fbpx

Jak pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie stron

Jak pozycjonować stronę? Aby nasza firma mogła funkcjonować i przynosić oczekiwane przez nas przychody, musi być znana, rozpoznawalna oraz zauważalna przez jej potencjalnych klientów. Każdą z tych rzeczy można osiągnąć poprzez zainwestowanie w pozycjonowanie jej strony internetowej. Brzmi łatwo? To tak naprawdę znacznie bardziej skomplikowane. Na czym więc polega pozycjonowanie i jak je przeprowadzać, by zagwarantować sobie jego zadowalający efekt? O tym zamierzamy opowiedzieć w dzisiejszym wpisie.

Pozycjonowanie stron – po co się po nie sięga?

Zanim tak właściwie zaczniemy się zastanawiać, jak pozycjonować stronę, powinniśmy pomyśleć, po co tak właściwie to robić. Choć bowiem pozycjonowania można podjąć się na własną rękę, zawsze wiąże się ono z koniecznością przeznaczenia na nie większego lub mniejszego budżetu (im większy, tym zwykle większe i szybsze są jego efekty). Czy warto to robić?

Główną zaletą pozycjonowania stron jest jego zasięg. Aktualnie każdy człowiek, który robi zakupy lub planuje skorzystanie z jakiejś usługi najpierw sięga po Internet, by znaleźć odpowiedniego usługodawcę lub sprzedawcę. To, co ujrzy od razu po wpisaniu interesującej go frazy w przeważającej większości przypadków zdefiniuje jego dalsze wybory. To zaś określane jest przez pozycjonowanie. Strona poddana mu wyświetla się jej potencjalnemu odwiedzającemu na jednym z pierwszych miejsc. Przyciąga zatem większe ilości klientów. Pozycjonowanie może zatem prowadzić do gwałtownego wzrostu sprzedaży, ale nie tylko. Nawet jeśli klient nie kliknie w opcję zasugerowaną mu przez wyszukiwarkę, zwróci na nią uwagę. Pozycjonowanie buduje więc też markę i jej świadomość, prowadząc do jej większej rozpoznawalności.

Pozycjonowanie stron pozwala wreszcie skutecznie walczyć z konkurencją. Te strony, które znajdują się wyżej od konkurencyjnych, są częściej odwiedzane. Cieszą się też znacznie większym zaufaniem. Właśnie dlatego dziś wielkie korporacje nie szczędzą budżetu na pozycjonowanie. Również małe firmy ze swoimi stronami internetowymi mogą wybić się na jego przestrzeni. Wszystko zależy od warunków, branży i konkurencji, w obrębie której przychodzi im funkcjonować.

Jak pozycjonować, by być w tym efektywnym?

Pozycjonowanie stron internetowych jest czymś, co ciężko jest ująć w jednej definicji. Nie ze względu na to, do czego ono tak właściwie zmierza, ale na to, co tak właściwie się na nie składa. Nie jest ono bowiem – jak mogłaby sugerować jego nazwa – jedną rzeczą do zrobienia, a mnóstwem mniejszych rzeczy, które składają się w całość. Jak pozycjonować stronę, by móc cieszyć się efektami swoich działań? Poniżej przedstawiamy kilka naszych podpowiedzi.

  • Zacznijmy od ustalenia odpowiedniego planu – do pozycjonowania nie powinniśmy podchodzić bez odpowiedniego planu na nie. Jeszcze zanim zaczniemy cokolwiek robić, określmy zatem nasz budżet oraz ustalmy kolejność działań, których realizację planujemy. Zbadajmy konkurencję i oceńmy, które ze słów kluczowych przyniosą nam najwięcej korzyści, a które będą dla nas stratą czasu. Odpowiedni plan i ustalenia wstępne to absolutna podstawa.
  • Skupmy się na własnej stronie internetowej – choć wiele osób sprowadza pozycjonowanie do działań na zewnątrz, lwia ich część leży na samej stronie internetowej. Najpierw więc zoptymalizujmy ją pod pozycjonowanie, a dopiero później przejdźmy dalej. Zoptymalizujmy nie tylko kod, aby był prostszy i czytelny. Zadbajmy o szybkość ładowania, wartościowe treści.
  • Podejdźmy rozważnie do działań off-site – dopiero po wdrożeniu działań on-site, zadbajmy o odpowiedni profil linkowy i stale go budujmy, kreując tym samym popularność witryny.
  • Zachowajmy konsekwencję i cierpliwość – nie zniechęcajmy się brakiem efektów. W pozycjonowaniu liczy się upór, konsekwencja i jak największa cierpliwość.

Już podchodząc do pozycjonowania powinniśmy wiedzieć, że nie gwarantuje ono natychmiastowych efektów. Te przychodzą z czasem, a często trzeba na nie czekać nie długimi tygodniami, a całymi miesiącami. Pamiętajmy jednak, że nie musimy w nim być sami. Jeśli nie chcemy przekazywać całości działań z nim związanych firmie zewnętrznej, możemy zrobić to częściowo. Zwłaszcza patrząc na to, jak wiele takich działań tak właściwie istnieje.

Podsumowanie

Istnieje wiele poradników mówiących o tym, jak pozycjonować stronę, by odnosić w tym sukcesy. Choć forma ich przekazu jest różna, wniosek z nich jest tożsamy – należy robić to w sposób regularny, konsekwentny, a przede wszystkim z odpowiednim nastawieniem. Nie ma co tutaj liczyć na natychmiastowy efekt. Nie ma też co się zniechęcać. Tutaj liczy się cierpliwość, zaangażowanie, ale i pewność siebie i działań, których się podejmujemy.

Jeżeli nie czujemy się na siłach, by samodzielnie pozycjonować własną stronę, nie będzie wstydem sięgnięcie po pomoc. na rynku działa sporo firm, które każdego dnia pozycjonują – i robią to szalenie skutecznie. Skorzystanie z usług którejś z nich może nam zatem pomóc – zarówno w osiągnięciu oczekiwanych wyników, jak i w zaoszczędzeniu czasu. Ten będziemy mogli poświęcić rozwojowi naszego przedsiębiorstwa.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!