Jak dodać stronę do Google Ads?

Jak dodać stronę do Google Ads?

Google Ads stało się jedną z podstaw skutecznych internetowych kampanii marketingowych o praktycznie nieograniczonym zasięgu. Nie ulega wątpliwości to, że aktualnie niemal każdy właściciel mniejszej czy większej firmy planuje własne kampanie właśnie w jego obrębie. Zanim jednak tak właściwie taką założy, powinien posiąść pewne podstawowe informacje na temat obsługi tegoż systemu. Jedną z tych, które stanowią absolutną podstawę jest to, jak dodaje się nowe witryny w obręb tej usługi. To właśnie na ten temat porozmawiamy w dzisiejszym wpisie.

Dodawanie nowej strony internetowej do Google Ads

Jako że dodawanie własnej strony internetowej do systemu Google Ads jest podstawą i punktem wyjściowym w tworzeniu kampanii, Google zadbało o to, by odbywało się szybko, sprawnie i nie generowało żadnych dodatkowych problemów. Jak dodać stronę do Google Ads? Tę pierwszą doda się już na etapie wstępnej konfiguracji usługi. Bez jej dodania bowiem dostęp do jakiejkolwiek opcji zarządzania własnym kontem będzie po prostu niemożliwy. Kolejne strony internetowe dodaje się przy tworzeniu reklam (są one po prostu przypisane do reklamy). Wygląda to w następujący sposób:

  • Logujemy się na konto Google Ads przy wykorzystaniu naszych własnych danych dostępowych. Tych samych, które wykorzystujemy do logowania się do dowolnej innej usługi amerykańskiej korporacji.
  • Otwieramy kampanię, którą chcemy edytować, a następnie przechodzimy do karty „Reklamy”.
  • Tutaj klikamy „Nowa reklama” i wybieramy opcję „Reklama tekstowa”.
  • W tym miejscu wpisujemy wszystkie niezbędne dane – nas interesuje tutaj „wyświetlany adres URL” i „docelowy adres URL”. Ten drugi jest tutaj najważniejszy, gdyż to pod niego zostaną przekierowani użytkownicy, którzy klikną w konkretną reklamę.

Oczywiście każda reklama może mieć zupełnie inny adres URL, dlatego też bez problemu można celować różne reklamy pod różne podstrony tej samej strony. Najrozsądniej jest tworzyć osobne kampanie marketingowe dla każdej strony, w obrębie której się operuje. Jasne – można dodawać reklamy prowadzące do różnych stron w ramach jednej kampanii. Wprowadza to jednak dużo chaosu, którego w tym przypadku raczej chce się uniknąć. Właśnie dlatego najrozsądniej jest dzielić to wszystko na kampanie.

Jak dodać stronę do Google Ads?

Jaka powinna być strona internetowa dodawana do Google Ads?

Dodając stronę internetową do Google Ads naturalnym jest, że chce się maksymalnie zwiększyć współczynnik konwersji i doprowadzić do tego, że odbiorcy reklam (użytkownicy wyszukiwarki lub odwiedzający strony partnerujące Google, w zależności od własnego wyboru) będą chętnie na nią wchodzić. To prowadzi do jednego wniosku: trzeba posiadać stronę adekwatną do tego, pod czym chce się ją promować. Mowa tutaj przede wszystkim o słowie kluczowym, w które się celuje. Jeżeli zatem promuje się własną stronę firmową (a dokładniej – sklep internetowy) pod frazą „gry komputerowe na PC”, trzeba te gry oferować. Ludzie tego właśnie będą się spodziewać wchodząc w reklamowaną stronę z wyników wyszukiwania. To w końcu jej poszukiwali.

Naturalnie rzecz biorąc strona firmowa powinna być jak najbardziej wyczerpująca i dostarczać użytkownikowi wszystkich informacji, jakich mógłby on wymagać. Tutaj warto przytoczyć przykład strony oferującej różnego rodzaju usługi. Załóżmy, że jest to masaż tajski. W takiej sytuacji użytkownik oczekuje kompleksowego przedstawienia oferty oraz wszystkich dostępnych sposobów tegoż masażu. Nie tylko tego. Chciałby też poznać adres firmy, dowiedzieć się wszystkiego na temat ceny usługi i pozyskać opcję szybkiego kontaktu z odpowiedzialnymi za nią osobami. To wszystko przekłada się na skuteczność konkretnej reklamy. Bierze to pod uwagę również Google, znacznie lepiej pozycjonując strony rzeczywiście adekwatne względem konkretnego słowa kluczowego. Za reklamy idealnie dopasowane do odbiorcy będzie też trzeba zapłacić mniej.

Tworząc stronę pod reklamowanie jej w sieci Google Ads warto podążać za wytycznymi związanymi z pozycjonowaniem stron – bardzo podobną gałęzią reklamy internetowej. W niej również stara się stworzyć stronę jak najbardziej przyjazną użytkownikowi docelowemu. Taką, która wczytywać się będzie szybko, a przy okazji będzie w pełni zaspokajała wszystkie jego potrzeby.

Podsumowanie

Aby móc promować konkretną stronę internetową w obrębie systemu Google Ads, trzeba będzie dodać ją do niego. Wiedząc, jak dodać stronę do Google Ads będzie się miało możliwość promowania różnych stron czy podstron w obrębie tego samego konta i przypisywać te strony do tworzonych przez siebie kampanii.

Warto wiedzieć, że choć znajomość podstawowych schematów i funkcjonalności Google Ads jest istotna, mimo wszystko rozsądnym rozwiązaniem jest powierzenie obsługi internetowych kampanii marketingowych profesjonalistom. Agencje interaktywne doskonale się na tym znają i są w stanie atak je zoptymalizować, by te przynosiły jak największy zysk przy pobieraniu najmniejszej ilości gotówki. To z kolei z pewnością przełoży się na ogólne zadowolenie z korzystania z całej usługi.