Jakie są trzy ważne czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas doboru słów kluczowych do SEO?

Jakie są trzy ważne czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas doboru słów kluczowych do SEO?

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że jednym z pierwszych etapów wszelkich działań, które związane są z pozycjonowaniem, jest pozycjonowanie i optymalizowanie stron internetowych. Często jednak tego typu procesy przeprowadzane są zbyt szybko i bez zastanowienia. Ważna jest kwestia doboru słów kluczowych, co wbrew pozorom może okazać się nieco problematyczne. Jakie czynniki warto brać pod uwagę podczas doboru słów kluczowych do SEO? Które z nich mają największe znaczenie i dlaczego mają tak duże znaczenie? Aby uzyskać odpowiedzi na te pytania, serdecznie zapraszamy do lektury poniższego artykułu, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości czytelników. 

Wykorzystywanie dostępnych danych

Niewiele osób wykorzystuje potencjał dostępnych danych. Jeśli chodzi o dobór słów kluczowych, ważna jest dla nas sama strona internetowa. Warto skupić się na niej chociaż 10 minut, aby dokładnie zapoznać się z tym, co możemy na niej znaleźć. Dzięki temu możliwe jest dokładne zapoznanie się z zawartością, dzięki czemu szczegółowo zaznajomimy się z tym, jakie usługi i produkty oferujemy. Kiedy zdecydujemy się na przeglądanie podstron, warto w sposób szczególny skupić się nie tylko na frazach produktowych- ważne mogą okazać się mniej oczywiste frazy ogólne. Przykładowo przygotowując listę słów kluczowych nie skupiajmy się jedynie na szczegółowych frazach. Warto pomyśleć też o różnorodnych wyrażeniach. Jakie są trzy ważne czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas doboru słów kluczowych do SEO?Dzięki takiej strategii dotrzemy zarówno do klientów indywidualnych, jak i do tych biznesowych, na których zależy nam niekiedy jeszcze bardziej. Nie zapominajmy o popularnym zjawisku ZMOT, który polega na tym, że klient wpisuje w wyszukiwarkę różne frazy w zależności od etapu procesu zakupowego, w którym aktualnie się znajduje. Jak to wygląda w praktyce? Załóżmy, że ktoś zdecyduje się na zakup nowego smartfona. W pierwszej kolejności będą wpisywane frazy typu „jak wybrać nowego smartfona”, „jaki smartfon do 1000 zł jest najlepszy”. Następnie użytkownik przeglądarki będzie decydował się na zawężenie frazy, przykładowo podając dokładny model telefonu. Dlatego też tak ważne jest, aby tworząc listę słów kluczowych wziąć pod uwagę frazy wpisywane w wyszukiwarkę na początku, jak i pod koniec poszukiwań. Istnieje również wiele ciekawych narzędzi, które mogą okazać się wartościowych źródłem słów kluczowych- takowe też warto brać pod uwagę. W zdecydowanej większości przypadków tego typu udogodnienia nie są skomplikowane, jednocześnie umożliwiają szybką analizę. 

Selekcjonowanie fraz

Niekiedy możemy posiadać stosunkowo długą listę potencjalnych słów kluczowych. W jaki jednak sposób wybrać te najbardziej wartościowe, które w praktyce okażą się strzałem w dziesiątkę. Możliwe jest wykorzystanie „Planera Słów Kluczowych Google AdWords”. Godna uwagi jest funkcja o nazwie „Pobierz prognozy natężenia ruchu dla słów kluczowych”. Kiedy już wkleimy wszystkie najważniejsze według nas frazy pobieramy gotowy plik. Tam zostaniemy poinformowani o tym, jak wyglądają miesięczne wyszukiwania frazy, a także jak dużą konkurencję posiadamy. Im więcej wyszukiwań jest dla danego słowa tym lepiej. Jednakże wiąże się to bezpośrednio z tym, że istotnym czynnikiem jest konkurencja- im jest wyższa, tym trudniejsze okaże się wypozycjonowanie strony na daną frazę. Kiedy już uda nam się starannie wyselekcjonować frazy, możemy być z siebie dumni- niewiele osób (nie wliczając specjalistów) dochodzi do tego momentu. Ewentualne decyzje warto skonsultować z profesjonalistami, którzy wyrażą swoją opinię i być może udzielą nam cennych wskazówek. 

Różnorodność i trudność branż

Zdarzają się sytuacje, w których kompletnie nie mamy pomysłu na to, jakie kolejne słowa kluczowe okażą się odpowiednie. Jest to zupełnie normalnie i nie musimy się tym przejmować. Jest to szczególnie widoczne w przypadku niszowych branż, które są dość nietypowe. W przypadku takich incydentów istnieją rozwiązania, które ułatwią nam postępowanie. Przykładowo strzałem w dziesiątkę mogą okazać się narzędzia „Planer Słów Kluczowych Google AdWords” i „keywordtool.io”. Istnieje możliwość skorzystania ze specjalnie przygotowanej opcji podpowiadania słów kluczowych. Wystarczy zalogować się do panelu, wybrać pierwszą z możliwych funkcji, która nosi nazwę „Wyszukaj nowe słowa kluczowe za pomocą wyrażenia, witryny lub kategorii”. W puste okienko możemy wpisać kluczowe słowa, które aktualnie posiadamy. W puste pole poniżej dodajemy adres URL. Po chwili mechanizm planera zacznie działać, w konsekwencji rozpocznie się dobieranie słów kluczowych z dużą dokładnością. Kiedy już pobierzemy wygenerowany plik, niejednokrotnie będziemy musieli przebrnąć przez niezbyt trafne propozycję, jednak niejednokrotnie znajdziemy również cenne frazy, które zostaną przez nas bezpośrednio wykorzystane, ewentualnie okażą się inspiracją. Jest to tylko jedno z proponowanych narzędzi, w praktyce jest ich znacznie więcej i często są zupełnie darmowe, co świadczy o ich atrakcyjności.