Ile zarabia marketing specialist?

Ile zarabia marketing specialist?

Jeśli chodzi o zawód marketing specialist, to jest to specjalista ds. marketingu, który łączy potrzeby grupy docelowej z możliwościami firmy. Jest dyrygentem i rzecznikiem interesów konsumentów w biznesie, aby ten mógł jak najlepiej dostosować swoją ofertę i zmaksymalizować zainteresowanie nią klientów. Dla konsumentów ważne jest, aby korzyść, którą otrzymują, była postrzegana, jako wyższa niż koszty związane z jej pozyskaniem. Jeśli ten warunek jest spełniony, ludziom łatwiej jest rozstać się z pieniędzmi. Dlatego głównym celem pozycji marketingowej jest zwiększenie postrzeganej wartości propozycji.

Jakie zadania w praktyce realizuje marketing specialist?

Trzeba się trochę zagłębić się w funkcjonalność specjalisty ds. marketingu w firmie. Ma cztery główne obszary w swoim arsenale, aby wpłynąć na wynik sprzedażowy. Obejmują one:

  • Produkt
  • Cena
  • Kanały dystrybucji
  • Promocja.

Jeśli chodzi o to, że marketing służy umożliwieniu firmie większej sprzedaży, oznacza to, że specjalista d/s marketingu stwarza dogodne warunki do uzyskania pożądanego rezultatu, ale nie zastępuje funkcji sprzedażowej. Oznacza to, że funkcja marketingowa działa na rzecz znalezienia docelowego konsumenta w ogromnej przestrzeni informacyjnej, nawiązuje z nim interakcję, aby przygotować go na rozwiązanie, w którym propozycja firmy wygląda najbardziej adekwatnie do oczekiwań.

Ile zarabia marketing specialist?

Obecnie marketing specialist zarabia około 4900 złotych brutto. Może zarobić również mniej (około 3200 zł) lub więcej (około 6000 zł) A jest to uzależnione od takich elementów jak:

  • Posiadane wykształcenie
  • Staż pracy na takim lub podobnym stanowisku (doświadczenie zawodowe)
  •  Wielkość firmy, która będzie go zatrudniać
  • Województwo, w którym będzie pracować.

Ale to nie wszystko, ważny jest również zakres jego obowiązków i typ umowy o pracę, na jaką będzie zatrudniony w danej firmie. Czy oprócz otrzymywanego wynagrodzenia, specjalista d/s marketingu może liczyć na jakieś benefity? Tak. A są to:

  • Premie za wyniki indywidualne i zespołowe
  • Prywatna opieka medyczna
  • Dofinansowanie do kursów, szkoleń,studiów podyplomowych
  • Karnety na siłownię i do klubu fitness
  • Imprezy integracyjne.

Ważne! Każda firma zatrudniająca specjalistę do prowadzenia działań reklamowych posiada własną politykę płacową.

Ile zarabia marketing specialist?

Znaczenie biznesowe zawodu marketing specialist

W nowoczesnej gospodarce środki produkcji nie są już tak ważne, aby odnieść sukces w biznesie. Dziś głównym atutem firmy jest umiejętność tworzenia atrakcyjnych produktów, ciekawych marek, budowania rozbudowanej sieci sprzedaży oraz skutecznego poszerzania rynków sprzedaży. A wszystko to należy do obszaru odpowiedzialności marketingu, który staje się, więc kluczową kompetencją nie tylko dla specjalistów w marketingu, ale także dla przedsiębiorców.

W warunkach dużej ilości towarów na rynku trudno wyobrazić sobie biznes, który poradzi sobie bez specjalisty ds. marketingu. Nawet najbardziej udany produkt ginie w obfitości konkurentów, napływu od nich komunikatów reklamowych i innych szumach informacyjnych. W praktyce marketing specialist pełni rolę radaru dla biznesu, który diagnozuje przestrzeń i wyznacza drogę nawigacji firmy do celów i osiągnięć. Co dokładnie tłumaczy jego znaczenie dla biznesu.

Co robi marketing specialist, bez czego firmy nie mogą się obejść? Oto kilka powodów:

  • Marketing specialist pomaga zrozumieć konsumenta. Firma i jej klienci często znajdują się w różnych orbitach zainteresowań i oceny użyteczności.To, z czego firma może być dumna, może wcale nie imponować tym, do których adresowany jest produkt. Specjalista badając konsumentów, wyjaśnia w firmie, co chcą zobaczyć w swojej ofercie rynkowej.
  • Marketingowiec popycha firmę do ulepszania swojego produktu. W konsekwencji poprzedniego punktu specjalista ds. marketingu jest bardziej niż inni zainteresowany firmą tworzącą produkt, na który jest zapotrzebowanie na rynku. Widząc niezgodność oczekiwań z rzeczywistością, przedstawia on problemy przedsiębiorcy i proponuje rozwiązanie.
  • Specjalista pomaga wyróżnić się na tle konkurencji. Wiele firm ma problem z odpowiedzią na pytanie, dlaczego konsument powinien kupić ich produkt. Jedną z kluczowych umiejętności takiego specjalisty jest tworzenie strategii pozycjonowania, czyli m.in. umiejętność znalezienia i wyróżnienia istotnego dla konsumentów parametru podaży, co pozwala odróżnić go od konkurencji. Co więcej, bycie wyjątkowym nie jest celem samym w sobie, potrzebne jest zróżnicowanie, aby zwiększyć zainteresowanie klientów i zwiększyć sprzedaż w długim okresie.
  • Marketing specialist przyciąga tych konsumentów, którzy nie przychodzą sami.Ten przedmiot spodoba się szczególnie tym, którzy są przekonani, że dobry produkt nie potrzebuje reklamy. Firma może wyprodukować świetny produkt, ale bez dodatkowych zachęt jest mało prawdopodobne, że otrzyma wystarczający i regularnie odnawiany napływ klientów. Kompetencja marketingowca polega na zidentyfikowaniu docelowych odbiorców i wzorców zachowań u osób, które najprawdopodobniej doprowadzą do zakupu oraz zaplanowaniu kampanii promocyjnej, która skłoni ich do podjęcia decyzji o zakupie.  
  • Specjalista ds. marketingu znajduje wspólny język i zapewnia komunikację z konsumentem. Stworzenie najbardziej odpowiedniego produktu i przeprowadzenie kampanii, choć nie jest łatwe, nie wystarczy do sukcesu. Interakcja z konsumentami powinna odbywać się na tych samych falach, co z nimi. Dotyczy to szczególnie młodej publiczności. Niespójności językowe, projektowe, komunikacyjne itp. może nie tylko nie przyciągnąć uwagi kupujących, ale wręcz przeciwnie, odepchnąć ich od produktu firmy. Marketingowiec to specjalista w organizacji, który wie, jak komunikować się z grupą docelową i może odpowiednio budować komunikację.

Jak widać z powyższego, na marketing specialist spoczywa wielka odpowiedzialność. Od jego kompetencji i profesjonalizmu zależy, jak skutecznie firma będzie konkurować i rozwiązywać swoje problemy na rynku.