fbpx

Jak skutecznie pozycjonować strony internetowe?

Pozycjonowanie stron

Jak skutecznie pozycjonować strony internetowe? Nie ulega wątpliwości fakt, że na przestrzeni ostatnich lat pozycjonowanie stało się jedną z najważniejszych, najpopularniejszych i najefektywniejszych części marketingu internetowego. Naturalnym jest obecnie to, że nowe firmy chcą od razu w nie zainwestować, by prędzej móc cieszyć się jego – zawsze nieco odwleczonymi w czasie – efektami. Jak jednak pozycjonować własną stronę czy sklep, by robić to skutecznie? Od czego tak właściwie zacząć? Te kwestie poruszymy w naszym dzisiejszym wpisie.

Jak pozycjonować, by robić to skutecznie?

Pozycjonowanie stron, jak każdy doskonale zdaje sobie sprawę, jest szeregiem działań zmierzających ku wywindowaniu tych stron na pierwszą stronę (a najlepiej na którąś z pierwszych pozycji) wyszukiwarki internetowej. Kluczowe w tym wszystkim jest określenie „szereg”. Składa się na nie bowiem wiele akcji, których trzeba się podejmować w jego zakresie. Jedne są ważniejsze, inne mniej – wszystkie zaś składają się na sukces w działaniu. Jak zatem pozycjonować stronę lub sklep, by móc osiągnąć w tym oczekiwany efekt? Kilka porad na start prezentujemy poniżej.

  • Opracujmy odpowiedni plan. Plan działania to podstawa efektywnego pozycjonowania. Ten swoim wyglądem powinien przypominać biznesplan. Musi zatem brać pod uwagę aktualny stan sklepu lub strony internetowej oraz działania, jakich zamierza się podjąć celem jego poprawy. Już na tym etapie trzeba określić, co dokładnie trzeba będzie robić w zakresie pozycjonowania. Należy też rozważyć zakup wszelkiego rodzaju narzędzi, które to wszystko ułatwią (chyba że korzysta się z usług agencji internetowej – one dysponują takowymi).
  • Wybierzmy słowa kluczowe. Pozycjonowanie stron jest działaniem obracającym się wokół fraz i słów kluczowych, w ramach których chce się występować w wyszukiwarce internetowej. Ich wybór jest istotny – im ich więcej, tym trudniejszy będzie cały proces. Im z kolei będą one bardziej konkurencyjne, tym bardziej będzie się trzeba natrudzić, by dojść do czegoś.
  • Zoptymalizujmy stronę lub sklep. Jeszcze zanim zajmie się właściwym pozycjonowaniem, warto przeprowadzić dogłębny audyt własnego sklepu czy strony i dowiedzieć się, co można w nich zmienić, by to przynosiło jeszcze lepsze efekty. Optymalizacja odbywa się na wielu różnych płaszczyznach i jest ściśle powiązana z walką o zaspokajanie potrzeb algorytmów wyszukujących.
  • Zadbajmy o treści. Pozycjonowanie w dzisiejszych czasach obraca się wokół wartościowych, doskonale pod nie przystosowanych treści, które będą użyteczne dla użytkowników. To właśnie na nich należy się skupić już na początku. Aby jednak wiedzieć, jak je tworzyć i nie marnować ich potencjału, trzeba dowiedzieć się więcej na temat tego, jak finalnie powinny wyglądać. Teksty SEO nie są tymi „zwykłymi” i standardowymi, a takimi poddanymi wielu działaniom poprawiającym ich szeroko pojętą jakość.

Oczywiście każdy z powyższych kroków może wykonać agencja interaktywna, z którą wejdzie się we współpracę. Nie trzeba jednak powierzać jej wszystkiego na ślepo – część rzeczy da się wykonać samemu. Jest to zresztą dość rozsądne, bo pozwala zaznajomić się ze schematami rządzącymi samym pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie – czy warto brać się za nie samodzielnie?

Pozycjonowanie jest czymś na tyle specyficznym, że można je wykonywać samemu, albo też powierzyć firmie specjalizującej się w nim. Oba rozwiązania mają swoje zalety i nie są pozbawione wad. Jak skutecznie pozycjonować strony internetowe?Pozycjonując na własną rękę ma się pełną kontrolę nad tym, co się robi. Bierze się jednak za to odpowiedzialność. Traci się przy tym cenny czas, który można by poświęcić na rozwój własnego biznesu. Samodzielne pozycjonowanie to też możliwość (albo konieczność – zależy jak na to patrzeć) pozyskania wielu informacji na temat skutecznego marketingu internetowego. Edukowanie się w tym zakresie może bardzo zaprocentować w przyszłości. Poza tym wszystkim, pozycjonując samodzielnie minimalizuje się koszta związane z całą usługą. To z kolei może się okazać istotne dla początkujących firm.

Jeżeli tylko posiada się na to odpowiedni budżet, zdecydowanie najlepiej jest zatrudnić do pozycjonowania agencję interaktywną. Oszczędzi się przy tym mnóstwo czasu (a w konsekwencji i pieniędzy), jak również uniknie się ewentualnych problemów związanych z nie do końca dobrymi działaniami w zakresie SEO. Co jednak najważniejsze, zagwarantuje się sobie efekt. Będzie się można skupić na prowadzeniu własnego biznesu. Agencja interaktywna to możliwość realnego konkurowania z najlepszymi – zazwyczaj w rozsądnej, płaconej w modelu abonamentowym cenie.

Podsumowanie

Pozycjonowanie stron, jak doskonale wiadomo, jest czymś, co w chwili obecnej stanowi niemal konieczność, jeśli chce się zaistnieć w Internecie. Niezależnie od tego, czy ma się do czynienia ze sklepem internetowym, własną aplikacją, blogiem czy stroną internetową. Zanim jednak tak właściwie się go podejmie, warto ustalić pewien plan. Przede wszystkim jednak trzeba wiedzieć, co tak właściwie się robi. Tylko wtedy będzie można liczyć na zadowalające efekty wszystkich wykonywanych w jego zakresie działań.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!