ile zarabia digital marketing manager?

Ile zarabia digital marketing manager?

Cyfryzacja ma duży udział w biznesie, wiele osób korzysta nie tylko z komputerów stacjonarnych, ale również laptopów i urządzeń mobilnych. Wpływa również na metody zakupu towarów i usług oraz ich sprzedawanie. Aby wypełniać takie zadania i uzyskiwać dla firmy zyski niezbędny jest digital marketing manager, czyli dokładnie mówiąc – menedżer ds. marketingu cyfrowego. Czy warto zostać takim specjalistą? Na pewno, zarobki są imponujące, ale trzeba wykazać się odpowiednią wiedzą, doświadczeniem i zdolnościami.

Czym zajmuje się digital marketing manager?

Menedżer ds. marketingu cyfrowego potrafi zaoferować nowy sposób prowadzenia biznesu, sprawnie posługuje się narzędziami marketingu internetowego, zna kanały cyfrowe. Przeprowadzi promocję firmy przy wykorzystaniu mediów społecznościowych i wyszukiwarek itp. Za co odpowiada digital marketing manager? Przede wszystkim za promowanie marki, oferowane przez nią produkty lub usługi, sprawne prowadzenie różnych kampanii reklamowych. Jego zadaniem jest zainteresowanie i przyciągnięcie klientów. Menedżer musi mieć wiedzę z zarządzania i marketingu cyfrowego, aby jak najwydajniej budować świadomość firmy i pozyskiwać potencjalnych klientów za pomocą reklam online, stron firmowych itd.

Ile zarabia digital marketing manager?

Zarobki są zróżnicowane a ich wysokość jest uzależniona od wykształcenia, doświadczenia, stażu na takim stanowisku i oczywiście wielkości firmy i miejscowości, w której będą wykonywane obowiązki menedżera ds. marketingu cyfrowego. Zarobki są ustawione w dość rozległych widełkach i kształtują się od 4000 złotych dla początkujących do 14 000 złotych dla doświadczonych i kreatywnych menedżerów. Warto podnosić sobie poprzeczkę i zdobywać nową wiedzę na temat cyfryzacji i prowadzenia produktywnego marketingu w Internecie.

ile zarabia digital marketing manager?

Obowiązki digital marketing managera

  • Udział w opracowaniu i wdrożeniu kompleksowej strategii zarządzania reputacją i promocją firmy w Internecie.
  • Utrzymanie i rozwój istniejącej strony, zwiększenie użyteczności i konwersji do docelowej akcji, wprowadzenie usług, monitorowanie aktualności i poprawności zamieszczanych informacji itp.
  • Udział w opracowaniu i wdrożeniu strategii przyciągania docelowego ruchu na stronę firmy, identyfikacja i analiza efektywnych kanałów przyciągania.
  • Przeprowadzanie optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek, kampanie reklamowe w Internecie (kontekstowe, displayowe, projekty specjalne).
  • Prowadzenie kampanii reklamowych w sieci i ocena ich skuteczności.
  • Wsparcie i promocja firmy w sieciach społecznościowych i innych zasobach internetowych.
  • Przygotowanie i zatwierdzenie regularnego planu treści w celu wyrobienia pozytywnej opinii o marce i firmie.
  •  Monitorowanie aktywności konkurentów w sieci.

Wymagania, jakie musi spełnić digital marketing manager

  • Wykształcenie wyższe zakresie marketingu.
  • Znajomość technologii tworzenia i promocji stron w Internecie.
  • Umiejętność przekształcenia celów i zadań marketingowych firmy w cele i zadania marketingu cyfrowego.
  • Rozumienie kluczowych trendów rozwojowych Digital Marketingu i SMM.
  • Odpowiedzialność i koncentracja na wynikach.
  • Doskonałe umiejętności analityczne, myślenie systemowe, umiejętność selekcji informacji na dany temat, przetwarzania, edycji, stylizacji i pisania tekstów.
  • Kreatywność, chęć wymyślania i umiejętność realizacji własnych pomysłów do końca.
  • Doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu kampanii reklamowych w sieci.
  • Doświadczenie w analizie efektywności źródeł ruchu i zasobów internetowych.
  • Doświadczenie w promocji stron internetowych i zarządzaniu kontekstem, zrozumienie algorytmów rankingowych.
  • Znajomość HTML, edytorów graficznych, SEO, SMO, Google Analytics.

Dobry digital marketing manager jest niezbędny w każdej firmie

Menedżer ds. marketingu cyfrowego potrafi ocenić, które nowe technologie będą najlepsze do zastosowania w danej firmie do jej promocji. Sprawi, aby witryny firmowe były bardziej przyjazne dla klienta, dostarczając angażujące treści. Ważna jest umiejętność oceny strategii marketingu cyfrowego i wskaźników sukcesu konkurencji w celu zbadania wskaźników wydajności, dlatego czasami opracowuje strategię prześcignięcia konkurencji. Digital marketing manager bierze czynny udział w planowaniu kampanii reklamowych, opracowuje koncepcje i strategie. W firmie zajmuje się tworzeniem, prowadzeniem i optymalizacją kampanii reklamowych w Google Ads, reklamie targetowanej w mediach społecznościowych, Facebooku, Instagramie.

Menedżer zajmuje się procesem zarządzania i najczęściej posiada doświadczenie w samodzielnym zarządzaniu projektami internetowymi. Cechuje go także zaawansowana wiedza z zakresu reklamy kontekstowej, targetowanej i e-mail marketingu. Posiada kompetencje do samodzielnej konfiguracji i prowadzenia kampanii. Ma doświadczenie z platformami w celu poprawy skuteczności kampanii reklamowych. Aby wykonywać taki zawód trzeba posiadać takie cechy jak: odpowiedzialność, punktualność, gotowość do rutynowej pracy, umiejętność uczenia się, towarzyskość, odporność na stres.