fbpx

Marketing szeptany - ile można zarobić?

Marketing

Marketing szeptany – ile można zarobić? Marketing szeptany to technologia marketingowa, która pozwala prowokować pozytywne rozmowy o marce wśród potencjalnych konsumentów.Technologia opiera się na ludzkiej psychologii – zaufaniu do rad na temat towarów i usług. We współczesnym świecie reklama otacza człowieka dosłownie ze wszystkich stron, a dla kupującego ważniejsze jest uzyskanie bezstronnej opinii o produkcie.Tutaj pojawia się marketing szeptany, dzięki któremu można dotrzeć do klienta z promowanymi treściami. W jaki sposób? Za pomocą różnych dyskusji, jakie prowadzone są w Internecie. Ważne! Marketing szeptany może być jawny prowadzony przez przedstawiciela marki lub niejawny z kont użytkowników.

Jakie zastosowanie posiada marketing szeptany?

Konsument z roku na rok coraz bardziej nieufnie podchodzi do reklamowych obietnic, dlatego wybierając nowe produkty zwraca się o rekomendacje do internautów. Marketing szeptany nazywany jest również pocztą pantoflową, jest najbardziej zaufanym kanałem informacji marketingowych i wpływa na decyzję o zakupie bardziej niż inne kanały komunikacji reklamowej.

Internet i nie tylko Internet pozwolił klientom wyrażać swoje opinie w sposób widoczny dla każdego. Ponadto opinia ta, w przeciwieństwie do zwykłych rozmów jeden na jeden, w jakiś sposób pozostanie w historii. Jednocześnie pozwala na otrzymywanie szczerych informacji zwrotnych, prowadzenie dialogu i pracę nad problemami. Kiedy marka życzliwie reaguje na wzmianki o sobie w sieci i podejmuje tam konstruktywny dialog, budzi szacunek. Staje się częścią przekazu ustnego i zamienia go w marketing szeptany. Kolejnym krokiem we właściwym kierunku są media społecznościowe.Tworząc grupę, nie tylko pracuje nad lojalnością, dzieli się wiadomościami, prowadzi loterie. Przeciąga się również klientów do swojej witryny, otrzymuje informacje zwrotne na swoim terytorium.

Marketing szeptany – ile można zarobić?

Takie pytanie pojawia się często, ponieważ trudno określić zyski na prowadzonych działaniach z zakresu marketingu szeptanego. Pozytywne opinie użytkowników w dużej mierze wpływają na większe zyski sprzedażowe, ponieważ wiele osób nim dokona zakupu przeszukuje Internet w celu uzyskania informacji o danym produkcie lub usłudze. Marketing szeptany pozwala precyzyjnie dotrzeć do konsumenta, który chce nabyć określony towar. Jego efektywność może być naprawdę dużo większa niż innych form marketingowych, ale takie kampanie muszą przeprowadzać specjaliści.     

Ile firma można zarobić na marketingu szeptanym? Wpływają na to takie czynniki jak: nakład środków i sił, jakie zostaną przeznaczone. Im więcej będą ludzie w Internecie dyskutować na temat sprzedawanych produktów lub usług tym będzie większy zysk ze sprzedaży. Jeżeli działania marketingowe będą prowadzone na szerszą skalę uzyska się większą ilość pozyskanych linków. Ponadto strona internetowa osiągnie wyższą pozycję w Google, czyli odwiedzi ją większa ilość osób a to wpływa na uzyskiwany dochód (wyższa sprzedaż).

Jak prowadzić marketing szeptany, aby nie ponosić od razu dużych kosztów? Można prowadzić najpierw działania marketingowe na mniejszą skalę a gdy uda się uzyskać większe zyski rozszerzyć zakres inicjatyw. To pozwoli na posiadanie elastycznego budżetu, który będzie się zmieniał wraz z rozwojem firmy. Ponadto warto mieć na uwadze, że profesjonaliści zajmujący się, na co dzień kampaniami reklamowymi, mogą wzmocnić marketing szeptany innymi rodzajami promocji, co na pewno zwiększy jeszcze dochody i ruch na stronie internetowej. Rzecz w tym, że marketing szeptany bardzo różni się od tradycyjnej promocji. Na przykład nie inwestuje się bezpośrednio w marketing, ale w usługi. A sami zadowoleni klienci opowiadają o firmie swoim znajomym.

Dla jakich firm jest odpowiedni marketing szeptany?

Dla wszystkich firm. Marketing szeptany jest wszechstronny, więc może z niego korzystać absolutnie każdy, niezależnie od skali i zakresu. Będzie pasował zarówno do tradycyjnej korporacji w najbardziej klasycznym tego słowa znaczeniu, jak i do prywatnego fryzjera, który został otwarty dopiero wczoraj. Lokalizacja też nie ma znaczenia. Model jest odpowiedni dla absolutnie każdego. Jest tu jednak jeden warunek. Usługi lub towary muszą być wysokiej jakości.Taka sama powinna być obsługa, wyposażenie, opakowanie – wszystko, co charakteryzuje firmę.

Jeśli klienci będą zadowoleni, marketing zacznie działać na korzyść danej firmy. Marketing szeptany może być nie tylko dobry, ale także zły. Jeśli się przesadzi. Nie należy powtarzać dobrze znanych informacji kilka razy. Konsument musi być zaskoczony i to mile zaskoczony. Należy pielęgnować zainteresowanie, a wtedy firma wyprzedzi wszystkich. Aby to osiągnąć zapraszamy do skontaktowania się z naszą firmą, specjaliści z zakresu reklamy zadbają o utrzymywanie kontaktu z mediami, dzięki czemu obecne będą informacje o dokonaniach firmy. Zadbamy o budowanie wizerunku firmy wśród jej klientów z dbałością o każdy szczegół oraz upowszechnianie idei ważnych dla firmy. Ponadto udzielimy wsparcia w sytuacjach kryzysowych. Zapraszamy do współpracy!

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!