Jak zrobić dobre SEO?

Jak zrobić dobre SEO?

SEO jest czymś, co w chwili obecnej cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Bardzo często mylone z pozycjonowaniem, może zostać uznane za jego najistotniejszą część. Skupia się ono bowiem na działaniach optymalizacyjnych w obrębie strony, mających przystosować ją do właściwego, skutecznego i przynoszącego zamierzone rezultaty pozycjonowania. Jak jednak podejść do niego w sposób inteligentny i czy warto tak właściwie zawracać nim sobie głowę? Odpowiedzi na te pytania postaramy się znaleźć w dzisiejszym wpisie.

Po co tak właściwie sięga się po SEO?

Nie bez powodu SEO cieszy się aktualnie tak dużym zainteresowaniem. Ludzie sięgają po nie w celu zdobycia klientów czy zainteresowania nowych osób swoimi usługami czy produktami. SEO doskonale radzi sobie również z budowaniem marki. Czym jednak ono tak właściwie jest? Uznaje się je za szereg działań optymalizacyjnych w obrębie konkretnej strony internetowej, mających przygotować ją do bycia pozycjonowaną. W Polsce jednak terminów SEO i „pozycjonowanie stron” używa się wymiennie, uważając je po prostu za tożsame.

Po SEO sięga się zatem nie tylko celem ostatecznego wyniesienia strony internetowej na szczyty wyników wyszukiwania (choć jest to oczywiście główne jego zadanie). Korzysta się z niego również po to, by po prostu poprawić atrakcyjność strony internetowej względem użytkownika docelowego. To zresztą wynika z działań podejmowanych w jego zakresie. SEO to też doskonały sposób na świadome zwiększanie wartości własnej strony internetowej. Dzięki niemu użytkownicy są w stanie zaglądać na nią częściej również po to, by zapoznać się z ciekawymi informacjami. To z kolei już o krok od generowania konwersji.

Jak umiejętnie je wykonać?

Jak zrobić dobre SEO? Należy przede wszystkim rozpocząć od samego początku i podejść do niego w sposób bardzo drobiazgowy. Pierwszym krokiem w SEO jest zatem przygotowanie odpowiedniej strategii marketingowej, która powinna „łapać” również sam proces pozycjonowania, z którym to SEO jest nieodzownie związane. Strategia ta powinna zawierać w sobie:Jak zrobić dobre SEO?

  • określenie budżetu, jaki zamierza się przeznaczyć zarówno na samo w sobie pozycjonowanie, jak i wchodzącą w jego skład optymalizację;
  • wyselekcjonowanie odpowiednich słów kluczowych – to najważniejszy aspekt przygotowywania strategii SEO. Słowa kluczowe powinny być podzielone na główne i poboczne (kilka tych pierwszych i kilkanaście drugich). Powinno się wybierać tylko takie, pozycjonowanie pod które ma sens i jest w stanie przynieść wymierne korzyści. Liczy się tutaj analiza ich popularności, ale i konkurencyjności – frazy zbyt ogólne (a zatem i szalenie konkurencyjne) czasem lepiej jest pominąć;
  • analiza konkurencji, na której można wiele się nauczyć – zarówno odnośnie rzeczy, które powinno się robić, jak i tych, których raczej wolałoby się unikać;
  • określenie schematu działań – zarówno w kontekście optymalizacji (a zatem właściwego SEO), jak i późniejszego optymalizowania – nie ma sensu robić wszystkiego na łapu-capu. Najważniejsze jest w tym wszystkim posiadanie pewnego planu działania i późniejsze trzymanie się go. Oczywiście nie kurczowo, a elastycznie, ale ten zawsze okazuje się być szalenie pomocnym w codziennym działaniu.

Po określeniu strategii, należy przejść do wcielania jej w życie. Najpierw zawsze przychodzi czas na wszelkiego rodzaju działania optymalizacyjne – poprawianie jakości działania strony, zwiększanie szybkości jej wczytywania się, usuwanie stron, które nie istnieją czy działania w zakresie nasycania wszystkiego słowami kluczowymi. Po umiejętnie zakończonej optymalizacji powinno się sporządzić audyt SEO, który w dokładny sposób sprawdzi, czy została ona poprawnie wykonana. Jeżeli wszystko będzie w porządku, będzie można przejść do właściwego pozycjonowania, w ramach którego będzie się podejmowało bazujących na owej optymalizacji działań typowo pod pozyskiwanie pozycji.

Choć SEO można podjąć się samemu, wymaga ono poświęcenia mu mnóstwa czasu. Również wyłącznie na to, by dokształcić się w jego zakresie. Czasem lepiej jest więc powierzyć to wszystko profesjonalnej agencji marketingowej, a samemu skupić się na rozwijaniu własnego biznesu. Zawsze można też przejąć od agencji kilka działań, które potrafi się wykonywać, a które nie zabiorą mnóstwa czasu. Ludzie często samodzielnie piszą sobie własne teksty SEO, które następnie agencja odpowiednio wykorzystuje do działań pozycjonerskich.

Podsumowanie?

SEO jest rzeczą, która interesuje coraz więcej firm rozpoczynających swoją działalność. Nie tylko tych zajmujących się rzeczami ściśle związanymi z Internetem. Wszystko za sprawą jego skuteczności oraz tego, jak dużą wartość jest ono przynieść samej stronie. Jak zrobić dobre SEO? Przede wszystkim w sposób inteligentny i oparty na własnej wiedzy. Jeżeli się takowej nie posiada i nie ma się czasu na jej zgłębienie, zawsze można postawić na usługi świadczone przez agencję interaktywną. Ta jest w stanie do niego podejść profesjonalnie, gwarantując tym samym efekty na bardziej niż zadowalającym poziomie.