Ile płacisz za kliknięcie twojej reklamy Google Ads?

Ile płacisz za kliknięcie twojej reklamy Google Ads?

Google Ads to narzędzie, które cieszy się na świecie olbrzymią popularnością, a dla wielu firm stanowi jedyne, które wykorzystują do tworzenia własnych kampanii marketingowych. Potrafi być bardzo skuteczne w generowaniu przychodów i konwersji – trzeba je jednak odpowiednio wykorzystać. Aby to zrobić, konieczne jest dowiedzenie się nie tylko na temat tego, jak działa, ale i jak pobiera opłaty. Za co zatem płaci się w jego obrębie? Ile kosztuje jedno kliknięcie w reklamę? Te kwestie zamierzamy poruszyć w naszym dzisiejszym wpisie.

W jaki sposób Google Ads rozlicza się z wyświetlanych przez siebie reklam?

Google oparło swoje narzędzie na dwóch różnych modelach rozliczeniowych. Musisz więc mieć świadomość, że za swoją kampanię zapłacisz w nim przez dwa czynniki: liczbę wyświetleń oraz kliknięć w reklamę. Wyświetlenia zwiększają rozpoznawalność konkretnej firmy i sklepu. To, że klient nie kliknie w reklamę nie oznacza bowiem, że jej nie zobaczył i podświadomie nie zakodował we własnym umyśle. Największą część Twojego budżetu pobierają jednak kliknięcia, które prowadzą do podstawowej konwersji – odwiedzin strony internetowej, którą promujesz. Choć nie musi to być Twój ostateczny cel (często konwersję utożsamia się z zakupem konkretnego przedmiotu, skorzystaniem z usługi czy chociażby ze skorzystaniem z formularza kontaktowego), to właśnie kliknięcia są najbardziej kosztowne.

Warto wiedzieć: rozliczenia z Google opierają się na modelu rozliczeniowym pre-paid. Oznacza to, że najpierw trzeba wpłacić określoną kwotę na własne konto, a dopiero potem będzie można wystartować z kampanią marketingową, która z tej kwoty będzie pobierała należność w regularnych odstępach czasu, w obrębie limitów dziennych i miesięcznych, jakie się ustali.

Ile płacisz za kliknięcie twojej reklamy Google Ads?

Ile więc zapłacisz za jedno kliknięcie w Twoją reklamę?

Jeśli chcesz prowadzić skuteczną, efektywną, a zarazem maksymalnie wykorzystującą posiadany przez Ciebie budżet kampanię reklamową, musisz mieć świadomość co do tego, jak kształtują się ceny każdej z nich. Tylko wtedy bowiem będziesz mógł określić, które kampanie są warte zachodu, a które – nie bardzo. Testując Google Ads szybko dostrzeżesz, że ceny za pojedyncze kliknięcie mogą się diametralnie od siebie różnić. Wszystko tutaj zależy bowiem od mnóstwa czynników, każdy z których ma na to wpływ. Za klknięcie zapłacisz mniej jeśli:

  • reklama dotyczy mało popularnego słowa kluczowego, a zatem takiego, które wyszukiwane jest stosunkowo rzadko. Tutaj przewagę będziesz miał, jeśli będziesz działał w dużej niszy, po którą osoby sięgają dość rzadko;
  • w obrębie danego słowa istnieje niewielka konkurencja – wyświetlanie się pod bardziej konkurencyjnymi słowami kluczowymi jest znacznie bardziej kosztowne. To, czy Twoja strona się wyświetli jest określane na zasadzie „aukcji”. W skrócie: licytujesz się stawką z innymi reklamodawcami o to, czy Twoja strona pojawi się w wynikach wyszukiwania (tutaj wchodzi w grę maksymalnie CPC, które określasz);
  • postawisz na słowa kluczowe z tak zwanego „long-taila”, a zatem takie, które są jak najbardziej specyficzne. Jako przykład można tutaj podać frazę „sukienka na lato”, która będzie zapewne bardzo kosztowna. Koszt kliknięcia w tym przypadku znacznie zredukujesz doprecyzowując to słowo kluczowe, na przykład tworząc z niego „sukienka w groszki na lato”. Oczywiście, będzie ono mniej popularne – wygeneruje jednak znacznie mniejszy koszt;
  • poszerzysz grono odbiorców – jeśli celujesz w bardzo specyficzny target, możesz zapłacić nieco więcej. Warto więc nieco „rozluźnić” tenże target – w szczególności wtedy, gdy zobaczysz, że reklama generuje zbyt duże koszta.

Z uwagi na fakt, że dobranie reklam ma tak istotny wpływ na to, jak szybko wyczerpuje się własny budżet na kampanie marketingowe, warto zadbać o to, by dobierać tylko te, których stosunek ceny do jakości (konwersji) jest najlepszy. Oczywistym jest, że samodzielnie może być ciężko to określić. Dlatego też bardzo rozsądne jest postawienie na usługi świadczone przez profesjonalistów. Solidna agencja interaktywna dobierze reklamy w taki sposób, by nie tylko przynosiły jak największy zysk, ale i wykorzystywały budżet do maksimum. Nie sztuką jest bowiem wybór najpopularniejszych i najbardziej ogólnych słów kluczowych, które na pewno generują wyświetlenia. Sztuką jest znalezienie takich, które będą kosztować niewiele, a przyniosą znacznie większe zyski.

Podsumowanie

Świadomość co do tego, ile płacisz za kliknięcie Twojej reklamy Google Ads jest w stanie pomóc Ci w wybraniu tych, które rzeczywiście będą w stanie przełożyć się na rzeczywiste zyski. Planując własną kampanię marketingową musisz bowiem wziąć pod uwagę nie tylko jej ostateczną skuteczność, ale i koszt związany z jej przeprowadzeniem. Musisz przy tym pamiętać, że nie zawsze reklamy w obrębie popularnych, ogólnych i pozornie najlepszych słów kluczowych sprawdzają się najlepiej. Często bardziej opłaca się postawić na reklamy bardzo specyficzne (na przykład wskazujące na konkretny produkt) niż na te, które na pewno zostaną zobaczone przez mnóstwo odbiorców.