marketing sieciowy jakie produkty

Marketing sieciowy – jakie produkty

Marketing sieciowy nazywany również marketingiem wielopoziomowym (MML) wkroczył w życie wraz z pojawieniem się Internetu, stron internetowych i sieci społecznościowych. Sukces biznesu MLM w dużej mierze zależy od tego, jak dobrze wybrany jest produkt. Warto podejść do tego z całą powagą, jeśli firmie zależy na rozwoju.

Subtelności marketingu sieciowego

Marketing sieciowy, jakie produkty może promować, aby firma osiągnęła sukces sprzedażowy? Należą do nich na przykład kosmetyki, perfumy, żywność oraz wiele więcej. Jest to jeden ze sposobów promowania produktów od producenta do użytkowników poprzez odsyłanie jednej osoby do drugiej. W łańcuchu producent-nabywca nie ma pośredniego ogniwa – dostawcy. Dzięki temu cena produktu nie wzrasta. Przy sporządzaniu rekomendacji wykorzystywane są wyłącznie reklamy wizualne (katalogi, zdjęcia) lub prezentacje, nie są to reklamy telewizyjne i inne rodzaje promocji w sieci. Oznacza to, że koszty na promocję swojego produktu są zredukowane.

Apetyty pośredników i drogie sposoby promocji towarów wpływają na portfele kupujących, dlatego marketingowcy zastanawiali się, jak obniżyć koszty procesu i usunąć niepotrzebne ogniwa w łańcuchu. Proces jest możliwy, jeśli ludzie sami reklamują produkt w całym łańcuchu, a główną motywacją będzie niewielki procent, jako nagroda dla każdego uczestnika procesu.Tak pojawił się marketing sieciowy. Ale otrzymując niewielki procent sprzedaży, nie można zarobić kapitału. Ułatwiło to rozwój wielopoziomowych firm sieciowych, w których każdy oddział i etap przynosi premie i dochody. Osoba, która potrafi rozwinąć swoją sieć, będzie mogła otrzymywać odsetki z całego obrotu a to zupełnie inne pieniądze.To są główne cechy biznesu.Taki pasywny dochód może przynieść naprawdę wysokie dochody.

Do głównych zadań marketingu sieciowego należą:

  • Zmniejszenie do minimum ostatecznej cenę produktu dla nabywcy detalicznego, eliminując wydatki na dostawców i reklamę.
  • Skrócenie czasu dotarcia towaru do nabywcy dzięki logistyce (sieć magazynów we wszystkich głównych regionach).
  • Stworzyć motywację dla swoich pracowników poprzez nagrody, zarażanie pomysłem i jasnym celem.

Sposoby na przyciągnięcie klientów

Zarabianie pieniędzy i tworzenie własnej firmy opartej na wielopoziomowym marketingu sieciowym jest realne. Najważniejsze jest pozyskiwanie nowych klientów, tworzenie i motywowanie ich do dalszego rozwoju.

Istotne są następujące opcje przyciągania nowych klientów do MLM:

 

  • Korzystanie z mediów społecznościowych.To jedna z najprostszych i najtańszych metod przyciągania. Na Facebooku powstaje grupa zajmująca się określonym tematem do której dołączają ludzie zainteresowani produktem i chętnie wezmą udział w sprzedaży produktu. Grupa promowana jest metodą SMM (marketing mediów społecznościowych).
  • Fora. Na forach tematycznych można łatwo znaleźć osoby o podobnych poglądach i przyciągnąć ich do swojego biznesu.
  • Tworzenie stron internetowych, promocja w wyszukiwarkach. Reklama PPC (płać za kliknięcie) w projekcie internetowym może przyciągnąć nowych ludzi. Ale ta metoda będzie wymagała inwestycji, więc nie zawsze jest odpowiednia dla początkującego.

Można wymyślić własne sposoby na przyciągnięcie nowych klientów, najważniejsze jest to, aby ludzie zaczęli kupować produkt.

Marketing sieciowy, jakie produkty?

Produkt jest jednym z głównych elementów biznesu. Im bardziej poszukiwany produkt, tym lepszy fundament firmy. Marketing sieciowy, do jakiego produktu ma zastosowanie? Po przeanalizowaniu najbardziej znanych i długowiecznych firm MLM można stwierdzić, że następujące produkty są poszukiwane w marketingu sieciowym:

  • Kosmetyki (dekoracyjne, pielęgnacyjne) i perfumeryjne. Popyt na kosmetyki jest stały, łatwe są do dystrybucji, ponieważ główną zasadą MLM jest – jeśli podoba się Ci się produkt, polecaj innym. Kobiety z natury są bardziej towarzyskie i rozpowszechniają informacje o produkcie, który im się podoba, nawet tego nie zauważając.
  • Dodatki biologicznie aktywne (suplementy diety), witaminy i ich kompleksy, produkty odchudzające. Biorąc pod uwagę szybkość branży, nie zaszkodzi zautomatyzować reklamę i prezentację produktów za pomocą marketingu sieciowego.Taka optymalizacja procesu sprzedaży znacząco zwiększy szybkość dystrybucji informacji o firmie do ogromnego grona odbiorców.
  • Sprzęt do fizjoterapii medycznej. Sprzedaż sprzętu medycznego generuje znaczne dochody dzięki dużym prowizjom. Firmy fizjoterapeutyczne budują w ten sposób sieć agentów sprzedaży, którzy są zmotywowani do dystrybucji drogiego produktu.
  • Usługi takie jak ubezpieczenie, podróże. Wraz ze wzrostem ogólnego standardu życia podróżowanie stało się modne. Struktura MLM jest idealna do integracji i rozwoju struktury brokerów, ubezpieczeń i biur podróży, co pozwala firmie na zwiększenie sprzedaży, przy jednoczesnym rozwoju struktury przedstawicieli.
  • Kursy, seminaria, szkolenia. Zapotrzebowanie na samorozwój i szkolenia rośnie z roku na rok. Właściciel informacji, który stworzył szkolenie, przyciągając zainteresowane osoby tworząc strukturę, może znacząco zwiększyć popyt na swój produkt.

Sprzedając produkt wysokiej jakości, przede wszystkim zdobywa się dużą liczbę zadowolonych konsumentów – tzw. orędownicy marki, którzy chcą doradzić wszystkim, aby kupili produkt, a nie armię sfrustrowanych dystrybutorów. Dzielenie się interesującymi informacjami leży w naturze ludzi. Marketing sieciowy pozwala zarabiać na tym, motywując ludzi do polecania swojego ulubionego sklepu i dając im dodatkową korzyść ze współpracy z w postaci bonusów.