Google Ads - jak poprawić wynik jakości?

Google Ads – jak poprawić wynik jakości?

Na tworzenie skutecznych, efektywnych i przynoszących zadowalające rezultaty kampanii reklamowych w obrębie usługi Google Ads składa się całe mnóstwo różnych czynników. To, jak dobrze zaprojektowana jest konkretna kampania odzwierciedlane jest z kolei przez tak zwany wynik jakości. Czym on jednak tak dokładniej jest, co się na niego składa i jak doprowadzić go do poziomu, który przełoży się na ostateczny zysk (a wcześniej – na dobry i skuteczny projekt reklamy)? O tym wszystkim powiemy w dzisiejszym wpisie.

Czym tak właściwie jest wynik jakości i co się na niego składa?

Wynik jakości to wskaźnik, który szacuje wartość utworzonej przez siebie kampanii reklamowej, ale nie tylko. Przedstawiony jest on w skali 1-10, gdzie 1 to wynik najgorszy, a 10 – najlepszy. Jest wypadkową dopasowania słowa kluczowego, jakości reklamy oraz jakości strony docelowej – tej, którą zamierza się reklamować. Wynik ten wyliczany jest w momencie wyszukiwania przez użytkownika słów kluczowych, na które postawiło się w konkretnej kampanii reklamowej. Podchodząc do tego w bardziej przystępny sposób, stanowi on odzwierciedlenie przydatności konkretnej strony internetowej względem użytkownika potencjalnie zainteresowanego jej treścią.

Warto wiedzieć: jeżeli zapracuje się na wyższy wynik jakości, będzie się mogło zagwarantować sobie niższe ceny, ale też lepsze pozycje własnych reklam. Wynik jakości wskazuje też ewentualne problemy, które mogą prowadzić do niższej pozycji strony internetowej w wyszukiwarce.

Na wynik jakości wpływ mają trzy czynniki:

  • Przewidywana klikalność (CTR), a zatem to, jak chętnie użytkownik będzie chciał kliknąć w konkretną reklamę, gdy pojawi mu się ona na ekranie po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego.
  • Dopasowanie reklamy, a zatem wpasowanie się przez nią w gusta osoby wyszukującej konkretne słowo kluczowe.
  • Dopasowanie strony internetowej, a zatem jej adekwatność względem słowa kluczowego i zgodność z przekazem opisu, który się wybrało.

Google Ads - jak poprawić wynik jakości?

Jak poprawić ten właśnie wynik?

Istnieje wiele pytań w kontekście tego, w jaki sposób zoptymalizować własną kampanię w ramach  Google Ads – jak poprawić wynik jakości, który jest tutaj najistotniejszy? Istnieją na to pewne sposoby, każdy z których odnosi się do trzech rzeczy wymienionych poniżej.

Poprawę wyniku jakości zawsze rozpoczyna się od udoskonalenia CTR (przewidywanego współczynnika klikalności). Przez Google Ads jest on odzwierciedlany przez określenia „przeciętny”, „powyżej przeciętnego” lub „poniżej przeciętnej” i odnosi się do konkretnego słowa kluczowego. Jeżeli będzie tym ostatnim, trzeba będzie pomyśleć o zawarciu słowa kluczowego w opisie reklamy. Tak, aby ta bardziej odzwierciedlała potrzeby użytkownika.

Jeżeli chodzi o dopasowanie reklamy, również istotne z perspektywy wyniku jakości, tutaj powinno się zadbać przede wszystkim o lepsze dopasowanie słów kluczowych. Tutaj również można zauważyć te same statusy, które widnieją w przypadku CTR. Z tym jednak, że tutaj najbardziej liczy się nie nagromadzenie słowa kluczowego w samej w sobie reklamie, a tak właściwie jego wybór.

Ostatnim krokiem, którego zazwyczaj podejmuje się na drodze ku znacznie lepszemu wynikowi jakości jest poprawa jakości samej w sobie strony, która jest obiektem reklamy. Tutaj trzeba obiektywnie spojrzeć na to, czy jest ona w stanie sprostać wymaganiom konkretnego użytkownika, który wpisze w wyszukiwarkę frazę, pod którą tę stronę się reklamuje. Ważne jest, aby oferowała dokładnie to, czego dany użytkownik może szukać i potrzebować. Nie warto więc reklamować się pod frazami mającymi niewiele wspólnego z tym, co oferuje się na stronie. Jeżeli decyduje się na frazy, które są tylko trochę powiązane z konkretnym biznesem, powinno dostosować się własną stronę w taki sposób, by ta odpowiadała potrzebom użytkownika.

Wszystkie te trzy czynniki trzeba ze sobą w odpowiedni sposób zgrać. Tylko wszystko umiejętnie złożone jest w stanie zapewnić wynik jakości na odpowiednio wysokim poziomie, a tym samym przyczynić się do skuteczności konkretnej kampanii marketingowej. Oczywiście wszystko najlepiej jest sobie rozplanować – tak, aby nie działać po omacku, a raczej kierować się rozsądkiem i określoną strategią.

Nie zawsze jest się w stanie samodzielnie wdrożyć zmiany prowadzące do poprawy wyniku jakości. Jeśli uważa się, że raczej nie będzie się w stanie zrobić tego na własną rękę, warto sięgnąć po usługi profesjonalnej agencji interaktywnej. Jest ona w stanie zagwarantować satysfakcjonujący efekt i pracę na każdej z płaszczyzn, które mają wpływ na wspomniany wynik.

Podsumowanie

Istnieje wiele rzeczy, na które przeciętny użytkownik nie zwróci uwagi w Google Ads. Jak poprawić wynik jakości? To jedna z tych, które bardzo często są bagatelizowane, a tymczasem stanowią jedną z najistotniejszych kwestii w całym marketingu internetowym. Warto więc przyłożyć się do tego, by wynik ten był jak najwyższy. To w końcu on jest wskaźnikiem efektywności kampanii i to on wskazuje na to, jak optymalnie wykorzystuje się własny budżet na reklamę w Internecie, w obrębie usługi Google Ads.