Google Hotel Ads - co to jest?

Google Hotel Ads – co to jest?

Google Ads jest systemem szalenie rozbudowanym, pozwalającym na aktywnie i – co najważniejsze – skuteczne promowanie własnej firmy w sieci. Choć nie każdy o tym wie, firma Google przygotowała specjalne rozwiązanie szyte z myślą o właścicielach hoteli, a pozwalające promować te placówki w jeszcze efektywniejszy, a przede wszystkim przynoszący większe zainteresowanie oraz atrakcyjniejszy dla klienta docelowego sposób. Dziś porozmawiamy właśnie na temat Google Hotel Ads.

Czym tak właściwie jest Google Hotel Ads?

Wiele osób nigdy nie słyszało o narzędziu zwanym Google Hotel Ads. Co to jest? To system, który – jak sama jego nazwa sugeruje – stanowi skierowany do właścicieli hoteli odpowiednik Google Ads. Bierze pod uwagę wyłącznie ludzi, którzy poszukują hoteli i pokazuje wszelkie dane na ich temat w bardzo atrakcyjny dla właściwego odbiorcy sposób. Reklamy pojawiają się w specjalnym module wyszukiwarki internetowej, który jest w stanie wyświetlić nie tylko ich treść, ale też zdjęcia, listę udogodnień czy – no właśnie – bezpośredni link do zamówienia pokoju. Reklamy są dynamiczne, a sam system zmusza do podania:

  • wykazu hoteli, a zatem listy wszystkich tych, które chce się reklamować;
  • cennika, czyli tego, ile kosztuje pobyt w każdym z nich;
  • stron docelowych, a zatem odnośników, do których ma kierować ich reklama.

Wszystkie te dane są podawane w odrębnej usłudze Google Hotel Center, z której właściciele hoteli powinni korzystać (oczywiście nie muszą, jednak jest to bardzo rozsądne). Google Ads można zresztą powiązać z takową, by nieco wszystko zautomatyzować, ale i zyskać możliwość sięgania po atrakcyjniejsze stawki czy dokładniejsze raporty z kampanii.

Google Hotel Ads pozwala na rozliczanie się na kilka różnych sposobów. Tym pierwszym i najbardziej podstawowym jest prowizja (płatność za konwersję), w którym płaci się tylko wtedy, gdy podróżny zarezerwuje hotel. Drugi schemat, również prowizyjny, to płatność za pobyt, w którym płaci się dopiero po zrealizowany przez reklamy hoteli pobyt. Kolejne modele rozliczania się to takie związane z CPC, a zatem z samym w sobie klikaniem w reklamę. Często istnieje konieczność połączenia kilku tych schematów w jedno celem osiągnięcia znacznie lepszych efektów.

Jeżeli chodzi o skuteczność narzędzia Google Hotel Ads, sytuacja ma się bardzo podobnie, jak w przypadku jego standardowego odpowiednika. Oznacza to, że wiele zależy od indywidualnego rozplanowania i zoptymalizowania własnej kampanii marketingowej. Tutaj cenne może być sięgnięcie po usługi profesjonalistów, którzy znają się na rzeczy, a którzy posiadają już swoje doświadczenie w promowaniu hoteli. Profesjonalnie działająca agencja interaktywna zapewni o skuteczności podejmowanych przez nią działań, a przy okazji zredukuje budżet, jaki każdego dnia poświęca się kampaniom marketingowym.

Google Hotel Ads - co to jest?

Jakie są podstawowe zalety tegoż właśnie systemu?

Istnieje wiele powodów, ze względu na które ludzie tak chętnie sięgają po narzędzie Google Hotel Ads. Jest ono w stanie przynieść wiele korzyści – jeśli oczywiście zostanie wykorzystane w sposób jak najbardziej prawidłowy i optymalny. Do największych jego zalet należy to, że system ten jest w stanie:

  • przyciągnąć uwagę podróżnych – osoby szukające miejsca pobytu na obcym dla siebie obszarze z pewnością zauważyły, jak Google serwuje im wyniki wyszukiwania. Robi to w sposób bardzo dla nich atrakcyjny. Reklamy zawierają nazwę hotelu i firmy, cenę oraz zdjęcia, jak również podkreślenie wszystkich korzyści – klienci doceniają taką transparentność, co z kolei prowadzi do znacznie większych konwersji;
  • dostosowanie cen w hotelach – system Google Hotel Ads samodzielnie dostosowuje ceny do liczby gości, którzy poszukują lokum, ale też wyświetla te ogólne ceny – to sprawia, że klient nie spotyka się z żadnym zaskoczeniem, ale i jest w stanie porównać sobie oferty różnych hoteli. To z kolei prowadzi do wytworzenia się zdrowej konkurencji i rywalizacji o każdego z nich;
  • skierować gościa bezpośrednio do siebie – rezerwacji pokoju gość dokonuje bezpośrednio na stronie hotelu. Przy kolejnej najczęściej odwiedzi on tę stronę w sposób bezpośredni – są zatem widoczne bardziej długofalowe efekty kampanii marketingowych w ramach Google Ads;
  • zapłacić tylko za rzeczywiste rezerwacje – można przy tym dostosowywać stawki w zależności od własnych upodobań, preferencji oraz możliwości finansowych, dzieląc je nawet na takie przypisane do urządzeń mobilnych i komputerów stacjonarnych.

Podsumowanie

Niezwykle popularnym narzędziem wśród właścicieli hoteli stało się ostatnimi czasy Google Hotel Ads. Co to jest i z czym się to je? W skrócie można to określić jako narzędzie do tworzenia kampanii marketingowych w obrębie wyszukiwarki internetowej Google. Z tym jednak, że przeznaczone właśnie do promowania hoteli w atrakcyjny sposób. Czy opłaca się z niego korzystać? Jeżeli chce się efektywnie walczyć z konkurencją, a przy okazji znacząco zwiększyć swoją sprzedaż – zdecydowanie tak. System ten został idealnie dostosowany do przynoszenia konwersji.