Jak pobrać fakturę z Google Ads?

Jak pobrać fakturę z Google Ads?

Google Ads jest systemem niesamowicie popularnym wśród właścicieli firm (do których jest zresztą skierowany). Jako że coraz większa ich ilość stawia go w centrum własnych internetowych kampanii marketingowych, coraz więcej osób zastanawia się nad wieloma kwestiami czysto technicznymi ściśle z nim związanymi. Jedną z tych kwestii są faktury. Gdzie tak właściwie je znaleźć i jak je pobrać z panelu administracyjnego? Czy są one jedynym, co może stanowić dowód zakupu kampanii marketingowej?

Gdzie znaleźć można fakturę za Google Ads?

Google Ads jest systemem, który został zaprojektowany z myślą o intuicyjnej obsłudze. Mimo wszystko pewne funkcje mogą być ciężkie do znalezienia przez niektórych użytkowników – zwłaszcza tych, którzy z systemem tym nie mają wiele do czynienia. Jak pobrać fakturę z Google Ads? Wystarczy podążać za niżej przez nas przedstawionymi krokami.

  1. Logujemy się na własne konto Google Ads przy użyciu danych wprowadzonych w czasie rejestracji. Zazwyczaj są one tożsame z tymi wykorzystywanymi do logowania się do pozostałych usług firmy Google.
  2. Przechodzimy do menu ustawień poprzez kliknięcie w ikonkę klucza, a następnie w sekcji „Płatności” wybieramy opcję „Podsumowanie płatności”.
  3. W menu po lewej stronie wybieramy opcję „Transakcje” – możemy też skorzystać z panelu na środku strony (oznaczonego tą samą nazwą) i wcisnąć na nim „Wyświetl transakcje”.
  4. Ustawiamy odpowiednie opcje filtrowania, by znaleźć fakturę, która rzeczywiście nas interesuje. Domyślny widok wyświetla faktury z ostatnich trzech miesięcy – bez problemu jednak można odszukać faktury wystawione wcześniej.
  5. Jeżeli przejdziemy do konkretnego miesiąca, klikamy w menu „Dokumenty”, a następnie wybieramy opcję „Faktura Miesięczna”.
  6. Klikamy na numer faktury, która tak właściwie nas interesuje.
  7. Faktura pojawi się w nowym oknie przeglądarki – pamiętajmy, że nasza przeglądarka internetowa może zablokować jego wyświetlanie. Upewnijmy się, że zezwolimy stronie na korzystanie z tej opcji. Jeżeli tak się nie stanie, faktura po prostu się nie otworzy.

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że faktura za bieżący miesiąc pojawi się na koncie użytkownika dopiero w kolejnym miesiącu. Google zobowiązuje się do jej wystawienia do piątego dnia kolejnego miesiąca, przy czym chodzi tutaj o dzień roboczy (faktury nie są wystawiane w święta i weekendy, więc w tym przypadku trzeba liczyć się z opóźnieniem).

Faktura domyślnie wyświetla się w nowym oknie przeglądarki internetowej. Zawsze jednak można ją pobrać na dysk lub bezpośrednio wydrukować. Wystarczy skorzystać przy tym z menu własnej przeglądarki, wybierając najpierw opcję „Plik”, a potem – „Drukuj”. Zamiast tego można też, jeszcze przed otwarciem konkretnej faktury, kliknąć na numer faktury prawym przyciskiem myszy, a następnie wybrać opcję” „Zapisz jako”.Jak pobrać fakturę z Google Ads?

Warto wiedzieć: w obrębie już wystawionych faktury nie można dokonywać żadnych zmian. Również w nazwie nabywcy. Można je jednak wprowadzić w nadchodzących fakturach, po prostu zmieniając dane własnego konta.

Czy faktura to jedyne potwierdzenie zakupu?

Faktura jest wystawiana wyłącznie do kampanii zrealizowanych i przynoszących już efekty. Nie należy więc spodziewać się tego, że pojawi się ona w panelu bezpośrednio po dokonaniu płatności i zasileniu własnego wirtualnego konta. Oznacza to, że sama płatność na rzecz Google nie owocuje wystawienia przez niego faktury. Ta wystawiana jest do każdej z zapłat za konkretną kampanię (lub też zbiorczo, na koniec miesiąca – to zależy od wybranego sposobu rozliczeń). Jeżeli więc ktoś musi rozliczać się nie za zrealizowane kampanie, a za płatności na rzecz Google, wygodniej mu będzie skorzystać z innej opcji, jaką jest pokwitowanie płatności. Pokwitowanie jest dostępne z poziomu menu „Transakcje” (tego samego, w którym znaleźć można każdą fakturę). Otwiera się ono po skorzystaniu z linku „Płatność” w kolumnie „Opis”, która wyświetla się przy włączonym szczegółowym widoku transakcji (a nie widoku podsumowania).

Warto wiedzieć: w Polsce jedynym dokumentem, który upoważnia do odliczania sobie kosztów prowadzenia działalności jest faktura. Z uwagi na charakter rozliczeń, warto drukować również pokwitowania płatności – zwłaszcza jeśli pojedyncza płatność rozłoży się na realizację kampanii w zakresie kilku miesięcy. Jeżeli zaś pełną wpłatę wykorzysta się w czasie miesiąca, pokwitowanie będzie zbędne. W końcu ta sama kwota, którą wpłaciło się na konto pojawi się na fakturze z danego miesiąca.

Podsumowanie

Google Ads jest systemem, który powstał z myślą o firmach chcących wypromować się w Internecie. Jako taki wyposażony został w mnóstwo funkcjonalności, których te mogą – wcale niebezpodstawnie – oczekiwać. Jak pobrać fakturę z Google Ads? Gdzie znaleźć potwierdzenia i wyciągi związane z płatnościami? To wszystko dostępne jest w odpowiednich sekcjach regulaminu. Jeśli jednak nie ma się czasu lub ochoty na ogarnianie tego, zawsze można skontaktować się z profesjonalną agencją interaktywną. Ta nie tylko zadba o odpowiednią optymalizację kampanii, ale też stanie się podmiotem