Jak pisać teksty pod SEO?

Jak pisać teksty pod SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych bazuje na kilku różnych filarach. Każdy z nich jest niesamowicie istotny i choć działań w ich obrębie jest mnóstwo, to one są w tym wszystkim najważniejsze. Jednym z tych absolutnie podstawowych są odpowiednie treści, przystosowane pod pozycjonowanie. Mowa o tekstach SEO. Jak je tworzyć, by przynosiły one korzyści i zasilały cały proces pozycjonowania? O tym wszystkim – w dzisiejszym wpisie.

Porady dotyczące pisania tekstów SEO

Google w dzisiejszych czasach iście priorytetowo traktuje treści publikowane na stronach internetowych i sklepach, które plasuje na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego tak bardzo skupia się obecnie na ich pisaniu i właściwym redagowaniu. Proces optymalizacyjny sięga dziś nie tylko samej w sobie strony czy sklepu, ale i właśnie treści publikowanych w ich obrębie. Jak pisać teksty pod SEO, by te były skuteczne i po prostu właściwe? Kilka porad z naszej strony publikujemy poniżej.

  • Teksty SEO powinny mieć sprecyzowany temat. Nie powinny poruszać wszystkiego po trochu. Wyszukiwarka powinna dokładnie wiedzieć, czego dotyczy tekst. Dobrze byłoby, gdyby został on sformułowany w postaci pytania. To właśnie owe pytania najczęściej są wpisywane w okno wyszukiwarki. Zawarcie ich w tytule pozwoli Google lepiej dopasować naszą stronę do konkretnego zapytania.
  • Teksty tego typu muszą być konkretne i wyczerpujące. Choć jeszcze kilkanaście lat temu w tekstach SEO stawiało się pewnego rodzaju granice (na przykład minimum 1000 znaków na tekst do zaplecza), dziś nie jest to już aktualne. Google zwraca bowiem największą uwagę na to, by tekst po prostu odpowiadał na pytanie zawarte w jego tytule lub wstępie i maksymalnie wyczerpywał temat, który porusza. Mogą to być konkrety (a nawet lepiej byłoby, gdyby to one były zawarte w jego obrębie). Ważne jest, aby użytkownik był w nim w stanie znaleźć to, czego szuka.Jak pisać teksty pod SEO?
  • Unikalność to podstawa. W tekstach pisanych pod SEO unikalność to wręcz świętość – i utrzymuje się to od wielu lat. Chodzi o to, by nie kopiować treści z innych witryn internetowych, a tworzyć własne teksty – niepowtarzalne i nietypowe, podchodzące nawet do znanego tematu w nieco inny sposób. Choć więc inspiracje są na miejscu, trzeba je wykorzystywać z głową. W podobny sposób powinno się korzystać z cytatów, które jako takie nie są unikalne.
  • W teksty SEO trzeba wpleść słowa kluczowe. Słowa kluczowe to coś, na czym od zawsze skupia się w pozycjonowaniu. Teksty SEO muszą je zawierać. Tworząc je jednak nie warto wpychać ich na siłę (tak się robiło niegdyś). Te muszą znajdować się tylko tam, gdzie ich użycie jest uzasadnione. Nie warto też nastawiać się na ich dosłowne wykorzystanie. Google już od dawna doskonale radzi sobie ze spójnikami oraz poprawną odmianą konkretnych słów. Zawsze więc należy stawiać na naturalność i logikę.
  • Czytelna struktura to podstawa tekstów SEO. Teksty SEO muszą być odpowiednio zorganizowane. Nie może zabraknąć w nich nagłówków, które nadadzą im porządek, a dzięki którym będzie łatwo odnaleźć zawarte w ich informacje. Należy też stosować pogrubienia, pochylenia oraz listy wypunktowane (lub numeryczne). Trzeba jednak robić to w sposób logiczny i tylko wtedy, gdy ma to sens. Nie ma co na siłę publikować listy w momencie, w którym wystarczy jedno zdanie wyjaśnienia. W tekstach SEO warto też podkreślać najistotniejsze zdania i dbać o to, by użytkownik mógł szybko zorientować się w tym, co w konkretnym tekście jest dla niego najważniejszego.

Czy warto pisać te teksty samodzielnie?

Zastanawiając się nad tym, jak pisać teksty pod SEO z pewnością natrafi się na oferty ich redagowania przez agencje interaktywne. Bardzo często tworzą je również te, u których korzysta się z szeroko pojętej usługi pozycjonowania. Czy zatem warto zajmować się tym samodzielnie, skoro agencja jest w stanie to zrobić za nas? Okazuje się, że najbardziej opłaca się postawić na model hybrydowy, w którym tworzy się wyłącznie wybrane przez siebie treści. W tworzeniu tekstów SEO liczy się regularność ich publikowania. Jeżeli nie jest się w stanie sobie na nią pozwolić, warto powierzyć ją podmiotowi zewnętrznemu. Również napisane przez siebie teksty SEO powinno się oddawać do przejrzenia profesjonalistom. O ile oczywiście nie posiada się wiedzy pozwalającej określić, czy naprawdę są wartościowe.

Jeśli więc ma się na to czas i ochotę, teksty SEO można pisać samodzielnie. Zawsze jednak lepiej robić to w asyście profesjonalistów. W mniejszym lub większym stopniu.

Podsumowanie

Umiejętnie opracowane treści na stronie internetowej są w stanie nie tylko zwiększać jej wartość w oczach odwiedzającego, ale też przyczyniać się do znacznie efektywniejszego jej pozycjonowania. To właśnie od ich przygotowania powinno się rozpocząć cały proces. Jak pisać teksty pod SEO? Przede wszystkim uważnie i z zachowaniem wszelkich podstawowych zasad. Wtedy też będzie się miało pewność, że wykorzysta się w pełni ich potencjał, czyniąc je zarazem użytecznymi i skutecznymi w pozycjonowaniu.