Jak usunąć kampanię w Google Ads?

Jak usunąć kampanię w Google Ads?

Google Ads to aktualnie najpopularniejszy, bo i najskuteczniejszy na rynku system służący do kompleksowego zarządzania własnymi internetowymi kampaniami marketingowymi w ramach ekosystemu Google (składają się na niego reklamy w wyszukiwarce oraz na stronach partnerskich, biorących udział w programie Google AdSense). Korzysta z niego niemal każda firma chcąca zaistnieć w sieci i trafić do szerokiego grona odbiorców. W dzisiejszym wpisie skupimy się na wyjaśnieniu jednej z podstawowych funkcji w jego obrębie – usuwaniu kampanii utworzonej w Google Ads. Przedstawimy też, co jeszcze można zrobić z tego typu kampaniami oraz dlaczego tak właściwie się je w jakikolwiek sposób modyfikuje. 

Co można zrobić z kampaniami utworzonymi w ramach Google Ads?

Manipulowanie kampaniami marketingowymi w ramach Google Ads to podstawa i coś, czego trzeba podejmować się na porządku dziennym, by dążyć ku jak największej ich optymalizacji. Podstawą jest tutaj oczywiście tworzenie nowych kampanii. Ta, którą się planuje powinna zostać odpowiednio rozplanowana – zarówno pod względem tego, gdzie się pokaże, jak i tego, kto tak właściwie będzie w stanie ją zobaczyć i jakie warunki będą musiały zostać spełnione, by tak się stało (mowa przede wszystkim o słowie kluczowym, pod którym będzie ona widoczna).

Choć dodawanie kampanii to podstawa, równie istotna jest możliwość ich wstrzymywania i wznawiania. Ta pierwsza opcja sprawdza się przede wszystkim w tym, by dać sobie czas na prześledzenie efektywności konkretnej kampanii i przeanalizowanie wszelkiego rodzaju statystyk ściśle z nią związanych. Jeżeli wszystko będzie stało na zadowalającym poziomie, kampanię będzie można wznowić, dalej czerpiąc z niej podobne korzyści.Jak usunąć kampanię w Google Ads?

Jeśli jednak kampania okaże się mało skuteczna lub po prostu kiepska w realizacji stawianych przed nią celów, najlepiej będzie nie wznawiać jej, a usunąć. Po pierwsze, zapobiegnie to przypadkowemu jej wznowieniu. Po drugie zaś, wprowadzi pewnego rodzaju porządek właśnie jeżeli chodzi o prowadzone kampanie. Najlepsze firmy mogą posiadać ich nawet kilkadziesiąt (co jest zresztą bardzo rozsądne).

Warto wiedzieć: cele kampanii marketingowej wcale nie muszą zakładać klikania w stworzoną przez siebie kreację reklamową. Firmy często skupiają się na samych wyświetleniach, które budują rozpoznawalność samej firmy lub produktu, który ona oferuje.

Usuwanie kampanii w Google Ads – krok po kroku

Jak usunąć kampanię w Google Ads? Google samo zadbało o to, by był to proces nie tylko intuicyjny, ale i szybki do wprowadzenia w życie. Poniżej prezentujemy wszystkie te kroki, przez które należy przejść celem zrealizowania go.

  • Logujemy się na własne konto w obrębie Google Ads – korzystamy przy tym z naszych danych, tożsamych z tymi służącymi do logowania się do innych usług amerykańskiej korporacji.
  • Przechodzimy do listy utworzonych przez siebie kampanii – może się ona wyświetlać na stronie głównej panelu administracyjnego, ale nie musi. Znajduje się ona po kliknięciu w przycisk „Kampanie” po lewej stronie ekranu.
  • Zaznaczamy pole wyboru kampanii, która nas interesuje – znajduje się ono po lewej stronie od jej nazwy. Pozwoli to na zachowanie precyzji w tym, co robimy i zapewni uniknięcie ewentualnego błędu. Kampania zostanie podświetlona. Jesteśmy w stanie zaznaczyć nie tylko jedną, a dowolną ilość kampanii – wtedy też usuniemy kilka z nich za jednym zamachem.
  • Klikamy pozycję „Edycja” w menu rozwijanym u góry tabeli – tutaj naszym oczom ukażą się opcje dostępne dla konkretnej kampanii. Wybieramy opcję „Usuń”, by całkowicie się jej pozbyć.

Warto wiedzieć, że w ostatnim menu widoczna jest nie tylko opcja usuwania kampanii, ale i jej wstrzymania czy wznowienia. Warto więc dobrze przyswoić sobie to menu. W końcu będzie się po nie sięgało praktycznie codziennie.

Raz usuniętej kampanii nie da się przywrócić – zostanie ona zatrzymana na stałe, choć będzie jeszcze wyświetlała się na liście. Jeżeli pamięta się jej ustawienia, można spróbować ją ponowić, tworząc jej bliźniaczą wersję. Zanim przejdzie się do usuwania kampanii, warto przejrzeć aktualny stan tych widocznych na liście. Da się to zrobić po kliknięciu na specjalną ikonkę filtra widocznego na pasku narzędzi tabeli. Można tutaj wybrać wszystkie kampanie lub  te, które zostały włączone i trwają. Można też wskazać wszystkie te, które nie zostały jeszcze usunięte. Wtedy też bardziej uporządkuje się ich listę.

Podsumowanie

Wiedząc już, jak usunąć kampanię w Google Ads, ale i jak ją włączyć czy wstrzymać można odpowiednio zarządzać wszystkim tym, co robi się w potężnym systemie dostarczanym przez Google’a. To podstawowa wiedza, którą warto posiadać, by efektywnie wszystko kontrolować, modyfikować i korygować – tak, aby każda reklama przynosiła rzeczywiste zyski i była po prostu odpowiednio zoptymalizowana. Warto mieć świadomość co do tego, że wstrzymywanie i usuwanie kampanii to codzienność w życiu osoby prowadzącej takowe. W końcu częścią skutecznej internetowej kampanii marketingowej jest jej testowanie i stałe korygowanie.