fbpx

Kiedy należy rozważyć aktualizację planu SEO dla witryny, aby zwiększyć jego skuteczność?

Pozycjonowanie stron

Kiedy należy rozważyć aktualizację planu SEO dla witryny, aby zwiększyć jego skuteczność? Każdy, kto posiada własną stronę internetową, powinien stworzyć dla niej plan SEO. Niemniej jednak musimy mieć świadomość, że jednorazowe opracowanie planu nie sprawi, że strona zawsze będzie znajdowała się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach. Wręcz przeciwnie – plan SEO jest jak budżet firmowy, który co jakiś czas może wymagać aktualizacji. Pytanie tylko, kiedy dokładnie? Odpowiadamy.

Czym jest strategia SEO?

Na początku wyjaśnijmy, czym w ogóle jest plan SEO, zwany inaczej strategią SEO. Znamiennym jest, że bardzo wielu właścicieli stron internetowych w ogóle nie tworzy planów SEO. Tymczasem to właśnie one mają za zadanie pomóc stronie zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce internetowej. Plan SEO powinien mieć charakter długoterminowy, niemniej jednak musimy być też gotowi na jego częste modyfikacje. Dlaczego? Ponieważ trendy, również te dotyczące stron internetowych, dosyć często się zmieniają. Chodzi bowiem o to, że nasza stron internetowa ma być atrakcyjna zarówno dla wyszukiwarek, jak i dla klientów. Niegdyś pisano strony stricte pod wyszukiwarki, jednak dla użytkownika były one po prostu nieczytelne. Dziś najpopularniejsze wyszukiwarki stawiają przede wszystkim na jakość strony internetowej. Nie może ona prezentować obojętnie czego – ma być cenna dla potencjalnego użytkownika. Strategia SEO polega właśnie na dążeniu do tego, aby nasza strona internetowa była dobrze odbierana zarówno przez wyszukiwarki, jak i użytkowników. Właściciele stron internetowych mogą odbierać wiele sygnałów świadczących o tym, że przebudowa planu SEO jest konieczna. Niektóre z nich zmuszają jedynie do drobnej refleksji, inne naprawdę powinny dać do myślenia. 

Kiedy należy rozważyć aktualizację planu SEO dla witryny, aby zwiększyć jego skuteczność?

Wysoki współczynnik odrzuceń

Przejdźmy do pierwszego czynnika, który powoduje, że powinniśmy uaktualnić plan SEO. Jest nim współczynnik odrzuceń, który jest wartościową informacją zarówno dla nas, jak i dla wyszukiwarki. Otóż wyszukiwarki internetowe nie promują stron, które charakteryzuje wysoki współczynnik odrzuceń. Dlaczego? Ponieważ oznacza to, że strona jest zwyczajnie nieatrakcyjna dla użytkownika. Czym dokładnie jest współczynnik odrzuceń? Otóż informuje on, ile osób weszło na stronę, lecz zamknęło ją bez przeglądania. Jakie są przyczyny takiego stanu rzeczy? Czasami może się tak zdarzyć przez przypadek, jednak wysoki współczynnik odrzuceń świadczy o tym, że nasza strona nie spełnia wymagań użytkowników. Być może mamy nie atrakcyjną szatę graficzną bądź skomplikowany układ strony, który nie zachęca do jej przeglądania. W tym kontekście powinniśmy rozważyć sposób, w jaki możemy zrobić dobre pierwsze wrażenie na użytkownikach. Dzięki temu będą oni chcieli pozostać na stronie i zapoznać się z jej treścią.

Wygląd strony

Przestarzały wygląd naszej strony może być związany z wysokim współczynnikiem odrzuceń. Otóż użytkownicy lubią, gdy strona wygląda nowocześnie. Przestarzała witryna zniechęca internautów do jej odwiedzenia, zaś wyszukiwarkę do jej promowania. Pozostaje pytanie, co jaki czas powinniśmy zaktualizować wygląd strony? Generalnie nie ma co do tego żadnych wytycznych. Strona ma po prostu wyglądać atrakcyjnie i wyróżniać się na tle konkurencji. Większe firmy aktualizują jej wygląd nie częściej, niż raz w roku. Niemniej jednak brak aktualizacji szaty graficznej nie oznacza, że na stronie nie pojawiają się bieżące informacje.

Dostępność wersji mobilnej

Nie jest tajemnicą, że obecnie bardzo wiele osób przegląda strony internetowe za pomocą telefonu lub tabletu. Ich ekrany są o wiele mniejsze, niż ekran komputera. Stąd też powinniśmy dopasować wersję naszej strony internetowej do urządzeń mobilnych. Jeżeli jeszcze tego nie zrobiliśmy, to znak, że czas zaktualizować nasz plan SEO. Eksperci twierdzą bowiem, że dobra strona internetowa zwyczajnie nie może istnieć bez wersji mobilnej. Jest w tym sporo racji. Ostatecznie bowiem nie zawsze mamy dostęp do komputera, jednak często mamy przy sobie choćby telefon komórkowy. Stronę internetową w tradycyjnej wersji bardzo źle ogląda się na małym ekranie komórki lub nawet tabletu.

Dalsza pozycja w wyszukiwarce

Sygnałem, który naprawdę powinien nas zaniepokoić, jest spadek na dalszą pozycję w wyszukiwarce internetowej. Jest to znak, że czas dobrze przemyśleć strategię SEO bądź w ogóle ją stworzyć, jeśli jeszcze jej nie posiadamy. Najczęściej zajmowanie dalszej pozycji w wyszukiwarkach poprzedzają wyżej wymienione sygnały, dzięki którym możemy w porę zareagować. Powinniśmy pamiętać, że spadek nawet o 2-3 pozycje może okazać się dla nas tragiczny w skutkach. Dlaczego? Ponieważ internauci nie lubią szukać zbyt długo. Większości z nich wystarczą 2-3 kliknięcia, aby znaleźć odpowiedniego dostawcę towarów lub usług. Dlatego też musimy zadbać o to, aby znajdować się w wyszukiwarce internetowej jak najwyżej. Pamiętajmy jednak, aby postawić na pozycjonowanie w jednej, konkretnej wyszukiwarce. Każda z nich ma bowiem nieco inny algorytm, według którego pozycjonuje strony. Nie sposób więc dopasować się do każdej przeglądarki internetowej.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!