Jak stworzyć zaplecze SEO?

Jak stworzyć zaplecze SEO?

Osoby, które chociaż w niewielkim stopniu zainteresowane są tematem pozycjonowania stron, z pewnością niejednokrotnie słyszały o zapleczu SEO. Dla mniej obeznanych może to być niejednoznaczne pojęcie, które ma jednak ogromne znaczenie. Budowana przez nas infrastruktura powinna działać za naszymi plecami. Jest to jedno z najpopularniejszych wsparć podczas procesu związanego z pozycjonowaniem. W jakim celu potrzebne jest zaplecze SEO? Ile może kosztować zaplecze SEO? Jakie typy strony zapleczowej możemy wyróżnić? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

W jakim celu potrzebne jest zaplecze SEO?

Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek dywagacje na temat zaplecza SEO, warto wcześniej zastanowić się nad kwestią tego, po co tak właściwie potrzebne jest nam zaplecze SEO. Otóż jest to jeden z ważniejszych sposobów na to, aby pozyskać linki jednej ze strategii pozycjonowania. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że jeśli strony zapleczowe mają mieć jakąś wartość, wówczas one również muszą być pozycjonowanie. Co więcej, powinniśmy dbać o nie jak o witrynę docelową. Kiedy zaplecze SEO okaże się strzałem w dziesiątkę? Dość trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Na szczęście możemy wskazać kilka przypadków, w których tego typu rozwiązanie jest godne uwagi. Jednym z nich jest próba pozycjonowania fraz kluczowych w przypadku, kiedy występuje duża konkurencja. Alternatywnym rozwiązaniem jest sytuacja, w której chcemy zyskać dodatkowy ruch na stronie, ewentualnie pragniemy dywersyfikacji profilu linków, które przechodzą do pozycjonowanej strony. Kiedy pozycjonowana przez nas strona nie należy do grupy witryn o dużej konkurencyjności, wówczas budowanie skomplikowanego i rozbudowanego zaplecza nie jest konieczne. Dlaczego? Otóż będziemy musieli poświęcić na to wiele czasu, jednocześnie poniesiemy wysokie koszty, co z pewnością warto mieć na uwadze.

Ile może kosztować zaplecze SEO?

Skoro wiemy już, dlaczego zaplecze SEO cieszy się tak dużą popularnością i w jakim celu jest ono potrzebne, warto zastanowić się nad kwestią tego, jaki może być koszt tego typu realizacji. Przede wszystkim nie obędzie się bez hostingu z innym adresem IP niż witryna pozycjonowana. W przypadku podstawowego typu zapłacimy około 100 zł rocznie, jednakże jest to cena zaokrąglona – w rzeczywistości może się dość znacząco różnić. Kolejny etap polega na przechwyceniu domeny. Warto wybrać tę, która będzie miała jakikolwiek ruch i historię, jednocześnie profil linków nie będzie toksyczny. Jeśli chodzi o koszt nowej domeny, wynosi ona od 0 do 50 zł w ciągu roku, natomiast ta przechwycona kosztuje około 60-70 zł. Stronę zapleczowe stawiane są z reguły na popularnym CMS, dzięki czemu jej obsługiwanie jest łatwiejsze.Jak stworzyć zaplecze SEO? W przypadku WordPress możemy mieć tego typu usługę zupełnie za darmo, o ile nie zdecydujemy się na płatne motywy. Kiedy zsumujemy wszystkie koszty, to okaże się, że zapłacimy około 150 złotych w ciągu roku. Jednak na tym etapie budowanie zaplecza niestety się nie kończy. Nasza strona musi być uzupełniana o nowe treści. Dodatkowo nie obędzie się bez link buildingu, w przeciwnym wypadku witryna nie będzie przynosiła ruchu, w konsekwencji stanie się bezużyteczna. Warto jeszcze wspomnieć o tekstach pisanych przez copywritera. W przypadku zapleczowej jakości musimy liczyć się z kwotą oscylującą w granicach 20-30 zł za jeden artykuł. Linkowanie strony to około 200 zł, jednak cena może różnić się w zależności od ilości i jakości linków. W konsekwencji miesięczny koszt zaplecza wynosi około 300 złotych. Jest to oczywiście ogólna kalkulacja, dlatego też wartości w rzeczywistości mogą nieco się różnić. Powyższa analiza nie uwzględniała takich kwestii, jak sama optymalizacja strony czy też audyt SEO, co niejednokrotnie również jest konieczne, jeśli zależy nam na osiągnięciu sukcesu. 

Jakie typy strony zapleczowej możemy wyróżnić?

Nie trzeba być specjalistą, aby móc stwierdzić, że największą popularnością cieszą się systemy CMS, takie jak WordPress czy też Joomla. Często strony zapleczowe mają postać forum lub galerii – w zależności od naszych indywidualnych preferencji. Jak widać, pomysłów może być wiele i to właśnie od nas zależy, w jaki sposób zdecydujemy się wykorzystać potencjał skryptu. Najbardziej rozsądnym rozwiązaniem jest zdywersyfikowanie skryptów, hostingi i adresu IP dla stron zapleczowych SEO. Warto chwilę zastanowić się nad tym, kiedy tak właściwie własne zaplecze SEO ma sens. Przede wszystkim budowanie dobrego zaplecza trwa dość długi okres czasu, dodatkowo konieczne jest przeznaczenie niemałych kwot pieniędzy. Nie powinniśmy decydować się na stawianie zaplecza, jeśli chcemy pozycjonować witrynę jedynie na łatwe frazy, których konkurencyjność jest stosunkowo niska. Zaplecze może być ogólnotematyczne i niekiedy może służyć jako podkład dla kilku projektów. Trzeba pamiętać, że jedna strona zapleczowa może nie przynieść nam oczekiwanych korzyści.