Ile kosztuje kampania Google Ads?

Ile kosztuje kampania Google Ads?

Google Ads to system, którego używa się coraz częściej i chętniej w tworzeniu własnych internetowych kampanii marketingowej. Już dawno stał się nieodzowną ich częścią i czymś, bez czego praktycznie nie można się obyć. Nie ma się czemu dziwić. Tylko dzięki niemu można bowiem zyskać dostęp do praktycznie nieograniczonego grona odbiorców rzeczywiście zainteresowanych produktem, usługą czy konkretną branżą. Ile jednak zapłaci się za kampanię w jego ramach? Co ma wpływ na ostateczny jej koszt? Te kwestie postaramy się poruszyć w naszym dzisiejszym wpisie.

Co składa się na koszt reklamy w Google Ads?

Ile kosztuje kampania Google Ads? Na to pytanie nie da się odpowiedzieć, zanim tak właściwie zapozna się z konkretnym przypadkiem, firmą i jej celami marketingowymi. Koszt każdej kampanii jest bowiem bardzo elastyczny i zależny od całego mnóstwa różnych czynników. Ostateczna decyzja w kwestii tego, ile przeznaczy się na reklamę, zawsze leży po stronie reklamodawcy. Z tym jednak, że należy się liczyć z jej bardzo ścisłym powiązaniem z jej skutecznością oraz zwrotem z inwestycji. Można uogólnić, że koszt kampanii to wypadkowa dwóch rzeczy:

  • posiadanego przez siebie budżetu, czyli to, ile przeznacza się na wyświetlenie lub kliknięcie w reklamę. Budżet można regulować samodzielnie – wtedy też reklamy „pochłaniają go” do momentu pełnego wykorzystania go. Wtedy też przestają się wyświetlać. Budżet ustalany jest dobowo i miesięcznie;Ile kosztuje kampania Google Ads?
  • obsługi kampanii – choć samodzielne prowadzenie kampanii jest możliwe (zwłaszcza że Google Ads oferuje świetnie do tego przystosowany kreator), znacznie rozsądniej jest sięgnąć po usługi, jakie świadczy profesjonalna agencja interaktywna. Prawda, te potrafią kosztować. Tak naprawdę jednak mogą się one okazać… bardziej opłacalne od zrezygnowania z nich. Wynika to z olbrzymiej wagi optymalizacji konkretnej kampanii marketingowej. Reklamę trzeba nie tylko stworzyć, ale i odpowiednio stargetować – pod konkretne słowa kluczowe i odbiorców. Tak, aby jak najwięcej z tych ostatnich zdecydowało się nie tylko na kliknięcie, ale i realizację celu firmy (kontakt z obsługą, zakup przedmiotu czy inne).

Choć samą reklamę bardzo łatwo jest stworzyć, na umiejętne prowadzenie kampanii składa się również dokładna jej analiza i szukanie sposobów na to, by wycisnąć z niej więcej. Dzięki agencji interaktywnej możan uniknąć tak zwanego „przepalania” budżetu, a zatem wydawania go na kliknięcia i wyświetlenia, które w żaden sposób się nie zwróca.

Ile tak właściwie zapłaci się za kampanię reklamową w Google Ads?

Google Ads to system bardzo specyficzny, ale podążającymi za logicznymi zasadami, które można (a właściwie powinno się) pojąć. Za jedną reklamę w nim przyjdzie nam zapłacić więcej, a za inną – znacznie mniej. Nawet przy tych samych ustawieniach względem targetowania. Decydującym czynnikiem wpływającym na koszt konkretnej kampanii jest konkurencja i powiązane z nią elementy – słowa kluczowe, target. Najłatwiej można to wyjaśnić kierując się zasadą aukcji. Im większe jest zainteresowanie konkretnym przedmiotem (w tym konkretnym przypadku jest to reklama), tym większy będzie jego koszt. W branżach mocno konkurencyjnych należy więc przygotować się na konieczność płacenia więcej zarówno za pojedyncze kliknięcie, jak i samo wyświetlenie reklamy. Zawsze więc trzeba się zastanowić, czy postawić na konkurencyjne i droższe słowa kluczowe, czy skupić się na niszy, zyskując tym samym możliwość wyświetlania reklamy niższym kosztem.

Na wpływ na koszt reklamy ma zatem odpowiednia jej optymalizacja. Przede wszystkim jednak konieczne jest umiejętne analizowanie rynku. Konkurencja w ramach konkretnego słowa kluczowego lub się zmieniać. Reklamodawcy modyfikują swoje kampanie marketingowe, a wielu z nich bankrutuje. To stwarza pewne luki do oszczędności i zwiększenia efektywności własnej kampanii. Do tego wszystkiego dołącza się również sezonowość. Tę najłatwiej jest wyjaśnić na przykładzie Świąt Bożego Narodzenia. W ich trakcie koszt reklamy będzie znacznie większy, bo i zainteresowanie trafieniem do odbiorcy będzie większe (ze względu na czas „prezentowy”).

To, ile zapłaci się za kampanię w Google Ads zależy więc przede wszystkim od podejścia, odpowiedniego wykorzystania systemu na własną korzyść. Dlatego też nie da się określić konkretnej kwoty. Zawsze jednak można dążyć do tego, by koszt ten był mniejszy, a osiągane efekty – jeszcze lepsze.

Podsumowanie

Ile kosztuje kampania Google Ads? Tego nie da się powiedzieć bez spojrzenia na konkretny przypadek. Można jednak powiedzieć, że jej koszt jest zawsze adekwatny zarówno do konkurencyjności branży, w jakiej się działa, jak i działań optymalizacyjnych, jakich się podejmuje. Właśnie dlatego warto jest opracować skuteczną i dokładną strategię marketingową. Taką, która dowolny budżet pozwoli wykorzystać do maksimum. Taką, która po prostu sprawdzi się w akcji. To z koeli zapewni umiejętnie wybrana agencja interaktywna, która dodatkowo pozwoli zaoszczędzić masę czasu możliwego do poświęcenia na rzeczywisty rozwój własnej firmy.