Jak działa pozycjonowanie stron?

Jak działa pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to coś, na co decyduje się każdy, kto chce osiągnąć sukces w Internecie. Niezależnie bowiem od tego, czy prowadzi własny blog, stronę internetową czy sklep, chce trafić z nimi do odbiorcy. Jak najszybciej, jak najskuteczniej. Najlepiej do tego rzeczywiście zainteresowanego jego treściami czy produktami. Pozycjonowanie wydaje się doskonałym środkiem właśnie do tego. Jak jednak dokładnie ono działa i czym jest? Kilka słów na ten temat – poniżej.

Czym tak właściwie jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron – w wielkim skrócie – nazwać można zestawem działań zmierzających do ich wypromowania w obrębie wyszukiwarki internetowej. Skupia się ono na konkretnej stronie i frazie kluczowej, na której jej zależy, a która jest ściśle związana z tym, co ona oferuje. Pozycjonowanie jest szalenie skuteczną formą marketingu internetowego, która odznacza się przy tym swoją własną specyfiką. Ta sprawia, że na jego efekty często trzeba poczekać nieco dłużej. Te jednak są zwykle długotrwałe, a po ich osiągnięciu – tańsze w utrzymaniu.Jak działa pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie wymaga od podejmującej się go osoby lub agencji interaktywnej stałych, regularnych i dobrze przemyślanych działań. Tylko wtedy jest w stanie doprowadzić do efektów satysfakcjonujących i przekładających się na tak zwane konwersje.

W jaki sposób przebiega proces pozycjonowania?

Istnieją dwie ścieżki definiujące to, jak działa pozycjonowanie stron internetowych. Tą pierwszą jest sięgnięcie po agencję interaktywną. Jest to rozsądne w momencie, kiedy nie ma się czasu na pozycjonowanie, a posiada się budżet, którym będzie się w stanie pokryć jego koszt. Czasem bardziej kalkuluje się skupienie się na biznesie i powierzenie całości zadań profesjonalistom.

Drugą ścieżką jest rozpoczęcie pozycjonowania na własną rękę. Agencję można w nie wcielić w każdym momencie – zawsze jednak można ulżyć jej w pracy, przy okazji oszczędzając i przyspieszając cały proces. Jak działa pozycjonowanie stron właśnie w tym modelu? Krok po kroku prezentujemy je poniżej.

  • Opracowanie odpowiedniego planu – pozycjonowanie nie jest usługą jednorazową, którą kupuje się, by zyskać natychmiastowy efekt. To nie reklama bezpośrednia – nota bene również dostępna do wykupienia w wyszukiwarce Google. Z uwagi na jego wielowarstwowość, konieczne jest opracowanie właściwego planu oraz późniejsze podążanie za nim. Ten musi być spójny i logiczny, a przede wszystkim odpowiednio ułożony – w taki sposób, by na żadnym etapie pozycjonowania nie tracić potencjału podejmowanych przez siebie działań. Plan to nie tylko wyszczególnienie kolejnych działań w zakresie pozycjonowania. To też oszacowanie budżetu, analiza konkurencji, wybranie najbardziej optymalnych słów kluczowych. Słowem – wszystko, co ma charakter organizacyjny, a co określi właściwy już proces.
  • Optymalizacja strony lub sklepu internetowego. Już po zbudowaniu własnego planu należy zoptymalizować własną stronę czy sklep – tak, aby ten był przystosowany do bycia pozycjonowanym pod konkretne frazy. Dzięki temu krokowi będzie się w stanie zmaksymalizować efektywność każdego kolejnego podejmowanego przez siebie działania. Optymalizacja pozytywnie wpłynie również na samą stronę. Dziś bowiem stawia się w niej na czynienie z niej wartościowego źródła informacji dla odbiorcy docelowego. Optymalizacja musi zakładać również wzięcie pod lupę publikowanych u siebie treści. Te muszą być nie tylko wysokiej jakości, ale też konkretne i maksymalnie wyczerpujące dany temat. Ponadto, muszą oczywiście być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. W naturalnej formie, oczywiście.
  • Zlecenie audytu. Choć można to zrobić jeszcze zanim przejdzie się do optymalizacji, rozsądniejszym wydaje się sięgnięcie po niego już po niej. Wtedy też będzie on w stanie wychwycić pomyłki i niedociągnięcia w już dokonanych działaniach. Dobry audyt odpowie na pytanie, czy strona internetowa jest odpowiednio przystosowana do bycia pozycjonowaną. Będzie też w stanie określić wszystko to, co jest na niej robione dobrze i źle. Weźmie pod uwagę konkurencję oraz oczywiście wszystkie trendy w pozycjonowaniu, poniekąd definiowane przez algorytmy wyszukiwarki.
  • Przejście do pozycjonowania zewnętrznego – po zadbaniu o samą w sobie stronę (to tak zwane pozycjonowanie on-site) trzeba będzie zając się tym, co dzieje się poza nią, a co ma z nią związek (a raczej powinno mieć). Pozycjonowanie zewnętrzne może być naprawdę zróżnicowane, a sprowadza się do jednego – sprawienia, by w sieci mówiło się o konkretnej stronie. Najlepiej na stronach tematycznie z nią powiązanych, cieszących się jak największym zainteresowaniem ze strony wyszukiwarki internetowej (takich z reputacją).

Podsumowanie

Pozycjonowanie stron nie bez powodu cieszy się aktualnie tak dużą popularnością. Jego efektywność jest bardzo adekwatna właśnie do niej. Wiedząc, jak dokładnie przebiega i od czego należy je zacząć ma się informacje pozwalające na świadome osiągnięcie sukcesu na jego polu. Samodzielnego lub w asyście profesjonalnej agencji interaktywnej.