządzeń,  należy tworzyć treści, aplikacje lub strony internetowe odpowiednie do użytku mobilnego.
  • Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zminimalizowanie współczynnika odrzuceń jest wyświetlanie reklam odpowiednich dla docelowych odbiorców. Korzystanie z narzędzi takich jak Google Trends, GPS i aplikacji, takich jak reklamy lokalnego asortymentu produktów, aby wysyłać reklamy dopasowane do danych demograficznych potencjalnych klientów.
  • Rozważyć wyjątkowe możliwości urządzeń mobilnych. Tworzyć reklamy, którymi można manipulować za pomocą różnych funkcji telefonu komórkowego. Zapewnić użytkownikom wygodne i wciągające wrażenia. Na przykład zamiast tworzyć reklamy wideo, których nie można wstrzymać, umieszczać reklamy, które można zatrzymać, przewinąć, wysłać itd. Dzięki temu klienci lepiej zrozumieją produkt. Warto zapewniać nagrody lub oferty, które zachęcają potencjalnych klientów do interakcji.

Sieci społecznościowe w mobile marketingu

Większość ruchu w mediach społecznościowych pochodzi z urządzeń mobilnych. Obecnie sieci społecznościowe mają prawie 4 miliony użytkowników, co odpowiada 48% światowej populacji.To świetna okazja dla marketingowców, aby znaleźć swoją grupę docelową. Na przykład w mediach społecznościowych można komunikować się z klientami, promować produkt i zwiększać świadomość marki. Należy tworzyć konta na popularnych platformach – Instagram, Facebook i wysyłać wiadomości do klientów. Liczba użytkowników smartfonów rośnie z minuty na minutę, więc marketing mobilny z pewnością nie odejdzie od czołówki. Dziś jest uosobieniem łatwego i niedrogiego sposobu dotarcia do odbiorców docelowych za pomocą smartfonów i tabletów.