Marketing- co warto przeczytać?

Marketing- co warto przeczytać?

Kiedy zaczynamy interesować się nowym fachem, konieczne jest nabycie wiedzy teoretycznej. Kursy i szkolenia są dość kosztowne, dlatego też zdecydowanie rozsądniejsze jest zakupienie dobrej literatury. Podobnie wygląda to w przypadku marketingu, który w dzisiejszych czasach ma kluczowe znaczenie w przypadku funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Jakie pozycje warto wziąć pod uwagę? Które z nich będą szczególnie przydatne dla osób zarówno początkujących, jak i tych nieco bardziej zaawansowanych? W celu uzyskania odpowiedzi na te pytania serdecznie zapraszamy do lektury poniższego artykułu, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości czytelników.

Jakie książki na temat social mediów są dobrym wyborem?

Współczesny marketing dość mocno opiera się na nowoczesnych social mediach. Dlatego też powinniśmy uzyskać informacje właśnie na temat tej branży. Godna uwagi jest pozycja Anny Miotka pt. „Skuteczne Social Media”. Nie da się ukryć, że każdy z nas popełnia różnorodne błędy. Pomimo wszystko wszelkie kryzysy powinny być zarządzane w taki sposób, aby okazały się dla nas korzyścią. Po przeczytaniu wcześniej wspomnianej książki dowiemy się, w jaki sposób bezboleśnie radzić sobie z kontrowersjami w mediach społecznościowych. Co więcej, nauczymy się wykorzystywać rozsądnych narzędzi do badań Internetu, jednocześnie na bieżąco będziemy mierzyć efekty naszych działań.

Dużą popularnością cieszy się także dzieło Łukasza Walewskiego, które nosi nazwę „Władza w sieci. Jak nami rządzą social media”. Pozycja godna polecenia dla osób, które chciałyby poszerzyć swoje horyzonty. Książka ta skupia się przede wszystkim na Twitterze. Znajdziemy tutaj również rzeczywiste przykłady, które miały miejsce chociażby w świecie polityki. Na podstawie powyższego tytułu będziemy w stanie zrozumieć fenomen Twittera i jeszcze lepiej poznamy kierunek, w którym rozwijają się media społecznościowe. 

Jakie książki dotyczące contnet marketingu?

W tej dziedzinie ogromną popularnością cieszy się książka Mirosława Bujko i Sebastiana Hejnowskiego, która nosi nazwę „Siła narracji marketingowej”. Czytając ją możemy uzyskać wiele przydatnych informacji na temat tego, w jaki sposób tworzyć marketingowe treści. Narracja jest bardzo ciekawa i zwarta, a w niektórych przypadkach nawet humorystyczna. Znajdziemy tam wiele realnych przykładów z literatury. Z całości z pewnością wyniesiemy różnorodne interesujące porady. 

Kolejną książką jest ta Artura Jabłońskiego pt. „Jak pisać, żeby chcieli czytać i kupować”. Jest to doskonała pozycja, która umożliwia nam rozwinięcie copywriterskich umiejętności. Wewnątrz znajdziemy wiele badań, na podstawie których będziemy w stanie wywnioskować, w jaki sposób ludzie czytają w sieci. Co więcej, dostrzeżemy wskazówki, jak pisać językiem korzyści. Książka podaje metody tworzenia skutecznego call to action, jednocześnie wskazuje sposoby tworzenia chwytliwych tytułów. Specjalista edukuje nas również z zakresu wizualnego aspektu tekstu.

Ostatnimi czasy popularnością cieszy się również „Biblia copywritingu” napisana przez Dariusza Puzyrkiewicza. Jest to doskonała pozycja dla wszystkich osób, które chciałyby poszerzyć horyzonty w zakresie tworzenia treści. Co prawda autor nie nauczy nas pisać od podstaw, jednakże udzieli wiele cennych wskazówek, które dotyczą właśnie zawodu copywritera.

Jakie książki o strategiach marketingowych warto przeczytać?

Dobrze opracowana strategia to niemalże połowa sukcesu. Niestety zdecydowana większość firm jej nie ma. W praktyce oznacza to, że rozwój zostaje zahamowany, natomiast zyski nie powiększają się. Takie informacje i wiele innych na temat strategii marketingowych znaleźć można w książce „Dobra strategia, zła strategia” Richarda P. Rumelta. 

Inną ciekawą książką jest ta napisana przez Grzegorza Kossona, która nosi tytuł „Złam konwencją, czyli jak stworzyć wielką markę”. Jeśli chodzi o postrzeganie marki, wygląda to podobnie do władzy nad zwierzęciem. Wydaje nam się, że kot właśnie dla nas mruczy i że to my jesteśmy jego właścicielami, niestety rzeczywistość jest zupełnie odmienna. W świecie marketingu kluczowe jest spojrzenie na firmę w zindywidualizowany sposób.

Dobre książki na temat komunikacji- czyli jakie?

Jako pierwszą książkę na temat komunikacji polecamy pozycję Piotra Bucki pt. „Porozmawiajmy o komunikacji. Mów, pisz, prezentuj skutecznie”. Na podstawie tego tytułu z pewnością dowiemy się, w jaki sposób skutecznie komunikować się z innymi osobami, aby zrealizować swoje cele, a także w jaki sposób efektywnie prowadzić wszelkie spotkania, pisać wiadomości e-mail i co zrobić, aby pozbyć się niekorzystnych nawyków w komunikacji.

Ciekawą pozycją jest również ta napisana przez Jerzego Pogorzelskiego, która nosi tytuł „Mity Marketingowe”. Na jej podstawie jesteśmy w stanie uporządkować wiedzę i rozprawić się z popularnymi mitami w świecie marketingu. Znajdziemy tu różnorodne informacje, chociażby te na temat założeń marketingu, zarządzania marką, tworzenia relacji z nabywcami, komunikacji marketingowej, strategii marketingowych itp.