Ile tagów SEO?

Ile tagów SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych jest to jedna z obecnie najszybciej rozwijających się gałęzi e-przemysłu. Ogólnie rzecz ujmując dzieje się tak, ponieważ współcześnie to, jak wysoko wyświetli się nasza firma w wynikach wyszukiwania, może stanowić o być lub nie być naszej firmy. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo Internet oddziałuje na naszą rzeczywistość, ale dzieje się to w stopniu zdecydowanie większym, niż do tej pory sądziliśmy. Nawet w handlu oraz usługach świadczonych stacjonarnie, ruch klientów jest najczęściej napędzany dzięki internetowi. Jeśli nasza strona nie będzie wysoko, raczej nie będziemy mieli lekko.  Oczywiście nie jest jeszcze tak, że każda firma, która nie ma strony internetowej lub jej nie pozycjonuje nie będzie w stanie przebić się na rynku, ale na pewno taka sytuacja nie pomaga nam w prowadzeniu biznesu i oczywiście wiele zależy od tego, gdzie biznes prowadzimy. Im bardziej technologicznie rozwinięte społeczeństwo, im większa konkurencja i ruch w interesie, tym trudniej poradzić sobie bez strony internetowej oraz pozycjonowania jej.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie polega w takim ogólnym znaczeniu na sprawieniu, aby naszą stronę internetową odwiedziło jak najwięcej ludzi, co jest równoznacznie niemal zawsze z tym, że będziemy mieli więcej klientów. Oczywiście sprawienie aby osoby odwiedzające naszą stronę stały się naszymi klientami wymaga również takiego pozycjonowania, aby trafiały do nas osoby faktycznie szukające takich towarów lub usług jakie oferujemy, ale ogólne założenie sprowadza się do jednego, im więcej odwiedzin, tym więcej klientów, a im więcej klientów tym lepsze obroty.

Ile tagów SEO?

Pozycjonowanie wykorzystuje wiele metod, które co do zasady mają ten sam cel, ale wykorzystują różne metody, do tego aby go osiągnąć. Jednym ze starszych działów pozycjonowania jest pozycjonowanie za pomocą tekstów SEO. Metoda ta jest metodą bardzo skuteczną, ale dość wymagającą. Pozycjonowanie SEO wymaga tego, aby na stronie internetowej umieszczać teksty SEO, które zawierają odpowiednie słowa kluczowe, które czasami są nazywane tagami SEO.

Co to są teksty SEO?

Jeśli chcemy wiedzieć czym jest pozycjonowanie SEO oraz w jaki sposób się to robi, to musimy jednoznacznie opowiedzieć sobie o tym, czym są teksty SEO. Teksty SEO są to teksty, które służą do pozycjonowania stron internetowych. Pozycjonowanie opiera się w dużej mierze na tym, że na strony wrzucamy specjalne teksty, które zawierają w sobie interesujące nas „tagi SEO”. Teksty te są naprawdę bardzo różne. Wiele z nich są tak słabej jakości, że są zagnieżdżane tak głęboko w strukturze strony, że szansa na to, że ktoś je kiedykolwiek  przeczyta jest naprawdę minimalna. Są również teksty, które są ich całkowitym przeciwieństwem, czyli profesjonalne teksty pozycjonujące, które mają w sobie co prawa „tagi”, ale ich ilość jest niewielka, nieodczuwalna, a sam tekst jest merytoryczny o rzeczowy. Ilość „tagów” w tekście, jest niezwykle istotna. Może ona wpłynąć na ocenę takiego tekstu jako dobry lub nie przez czytelników, oraz przez algorytmy wyszukiwarek internetowych.

Ile tagów SEO powinniśmy wykorzystywać w tekstach pozycjonujących?

Bardzo ważną kwestią odnośnie do pozycjonowania, jest ilość tagów w tekście SEO. Ilość takich słów kluczowych zwanych tagami, może działać na korzyść lub niekorzyść zarówno samego tekstu, jak i całej strony internetowej. Ilość używanych słów kluczowych, czyli „tagów” może być naprawdę bardzo różna. Bardzo dużo zależy od dwóch rzeczy, czyli od tego jakie mamy do umieszczenia w tekście słowa kluczowe oraz od tego jaki rodzaj tekstu piszemy. Jeśli słowo kluczowe jest to nienaturalny ciąg słów, na przykład „prażona kukurydza warszawa”, to umieszczenie ich wszystkich kilku na raz w małym obszarze tekstu wygląda całkowicie nienaturalnie. Możemy oczywiście tak zrobić, ale zazwyczaj wtedy kiedy piszemy słabe jakościowo teksty, które nie będą czytane przez ludzi i są tworzone tylko do celów optymalizacyjnych. Inaczej ma się sytuacja jeśli słowem kluczowym jest słowo lub słowa, które są naturalne i są oczywiście związane ściśle z tematyką tekstu. Dla przykładu jeśli piszemy tekst o wycieczkach do Norwegii, a słowem kluczowym jest „Norwegia”, to wykorzystywanie tego słowa nie będzie sprawiać problemów. 

 

Oczywiście powinniśmy również używać słów kluczowych w odmianach oraz jako synonimy. Wówczas jest to przez wyszukiwarkę lepiej oceniane, podobnie zresztą jeśli taki tekst czytają ludzie, to taki tekst z użyciem takich słów kluczowych jest bardziej naturalny i zdecydowanie lepiej właśnie takich używać. Synonimy jakie możemy użyć w odniesieniu do słowa „Norwegia” to na przykład Skandynawia, kraina fiordów, Norge itp. Jeśli nie ma weny i nie możemy znaleźć wystarczającej ilości synonimów, to możemy się posiłkować wyszukiwarkami synonimów. 

 

Dobrze jest aby tagi SEO były rozmieszczone nie tylko w tekście głównym, ale również w tytule oraz w akapitach. Oczywiście w takiej sytuacji możemy słowa kluczowe odmieniać i stosować synonimy. Wygląda to wtedy bardziej naturalnie.