Jak utworzyć konto Google Ads?

Jak utworzyć konto Google Ads?

Google Ads to system, który jest bez wątpienia jednym z podstawowych wykorzystywanych w celach marketingowych. Co więcej, często stanowi on jedyne narzędzie właśnie do marketingu internetowego. Nic więc dziwnego, że każdy właściciel firmy – mniejszej i większej – decyduje się na spróbowanie swoich sił w jego obrębie. Jak jednak zacząć, by się w tym nie pogubić i zrobić to w uporządkowany sposób? Jak założyć własne konto w tej właśnie usłudze? O tym wszystkim postaramy się opowiedzieć w dzisiejszym wpisie.

Co zrobić jeszcze zanim pomyśli się o założeniu konta w Google Ads?

Google Ads jest potężnym narzędziem i choć zostało ono zaprojektowane w sposób pozwalający na wystartowanie z własną internetową kampanią marketingową w zaledwie kilkanaście minut, nie oznacza to, że z tej możliwości powinniśmy skorzystać. Zanim bowiem tak właściwie założymy własne konto w obrębie tej usługi, powinniśmy dowiedzieć się na jej temat jak najwięcej i pozyskać informacje niezbędne do osiągnięcia pewnego rodzaju efektywności w jej obrębie.

Podstawą jest w tym wszystkim posiadanie strony internetowej i odpowiednie przystosowanie jej pod reklamowanie ją pod konkretnymi frazami kluczowymi. Strona internetowa powinna zmierzać ku temu, by udzielać użytkownikowi pełnych odpowiedzi na jego ewentualne pytania. Jeśli zaś oferuje się sprzedaż jakiegoś produktu, trzeba skupić się na odpowiednim jego przedstawieniu, bogatym opisie oraz zaprezentowaniu wszystkich jego parametrów technicznych. Wtedy też będzie można mieć pewność, że użytkownicy tak właściwie będą chcieli go znaleźć.

Zanim jeszcze rozpocznie się jakiekolwiek działania w zakresie kampanii marketingowych Google Ads, powinno się rozważyć, czy tak właściwie ma się czas na samodzielne ich wykonywanie. Kampania w obrębie tej usługi wcale bowiem nie zamyka się na jej utworzeniu. Bardzo istotne jest nieustanne monitorowanie jej skuteczności i wprowadzanie w niej pewnych korekt. Często słowa kluczowe, które wydają się być tymi z potencjałem okazują się niewypałami, a te, po których się tego nie spodziewa – sukcesem. Na wszelkie znaki trzeba szybko reagować, usuwając te słowa, które przynoszą straty i nie prowadzą do konwersji, a promując te, których efekt jest przeciwny do tego przez nas wspomnianego. Dlatego też często rozsądnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji interaktywnej, która doskonale zna się na rzeczy. W ten sposób zagwarantuje się sobie dwie rzeczy: możliwość skupienia się na własnym biznesie oraz skuteczność w reklamowaniu się.

Zanim założy się konto w Google Ads warto też przemyśleć, z jakim kontem Google będzie ono powiązane. Do zastosowań firmowych warto założyć osobną skrzynkę e-mail i to do niej przypisywać wszystkie usługi Google’a, z których będzie się chciało w przyszłości korzystać.

Jak utworzyć konto Google Ads?

Tworzenie własnego konta w Google Ads

Jak utworzyć konto Google Ads? Amerykańska korporacja zadbała o to, by to wszystko odbywało się szybko, sprawnie i nie sprawiało żadnego problemu. Każde utworzone konto Google Ads trzeba aktywować za pośrednictwem e-maila. Cały proces został skonstruowany w taki sposób, by maksymalnie zminimalizować ryzyko popełnienia błędu w jego trakcie czy niemożliwości kontynuowania go na własną rękę. Jak on zatem tak właściwie wygląda? Poniżej go przedstawiamy, opisując krok po kroku każdą z akcji podejmowanych w ich obrębie.

  1. Podajemy adres e-mail, który będzie służył do logowania na konto. Bardzo rozsądnym jest podanie maila z konta Google, do którego ma się przypisane pozostałe usługi ściśle związane z firmą, którą zamierza się reklamować.
  2. Wpisujemy adres strony internetowej firmy, którą chcemy reklamować.
  3. Klikamy w przycisk „Kontynuuj”, tym samym kończąc cały proces i mogąc już korzystać z pełni funkcjonalności proponowanych przez Google. Musimy pamiętać, że konieczne będzie również doładowanie konta środkami, które w późniejszym czasie przeznaczy się na reklamę.

Ważne: własne konto Google Ads, które zamierza się wykorzystywać jako główne, warto założyć na swoim podstawowym mailu (lub takim stworzonym do celów firmowych). Później można do niego zapraszać dodatkowe osoby, w tym agencje marketingowe, które będą mogły korzystać z niego. Bez potrzeby dawania im danych dostępowych, które są – jakby na to nie patrzeć – wrażliwe.

Podsumowanie

Wiedząc już, jak utworzyć konto Google Ads, a wcześniej jak się do tego przygotować tak właściwie posiada się komplet wiedzy niezbędnej do wystartowania z własną kampanią. Jak zapewnia samo Google, przygotowanie tej pierwszej potrafi zając zaledwie 15 minut. Warto jednak wiedzieć, że choć Google Ads posiada opinię szalenie skutecznego, nie w każdym przypadku takim właśnie jest. Wiele tutaj zależy od odpowiedniego zoptymalizowania konkretnej kampanii. Jeżeli nie osiągnie się dobrych efektów przy samodzielnym działaniu, warto rozważyć sięgnięcie po usługi profesjonalistów. Właściwie wybrana agencja interaktywna pozwoli wycisnąć z konkretnej strony firmowej i jej budżetu maksimum, gwarantując przy okazji zadowalające efekty (a zatem po prostu konwersje).