Google Ads - jak zacząć?

Google Ads – jak zacząć?

Google Ads to potężny system, dzięki któremu można w skuteczny sposób promować się w obrębie Internetu. Nie bez powodu stał się aktualnie podstawą internetowych kampanii marketingowych większych i mniejszych firm. Nie ulega wątpliwości, że każdy właściciel firmy stara się wykorzystać go jak najszybciej – zwłaszcza że jest on w stanie przynieść mu rozgłos, a wraz z nim masę nowych klientów. Jak jednak rozpocząć korzystanie z niego, by w tym wszystkim się nie pogubić, a przede wszystkim stworzyć kampanię, która zacznie przynosić rzeczywiste zyski? O tym wszystkim zamierzamy powiedzieć w naszym dzisiejszym wpisie.

Pierwsze kroki z Google Ads

Google Ads jest systemem, który powstał z myślą o standardowym, nieposiadającym swojego własnego doświadczenia w prowadzeniu kampanii marketingowych użytkowniku. Jako taki prezentuje bardzo intuicyjny interfejs i prosty schemat tworzenia kreacji reklamowej. Z tym jednak, że nie każdy od razu go pojmie i nauczy się korzystać z Google Ads. Jak zacząć, aby w tym wszystkim się nie pogubić, a jednocześnie po prostu nie stracić pieniędzy i nie wydać ich bezsensownie? Przede wszystkim wystarczy podejść dotego rozsądnie i w sposób przemyślany. Poniżej przedstawiamy to, co trzeba zrobić, by rozpocząć swoją pierwszą kampanię.

  1. Rejestracja w systemie – na samym początku trzeba założyć konto w Google Ads. Jeżeli już korzysta się z usług amerykańskiego giganta (w tym z poczty GMail), można posłużyć się posiadanym już kontem do skorzystania z Google Ads.
  2. Dodanie strony internetowej – Google Ads wymusza podanie strony internetowej, którą będzie się promowało. Jest to krok, przez który trzeba przejść zanim jeszcze pozyska się dostęp do pełnego panelu administracyjnego.
  3. Wpłacenie środków na konto – na pierwszy ogień warto przeznaczyć odpowiedni budżet, by przetestować wszystkie opcje i sprawdzić efektywność ich działania.
  4. Stworzenie własnej kreacji reklamowej, a zatem ustalenie wszystkiego, co jest z nią związane. Wszystko podpowie samo Google – warto przyłożyć szczególną uwagę do doboru słów kluczowych, odpowiedniego targetu czy zasięgu reklamy. Reklam nie trzeba kierować globalnie – zawsze można skierować się ku rynkowi lokalnemu.
  5. Ustalenie budżetu – Google Ads będzie wyświetlało reklamy za maksymalną kwotę wskazaną w budżecie dziennym i miesięcznym. Z chwilą jej wykorzystania, przestanie to robić. Pozwala to kontrolować środki przeznaczane właśnie na reklamę.

Warto wiedzieć, że istotną częścią prowadzenia efektywnych kampanii marketingowych w Google Ads jest umiejętne ich modyfikowanie. W tym celu trzeba śledzić efektywność już stworzonych kreacji i wysnuwać wnioski z własnej analizy wszystkich danych, poprawiając te możliwe do poprawy, a usuwając kampanie, które nie przynoszą konwersji, a pobierają dużą część budżetu. Większe firmy prowadzą jednocześnie nawet kilkaset różnych kampanii – jeśli jednak dopiero się zaczyna, warto postawić na zaledwie kilka.

Google Ads - jak zacząć?

Reklama w obrębie Google Ads – samodzielnie czy za pośrednictwem kampanii marketingowej?

System Google Ads został zaprojektowany w taki sposób, by każda osoba była w stanie samodzielnie go obsługiwać. Choć jednak jego obsługa jest intuicyjna, a tworzenie kampanii reklamowych w jego obrębie proste, często problemem może okazać się osiągnięcie optymalnych efektów. Najczęściej wynika to po prostu z kiepskiego zoptymalizowania kampanii marketingowej. Czy to poprzez zły dobór słów kluczowych, czy też przez kiepskie zaprezentowanie reklamy lub po prostu wskazanie zbyt specyficznego targetu, który w dodatku nie jest nią zainteresowany.

Alternatywą dla samodzielnego tworzenia i prowadzenia kampanii marketingowej może być skorzystanie z usług agencji interaktywnej. Ta podejdzie do tego wszystkiego w sposób profesjonalny, pozwalając osiągnąć zamierzone efekty i odpowiednio optymalizując każdą kampanię tak, aby pobierała jak najmniej pieniędzy, a jednocześnie przynosiła najwięcej korzyści. Korzystanie z usług profesjonalistów pozwala skupić się na własnym biznesie i jego rozwoju, warstwę marketingową oddzielając od tego grubą linią. Przede wszystkim jednak daje możliwość szybkiego osiągnięcia zamierzonych celów.

Naturalnie rzecz biorąc można samodzielnie testować, sprawdzać i próbować. Jeśli jednak z góry wie się, że nie ma się czasu na naukę oraz analizowanie mnóstwa danych, znacznie rozsądniej jest powierzyć to wszystko profesjonalistom, którzy będą wiedzieli, co w tym kierunku zrobić, by osiągnąć satysfakcjonujące wyniki.

Podsumowanie

Google Ads to coś, co można wykorzystać do zwiększenia konwersji w obrębie własnej firmy. Istnieje jednak wiele rzeczy, które warto wiedzieć na temat Google Ads. Jak zacząć? Jak stworzyć pierwszą kampanię? Jak uczynić ją skuteczną? To tylko niektóre z podstaw, o których należy tutaj pamiętać. Jedno w tym wszystkim jest jednak pewne. Umiejętne wykorzystanie tej usługi jest w stanie przynieść masę korzyści i rzeczywiście się opłacać. Warto więc przyłożyć się do tego, a w razie potrzeby sięgnąć po usługi profesjonalistów.