ile zarabia trade marketing manager?

Ile zarabia trade marketing manager?

Doświadczony trade marketing manager może sprawić, że nawet najbardziej nieznana firma wzrośnie w sprzedaży towarów i usług.To ciekawy, ale odpowiedzialny zawód, który wymaga kreatywnego i elastycznego myślenia. Żadna nowoczesna organizacja (zarówno komercyjna, jak i niekomercyjna) nie może skutecznie rozwijać się, zwiększać swojej obecności na rynku i wyróżniać się na tle konkurencji bez użycia reklamy. Profesjonalna praca działu marketingu jest najważniejszą gwarancją wzrostu popularności i sprzedaży, świadomości marki oraz lojalności wobec niej. Dlatego marketingowcy zarabiają doskonale, ich wiedza jest niezbędna do prowadzenia dochodowego biznesu.

Czym się zajmuje trade marketing manager?

Każde przedsiębiorstwo musi być a priori konkurencyjne – mocna pozycja na rynku, gotowość na zmiany wewnętrzne przy jednoczesnym śledzeniu wahań rynkowych i wymagań biznesowych, pewne i elastyczne zarządzanie. Aby przebieg przedsiębiorstwa utrzymał się, wzmocnił i dostosował do jego zmian, firma musi posiadać trade marketing manager. Czyli menedżera sprzedaży i marketingu który zajmuje się pozyskiwaniem i zatrzymywaniem klientów lub nabywców. Bada rynek, aby zrozumieć, na jakie usługi lub produkty jest największy popyt, jak powinna wyglądać atrakcyjna oferta, ile powinna kosztować oraz jak najlepiej promować i sprzedawać usługę lub produkt.

Menedżer marketingu to w większości przypadków osoba z wyższym wykształceniem o profilu reklamowym, która wykonuje szeroki zakres zadań. Poszukuje różnych sposobów, technik, narzędzi, które pomogą zwiększyć sprzedaż towarów lub usług firmy. Uwzględnia przy tym koncepcję organizacji, jej możliwości finansowe, charakterystykę grupy docelowej, jej potrzeby, bolączki i ograniczenia.

ile zarabia trade marketing manager?

Ile zarabia trade marketing manager

Menedżer marketingu to osoba odpowiedzialna za marketing w przedsiębiorstwie, od badań i analityki po opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej. Trade marketing manager odpowiedzialny jest za marketing, zorientowany na wyniki i zmotywowany (wzrost udziału w rynku, osiągnięcie pozycji lidera, wzrost przychodów, rentowności itp.). Pełni stanowisko kierownicze, może pracować sam lub z asystentami (dział marketingu), ale cała odpowiedzialność spoczywa na nim. Opracowanie strategii polega na zdefiniowaniu misji i celów firmy, podstawowej strategii lub ukierunkowaniu strategicznym.

Piastowanie takiego stanowiska jest korzystne finansowo, ponieważ jego zarobki wahają się w granicach 14000 złotych brutto miesięcznie. Wynagrodzenie to jedno a inne pozapłacowe świadczenia to drugie. A mianowicie, to: telefon służbowy do celów prywatnych, wsparcie finansowe zajęć sportowych, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie. Menedżer sprzedaży i marketingu wykonuje ciekawe zadania, ponadto jest to doskonały pomysł na zrobienie kariery. Płaca jest adekwatna do posiadanej wiedzy i wkładu zawodowego w zyski sprzedażowe danej firmy.

Jaki zakres obowiązków spoczywa na trade marketing manager?

Taki specjalista w dziedzinie marketingu wykonuje cały zakres zadań marketingowych stojących przed firmą:

  • Analizę marketingową
  • Pozycjonowanie produktu na rynku
  • Badanie zachowań konsumentów
  • Analizę otoczenia konkurencyjnego i sytuacji rynkowej
  • Przeprowadzanie planowania marketingowego
  • Dostarczanie niezbędnych analiz dla skutecznego brandingu i reklamy.

Marketingowiec stoi na przecięciu produktu i rynku. Wpływa również na udoskonalenie najczęściej sprzedawanego produktu. Jego zadaniem jest znalezienie narzędzi i sposobów na zwiększenie sprzedaży i marketingu produktów i usług. Na podstawie otrzymanych danych opracowuje politykę cenową i współpracuje przy tworzeniu gamy produktów. Wzrost zysków bezpośrednio zależy od napływu nowych nabywców. Dlatego do obowiązków marketingowca należy określenie polityki reklamowej firmy.

Praca trade marketing manager wymaga elastyczności, umiejętności szybkiego dostosowania się do potrzeb rynku i osiągnięcia tego samego od marki, dla której pracuje. Bardzo często pomysły reklamowe, realizowane w możliwie najkrótszym czasie w odpowiedzi na popularną okazję newsową, generują znaczny napływ klientów. Jednocześnie brak możliwości szybkiej reakcji na jakiekolwiek wydarzenie w niszy rynkowej czy na świecie, czy zmiany preferencji klientów, pozostawia firmę w tyle za konkurencją.

Regulacja relacji z klientami to zadanie trade marketing manager

Kluczowym celem usług marketingowych jest nawiązanie stałej, długoterminowej relacji z konsumentem. A są one możliwe tylko w oparciu o znajomość profilu klienta, jego potrzeb.

Dla menedżera sprzedaży i marketingu ważne jest:

  • Regularnie monitorować reakcje klientów na własne działania marketingowe
  • Utrzymywać dwukierunkową komunikację z klientem, opartą na informacjach zwrotnych, na budowie różnych dogodnych kanałów komunikacji
  • Stworzyć w relacji klient-firma zarówno racjonalne, jak i emocjonalne połączenie.

Marketingowiec musi zaktualizować bazę danych klientów. Idealnie powinien to być system CRM. Niezbędne jest stworzenie takiego systemu zarządzania personelem, którego celem jest kształtowanie i utrzymywanie lojalności klientów.