Marketing afiliacyjny jak zacząć?

Marketing afiliacyjny jak zacząć?

Marketing afiliacyjny to marketing partnerski należący do znanych metod zarabiania w Internecie. Jego mechanizm polega na interakcji trzech głównych elementów – partnera, reklamodawcy i kupującego. Celem jest promowanie produktu lub usługi reklamodawcy przez projektanta stron internetowych. Marketing afiliacyjny może generować stały, stabilny dochód. Jednocześnie przyszłe zarobki zależą bezpośrednio od tego, jak uda się skutecznie przekonwertować potencjalnych klientów na kupujących.Ten rodzaj zarobków jest wart kosztów, które trzeba ponieść na początkowym etapie, a ponadto można to zrobić w dowolnym miejscu na świecie.

Jak zacząć marketing afiliacyjny?

Jak zacząć w marketingu afiliacyjnym w zaledwie w kilku krokach?

  • Wybór platformy
  • Znalezienie swojej niszy
  • Znalezienie programu partnerskiego, do którego można dołączyć
  • Tworzenie wysokiej jakości treści
  • Przyciąganie ruchu do witryny partnerskiej
  • Uzyskanie kliknięć dla swoich linków afiliacyjnych.

Co to jest marketing afiliacyjny?

To inaczej promocja produktów innych firm. Kiedy ktoś dokonuje zakupu przez link partnerski, dana firma zarabia określoną prowizję (zysk). Jako partner jest się zasadniczo sprzedawcą firmy. Pomagając sprzedać produkt, za który firma nagradza. Najlepszą rzeczą w marketingu afiliacyjnym jest to, że można skalować swój biznes.Typowy handlowiec sprzedaje produkty tylko jednej firmie. Jako partner handlowy można promować produkty różnych firm i nadal otrzymywać od nich prowizje.

Marketing afiliacyjny jak zacząć?

A teraz dokładniej jak działa marketing afiliacyjny?

  • Krok 1. Wybór platformy

Najłatwiej zbudować grono odbiorców i zwiększyć sprzedaż afiliacyjną za pośrednictwem jednego z dwóch kanałów: bloga lub kanału YouTube. Założenie własnego bloga jest teraz stosunkowo łatwe i tanie. Po uruchomieniu witryny trzeba zoptymalizować ją pod kątem wyszukiwarek, aby zwiększyć jej szanse na pojawienie się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania. Następnie można dodawać linki afiliacyjne do swoich treści.

  • Krok 2. Znalezienie swojej niszy

Trzeba wybrać temat, który koncentruje się na określonej kategorii. Na przykład żywność jest niezwykle szeroką kategorią. Zamiast zajmować się tym, można spróbować czegoś bardziej konkretnego, na przykład grillowania potraw. Praca nad wąskim tematem pomoże zbudować bardziej jednorodną publiczność i potencjalnie poprawić rankingi bloga w wyszukiwarkach. Później, gdy dotrze się do głównej części kategorii i zbuduje ruch na powiązanych stronach, można przejść do innych obszarów. Jeśli do tworzenia treści zatrudnia się zewnętrznych specjalistów, najlepiej jest współpracować z doświadczonymi ekspertami w wybranej dziedzinie. Pomogą oni stworzyć wysokiej jakości, godne zaufania treści, które przysporzą większy ruch, przyciągną więcej odwiedzających i zwiększą sprzedaż partnerską.

  • Krok 3. Znalezienie programu partnerskiego

Istnieją dwie możliwości: dołączyć do sieci afiliacyjnej lub niezależnego programu. Przy wyborze nie należy kierować się jedynie kwotą płatności oferowaną przez reklamodawcę. Wybierając, warto zastosować zintegrowane podejście: czy sprzedawca ma dobrą reputację? Jak wysoka jest jakość jego produktu? Czy poleciłoby się ten produkt swojej rodzinie? A jeśli nie wie się nic o sprzedawanym przez niego produkcie, trzeba przeczytać recenzje klientów na stronach osób trzecich. Jaki rodzaj programu partnerskiego jest odpowiedni? Jeśli ruch na stronie nie jest duży – nie można liczyć na sukces w programie PPC. Ale jeśli posiada się np. małą, ale stałą publiczność czytelników, którzy są bardziej skłonni do zakupu promowanego produktu (w tym przypadku słusznie byłoby wybrać taki rodzaj programu jak PPS). Czy dołączenie do programu jest darmowe, czy będzie to kosztować? Czy użytkownicy, którzy ponownie klikną link kilka miesięcy po pierwszym kontakcie, zostaną ponownie uznani za przekonwertowanych, czy nie?

Jeśli ktoś chce, aby jego witryna partnerska odniosła sukces, musi stworzyć wysokiej jakości treści, które będą naturalnie pasować do linków partnerskich.

  • Krok nr 5. Przyciąganie ruchu do witryny partnerskiej

Udało się stworzyć dobre treści. Następnym krokiem jest upewnienie się, że jak najwięcej osób to zobaczy i podąża za linkami partnerskimi. Oto trzy strategie zwiększenia ruchu do rozważenia: Kupowanie ruchu. Tutaj wszystko jest proste: kupuje się ruch do swojej witryny. Można to zrobić za pomocą reklamy kontekstowej. Zaletą kupowania ruchu jest to, że otrzymuje się ruch, gdy tylko zapłaci się pieniądze. Ogólnie rzecz biorąc, reklama jest świetną strategią pozyskiwania ruchu, jeśli korzysta się z dobrze płatnego programu partnerskiego i można sprawić, że liczby będą działać dla firmy. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO). Pozycjonowanie to zestaw technik optymalizacji stron tak, aby były one wyższe w wyszukiwarkach (takich jak Google).Tak długo, jak zajmuje się wysoką pozycję w wyszukiwarkach dla najlepszych słów kluczowych, będzie się stale pozyskiwać ruch bez dodatkowego wysiłku.

  • Krok 6. Uzyskać kliknięcia dla swoich linków afiliacyjnych

Samo posiadanie świetnych treści nie oznacza, że ludzie będą klikać linki partnerskie.Trzeba pomyśleć o publikowaniu linków. Jeśli wszystkie linki partnerskie znajdują się na dole strony, gdzie nie zawsze trafiają czytelnicy, przejścia będą dość rzadkie i nieliczne. Z drugiej strony, jeśli co drugie słowo w intro zrobi się link, przesłana treść będzie wyglądać jak spam.Trzeba zrównoważyć rozmieszczenie linków z innymi czynnikami opisanymi poniżej.

W marketingu afiliacyjnym niezwykle ważne jest testowanie różnych strategii i śledzenie wyników za pomocą dedykowanych narzędzi online. Pomoże i to dokładnie zrozumieć, które ruchy działają z grupą docelową.