Google Ads - jak usunąć?

Google Ads – jak usunąć?

Posiadanie konta Google Ads jest czymś, co w dzisiejszym świecie marketingu jest czymś bardzo przydatnym. Nie zawsze jednak trzeba je mieć samemu. Często jego prowadzenie powierza się podmiotowi zewnętrznemu. Co zrobić, gdy już posiada się własne konto, a chce się je zlikwidować? Dlaczego tak właściwie się to robi? O tym – w dzisiejszym wpisie.

Usuwanie konta Google Ads – krok po kroku

Google Ads – jak usunąć? Amerykańska korporacja przygotowała intuicyjny system, który pozwala szybko i sprawnie zlikwidować własne konto stworzone w usłudze Google Ads. Jeszcze zanim się tego podejmie należy jednak pamiętać, że aby było to możliwe trzeba mieć dostęp administracyjny do konta, ale też skonfigurowanie płatności na koncie (dla zwrotu ewentualnej gotówki już znajdującej się na koncie). Aby zlikwidować własne konto należy:

  1. Zalogować się na nie przy użyciu tych samych danych, które podało się w czasie rejestracji (są one tożsame z tymi używanymi w obrębie innych usług Google na tym samym koncie).
  2. Kliknąć w ikonę narzędzi, która znajduje się w prawym górnym rogu panelu administracyjnego.
  3. Przejść do sekcji „Konfiguracja”, a następnie odnaleźć zakładkę „Ustawienia”. To właśnie z jej poziomu zarządza się techniczną stroną własnego konta.
  4. Skierować się do sekcji „Stan konta” i rozwinąć ją poprzez kliknięcie w jej tytuł. Powinno pojawić się kilka opcji.
  5. Kliknąć w przycisk „Zlikwiduj moje konto” – całą akcję trzeba będzie oczywiście potwierdzić. 

Warto wiedzieć: jeżeli z pewnych względów nie udaje się samodzielnie przejść przez proces likwidacji konta, zawsze można skontaktować się z pomocą techniczną. Podobnie ma się sprawa z usuwaniem go, gdy nie posiada się dostępu do konta z dostępem administracyjnym (bo na przykład współpracownik opuścił firmę). Kontaktując się warto przygotować sobie identyfikator klienta, adres e-mail oraz informacje dotyczące rozliczeń.

Zlikwidowanie konta jest równoznaczne ze wstrzymaniem wszystkich kampanii reklamowych, ale też zamknięciem list remarketingowych na jeden dzień (dzięki czemu wszyscy przynależący do nich użytkownicy zostaną z nich usunięci). Dodatkowo, Google zobowiązuje się do zwrotu pozostałych niewykorzystanych środków z wirtualnego salda (jeśli oczywiście takie się posiadało). Należy jednak uzbroić się w sporo cierpliwości. Firma bowiem zastrzega, że ich wypłata może potrwać od miesiąca do trzech miesięcy.Google Ads - jak usunąć?

Likwidować można też wybrane z zarządzanych przez siebie kont (jeżeli posiada się tak zwane konto menedżera). W tej sytuacji trzeba być właścicielem również konta klienta, które będzie się chciało usunąć. Warto wiedzieć, że usunąć można również konto zawieszone przez Google (na przykład za sprawę rozwiązań związanych z bezpieczeństwem). Wtedy jednak zwykle trzeba skontaktować się ze wsparciem, które poinstruuje, co zrobić w takiej sytuacji. Usunięcie zawieszonego konta jest też możliwe po jego „odwieszeniu” – to jednak zwykle również wiąże się z koniecznością sięgnięcia po wsparcie techniczne.

Po co tak właściwie usuwa się to konto?

Istnieje wiele rzeczy, które trzeba wiedzieć na temat konta Google Ads – jak usunąć? Jak pozbyć się wszystkich danych z jego obrębu? Warto jednak wiedzieć również to, dlaczego tak właściwie sięga się po jego usunięcie. Najczęściej wynika to ze zmiany własnej stategii marketingowej. Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie. Rejestrujemy się w obrębie Google Ads i zlecamy pierwszą kampanię. Ta jednak okazuje się mało skuteczna, a my sami nie mamy pojęcia, jak ją odpowiednio zoptymalizować. Postanawiamy skorzystać z usług profesjonalnej agencji interaktywnej. Nasze konto nie będzie nam już potrzebne, dlatego też decydujemy się na jego usunięcie.

Usuwanie konta Google Ads jest również powszechne u osób, które posiadają kilka kont Google, a konto Google Ads powiązali z tym dla siebie niewłaściwym. Przyczyną może zatem być albo pomyłka, albo przekazanie warstwy marketingu podmiotowi zewnętrznemu, albo też po prostu rezygnacja z całej usługi. Warto mieć też świadomość, że nigdy nie trzeba usuwać konta Google Ads, jeśli nie czuje się takiej potrzeby. Nieaktywność w jego obrębie nie prowadzi do żadnych konsekwencji.

Podsumowanie

Google zadbało o to, by korzystanie z jego usług było intuicyjne, szybkie i bezproblemowe. Przełożyło się to również na system usuwania własnego konta w obrębie usługi Google Ads. Ten został opracowany w taki sposób, by był intuicyjny i szybki, ale i ukryty w taki sposób, by niemożliwe stało się przypadkowe usunięcie własnego konta. Warto wiedzieć, że likwidując konto wcale nie zamyka się przed sobą furtki do korzystania z usługi firmy. Zawsze można będzie je założyć od nowa, jeśli kiedyś zmieni się na jego temat zdanie. Nie należy się więc wahać i jeśli jest taka potrzeba, powinno się po prostu je zlikwidować. Zwłaszcza, że ponowna jego aktywacja jest równie prosta i bezpłatna. Co więcej, przywraca wszystko to, co zostało wcześniej zapisane na koncie (wyłącznie z poprzednio wstrzymanymi reklamami i kampaniami – choć jednak zostaną przywrócone, nadal będą czekały na ręczną aktywację).