Inbound marketing co to?

Inbound marketing co to?

Inbound marketing (marketing przychodzący) to zestaw narzędzi promocyjnych online służących do przyciągnięcia uwagi odbiorców do produktu bez użycia natrętnej reklamy. Arsenał to wysokiej jakości teksty i infografiki w e-mailowych newsletterach, blogach i sieciach społecznościowych, a także filmy, podcasty, SEO, czyli narzędzia, które pozwalają dostarczać naprawdę przydatne i interesujące treści do odbiorców. Marketing przychodzący jest szczególnie skuteczny w wywieraniu wpływu na początkowo zmotywowaną grupę docelową, jednak korzystając z odpowiednich treści, można zaangażować nowych subskrybentów w interakcję, jeszcze bardziej zmieniając ich w kupujących.

Co to jest inbound marketing?

Dzięki wykorzystaniu naprawdę przydatnych treści, Inbound marketing skutecznie zwiększa lojalność wobec produktu, a nie tylko sucho informuje o kolejnym rabacie. Fajny bonus: pod względem kosztów finansowych marketing przychodzący jest znacznie tańszy niż marketing wychodzący (czasem o rząd wielkości lub więcej). Każdy projekt odniesie sukces tylko wtedy, gdy jego prawdziwa grupa docelowa będzie o nim wiedziała (i odpowiednio kupi jego oferty).

Przy pomocy marketingu przychodzącego produkt dyskretnie, ale skutecznie trafia do świadomości potencjalnego nabywcy, podczas korzystania z outbound marketingu produkt dosłownie wdziera się do głowy poprzez reklamę, co często powoduje odrzucenie. Inbound marketing skupia się na osobach, które już są zainteresowane ofertą. Jego celem jest znalezienie oferty przez klientów. W efekcie zmienia się stosunek ilościowy między leadami a kupującymi: przy stosunkowo niewielkiej liczbie odbiorców dokonywanych jest więcej transakcji.

Jak działa inbound marketing?

Inbound Marketing swoją skuteczność zawdzięcza łączeniu ze sobą najbardziej obiecujących kanałów reklamowych, wzmacnianych przez nowoczesne media społecznościowe. Obecnie zbliża się do szczytu swojej popularności, a liczba korzystających z niego firm rośnie z dnia na dzień, między innymi w segmencie e-mail marketingu. Jednak prawidłowe wykorzystanie narzędzi promocji przychodzącej oraz wykorzystanie odpowiednich tekstów w mailingach z pewnością przyczyni się do zwiększenia sprzedaży, pomimo dość dużej konkurencji.

Główne kroki, które należy podjąć, aby to zrobić, obejmują:

  • Tworzenie angażujących treści
  • Obliczanie za pomocą SEO odbiorców, którzy naprawdę potrzebują tych informacji
  • Generowanie leadów – konwersja wizyt na rejestracje, aplikacje, rozmowy
  • Rozwój relacji z leadami poprzez aktualne biuletyny e-mailowe prowadzące do zakupu
  • Przekształcenie leadów w kupujących (po naturalnym wyselekcjonowaniu części grupy docelowej, która nie jest gotowa do konwersji)
  • Utrzymanie uwagi kupujących (przekształcenie jednorazowych kupujących w stałych)
  • Analiza i dostosowanie taktyk poprzez monitorowanie wyników oraz poprawę jakości treści i ogólnej koncepcji pracy (powinno to stać się jednym z ciągłych procesów pracy, podobnie jak sama metoda Inbound marketingu).

Najważniejszą zasadą skutecznego wpływu przychodzącego w e-mail marketingu w celu przyciągnięcia nabywcy jest wysłanie odpowiedniej treści we właściwym czasie. Jednocześnie teksty wiadomości powinny być nie tylko przydatne i trafne, ale także pisane żywym językiem z odpowiednią dozą humoru. Nie można zapominać również o regularnym przypominaniu o produkcie w celu utrwalenia jego wizerunku w świadomości adresata. Z jednej strony sam e-mail marketing można słusznie nazwać jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu przychodzącego.

E-mail marketing w jego różnych formach jest płynnie zintegrowany z kompletnym programem marketingu przychodzącego dla niemal każdej firmy, ponieważ może dokładnie oszacować liczbę potencjalnych klientów pozostających w kontakcie. Jednocześnie dodatkowymi zaletami e-mail marketingu w ramach Inbound Marketingu są przystępne ceny, wysoki zwrot z inwestycji oraz możliwość automatyzacji wielu procesów.

Inbound marketing co to?

Na czym opiera się marketing przychodzący

Nowy, rewolucyjny inbound marketing opiera się na następujących zasadach:

  • Aktywne wykorzystanie metod marketingowych SEO/SEM – pozyskiwanie klientów przez wyszukiwarki, stworzenie własnej grupy i doprowadzenie klienta do zakupu.
  • Blogowanie w celu zwrócenia uwagi na swoją stronę docelową
  • Szerokie wykorzystanie mediów społecznościowych (Facebook, Twitter) w celu promocji nowego produktu/usługi
  • Utrzymywanie własnego kanału RSS, podcastów, publikowanie eBooków.

Stworzenie skutecznej strategii marketingowej jest wyzwaniem dla specjalistów ds. marketingu. Sposobów zachowań odbiorców może być dużo. Mogą korzystać z wielu kanałów, otwiera maila, korzysta z Facebooka, generuje różne ścieżki. Preferowane jest korzystanie z wszelkiego rodzaju bezpłatnych narzędzi handlu elektronicznego, takich jak Google Analytics i eksperymentowanie z treścią. Marketing przychodzący jest idealny dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy nie mają dużych budżetów reklamowych. Ponadto ta metoda jest po prostu bardziej zgodna z duchem czasu, kiedy drogie kampanie reklamowe rynkowych gigantów zamieniają się w marnotrawstwo pieniędzy.